Η ανακοίνωση το Σάββατο της εφαρμογής από σήμερα του μέτρου, οκτώ ημέρες πριν από τις δημοτικές εκλογές, επιδοκιμάστηκε από την αριστερά και τους οικολόγους, αλλά προκάλεσε τη μήνιν της αντιπολίτευσης και των ενώσεων αυτοκινητιστών και ποδηλατών.
Για τον πρόεδρο του δεξιού UMP Ζαν-Φρανσουά Κοπέ, το μέτρο αυτό “αφορά τις επικοινωνίες”. “Για πρώτη φορά μια κυβέρνηση αναλαμβάνει τις ευθύνες της”, επιδοκιμάζει από την πλευρά της η σοσιαλίστρια υπουργός Υγείας Μαρισόλ Τουρέν.
Για να αντισταθμιστεί η αναγκαστική ακινητοποίηση των μισών αυτοκινήτων, οι μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα είναι δωρεάν. Η στάθμευση θα είναι επίσης δωρεάν στο Παρίσι για τα αυτοκίνητα που φέρουν ζυγές πινακίδες κυκλοφορίας.
Για να εξασφαλιστεί η συμμόρφωση με την εναλλασσόμενη κυκλοφορία μονών-ζυγών, 700 αστυνομικοί θα λάβουν θέσεις σε εξήντα σημεία ελέγχου . Οι αυτοκινητιστές και οι μοτοσικλετιστές που θα αγνοήσουν την απαγόρευση θα τιμωρηθούν με πρόστιμο 22 ευρώ αν καταβληθεί αμέσως και με 35 ευρώ αν περάσουν τρεις ημέρες μετά την επίδοση της κλήσης. Αν πάλι αρνηθούν να κάνουν στροφή και να αλλάξουν δρόμο, τότε το όχημά τους θα ακινητοποιηθεί .
Ωστόσο η απαγόρευση δεν ισχύει για όλα τα ζυγά αυτοκίνητα: θα μπορούν να κυκλοφορούν τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα αυτοκίνητα στα οποία επιβαίνουν τουλάχιστον τρία άτομα, τα ταξί και τα αυτοκίνητα των σχολών οδήγησης.
Τα αιωρούμενα σωματίδια στον αέρα μπορούν να προκαλέσουν άσθμα, αλλεργίες, αναπνευστικές ή καρδιαγγειακές νόσους ενώ ενοχοποιούνται για καρκινογενέσεις.
Η ρύπανση αναμένεται να επιστρέψει σήμερα στο Παρίσι, χωρίς ωστόσο να φθάσει στο όριο συναγερμού ( 80 μικρογραμμάρια). Χθες ξεπέρασε τα 50 μικρογραμμάρια σε τουλάχιστον 30 διοικητικά διαμερίσματα.
Μέτρο “βιαστικό, αναποτελεσματικό” που “θα δημιουργήσει χάος”, δήλωσε η Ένωση Αυτοκινήτου (ACA).
Τα φορτηγά απαγορεύονται, με εξαίρεση τα απορριμματοφόρα, τα φορτηγά ψυγεία .
Τα οχήματα που θα κυκλοφορούν πρέπει να τηρούν τους περιορισμούς της ταχύτητας που ήδη εφαρμόζονται εδώ και πολλές ημέρες λόγω της ρύπανσης (μείωση κατά 10-20 των ορίων ταχύτητας ανάλογα με τους οδικούς άξονες”.
Ένας οδηγός ταξί είναι αισιόδοξος: “Φυσικά θα έχουμε περισσότερους πελάτες σήμερα … Υπάρχουν άνθρωποι που παίρνουν το αυτοκίνητο, επειδή δεν θέλουν να είναι κολλημένοι σε άλλους ανθρώπους στο μετρό”.
Ο υπουργός Οικολογίας Φιλιπ Μαρτέν δήλωσε ότι αναμένει “σημαντική πτώση της κυκλοφορίας των οχημάτων”. Το 1997, δήλωσε ότι η εμπειρία “είχε φέρει αποτελέσματα” αν και το Σάββατο είχε παραδεχθεί ότι το μέτρο είχε αφήσει “κακές αναμνήσεις”.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η ρύπανση “εξαφάνισε” τον Πύργο του Άιφελ – Τα μέτρα που παίρνει το Παρίσι