H λονδρέζικη γκαλερί Colnaghi – ιδρύθηκε το 1760 και διατηρεί γκαλερί και στη Νέα Υόρκη και στη Μαδρίτη – ανακοίνωσε έκθεση στην οποία θα παρουσιάζονταν νεκρές φύσεις από γυναίκες ζωγράφους.
Κατά την προετοιμασία της «Forbidden Fruit: Female Still Life», ήρθε στο φως ένας πίνακας που πλέον είναι ο «σταρ» της έκθεσης: το «Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου», έργο του 1677 της Caterina Angela Pierozzi, μέσα σε χρυσή κορνίζα στην οποία αποτυπώνεται η χρονολογία, το όνομα της ζωγράφου και της γενέτειράς της, απεικονίζει μπούστο του Αρχαγγέλου Γαβριήλ και της Παρθένου Μαρίας περιβεβλημένα από ίριδες, τουλίπες, υάκινθους, παιώνιες και κρίνους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Λίγα γνωρίζουμε για την Pierozzi. Είναι καταγεγραμμένο ότι ήταν στη δούλεψη της Μεγάλης Δούκισσας Vittoria dela Rovere που ήταν πάτρονας γυναικών καλλιτεχνών. Εκτιμάται ότι η εν λόγω μινιατούρα προέρχεται από νωπογραφία του 14ου αιώνα στην Basilica della Santissima Annunziata, της οποίας ο σχεδιασμός ήταν υπό τον απόλυτο έλεγχο της οικογένειας των Μεδίκων και η οποία παρήγγειλε αντίγραφά της σε διάφορες μορφές.
Δείτε την ανάρτηση του ΑΠΕ – ΜΠΕ:
#PraktoreioLife Το μοναδικό γνωστό έργο της ζωγράφου Caterina Angela Pierozzi@Colnaghi1760 #Colnaghi #Pierozzi https://t.co/XEEut5vcVL pic.twitter.com/vWZnhthOld
— ΑΠΕ-ΜΠΕ (@amna_news) June 22, 2022
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Από βιογραφικό λεξικό φλωρεντινών καλλιτεχνών που συνέγραψε ο Filippo Baldinucci – δούλευε στην αυλή των Μεδίκων – γνωρίζουμε ότι η Pierozzi παντρεύτηκε τον ζωγράφο Michelangelo Corsi και εκπαιδεύτηκε από νεαρή ηλικία στη ζωγραφική από τον θείο της. Το πλέον αξιοσημείωτο είναι ότι η Pierozzi ήταν η μία από τις δύο ζωγράφους που τον 17ο αιώνα έγιναν δεκτές στην Accademia del Disegno· η άλλη ήταν, βεβαίως, η Artemisia Gentileschi στην οποία τα τελευταία χρόνια έχουν αφιερωθεί μεγάλες εκθέσεις.
Το έργο αυτό είναι μια εξαιρετικής σπανιότητας ανακάλυψη του «πρώτου» πίνακα, αποκαλύπτοντας στον κόσμο για πρώτη φορά το ύφος της ζωγράφου. Είναι ενθαρρυντικό το ότι, όπως πληροφόρησε η γκαλερί, μεταξύ των υποψήφιων αγοραστών συγκαταλέγονται μουσεία· η δημόσια έκθεση του έργου της Pierozzi, σε αντίθεση με την αφάνεια μιας ιδιωτικής συλλογής, επιτρέπει την εξέλιξη της ιστορίας της τέχνης ( https://www.instagram.com/p/Cel31Rislff/?hl=en ).
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η έκθεση «Forbidden Fruit: Female Still Life» στην αίθουσα τέχνης Colnaghi του Λονδίνου ολοκληρώνεται στις 24 Ιουνίου.