Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν ήδη κάνει αρκετές φορές σημαντικές επιχειρήσεις αυτού του τύπου, αλλά αυτή ήταν η πρώτη που πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι αρχές της Βρετανίας, του Βελγίου, της Δανίας, της Γαλλίας και της Ρουμανίας συμμετείχαν σε αυτή την επιχείρηση καθώς και η “Europol” και τα αμερικανικά τελωνεία (ICE), σύμφωνα με ανακοίνωση των ICE που κυκλοφόρησε στην Ουάσιγκτον.
Οι αποκλεισμένες ιστοσελίδες πωλούσαν πλαστά εμπορεύματα, αντίγραφα των προϊόντων Nike ή Hermes, καθώς και προϊόντων για παιδιά της μάρκας Ergobaby. Όλα τα προϊόντα που πωλούντο ήταν “πλαστά χαμηλής ποιότητας”, σύμφωνα με τον διευθυντή των ICE, Τζον Μόρτον.
Η επιχείρηση συνέπεσε στις Ηνωμένες Πολιτείες με την “κυβερνοδευτέρα” (Cyber Monday), ημέρα σημαντικών πωλήσεων στο διαδίκτυο η οποία ακολουθεί παραδοσιακά το Σαββατοκύριακο των Ευχαριστιών.
“Αυτή η επιχείρηση είναι ένα καλό παράδειγμα της εξαιρετικής συνεργασίας μεταξύ των ICE και των διεθνών εταίρων μας”, δήλωσε με ικανοποποίηση ο Μόρτον: “Είναι ένα σημαντικό πρόβλημα, όχι μόνο για την αμερικανική βιομηχανία αλλά και γιαυτές που είναι νόμιμες στην Ευρώπη, την Ασία και αλλού. Ας σκεφτούμε τις χαμένες θέσεις εργασίας, και την απώλεια φορολογικών εσόδων”, τόνισε.
Γνωστές εταιρείες όπως οι Chanel, Gucci, Lacoste, Dior, McAfee, Symantec, Armani, Guess, Burberry, Tommy Hilfiger, Versace, YSL και Michael Kors, αποτελούν στόχο των πλαστογράφων.
Αυτή η νέα επιχείρηση ανεβάζει τον αριθμό των ιστοσελίδων που έχουν μπλοκαριστεί από το 2010 για την πώληση παραποιημένων προϊόντων σε 1630, σύμφωνα με τα ICE.