Σύμφωνα με αναλυτές «πρόκειται για μια ακόμη συνέπεια της οικονομικής κρίσης», αφού «οι διάφορες επιχειρήσεις δίνουν έμφαση στην άμεση παραγωγή και δεν δείχνουν να ενδιαφέρονται για την έρευνα ή τις δημόσιες σχέσεις», όπως υπογραμμίζει η εφημερίδα της Ρώμης Λα Ρεπούμπλικα.
«Πτυχιούχοι οικονομικών σπουδών κάνουν την ίδια δουλειά με λογιστές, τροφοδοτώντας με στοιχεία και αριθμούς τον υπολογιστή του γραφείου τους. Νεαροί αρχιτέκτονες ταξινομούν σχέδια των σχεδιαστών ή πεπειραμένων συναδέλφων τους, χωρίς ελπίδες να μπορέσουν να συνεργασθούν ουσιαστικά μαζί τους», υπογραμμίζεται στην έρευνα.
«Αυτό που ζητούν οι εργοδότες από τους νέους υπαλλήλους τους είναι να είναι διατεθειμένοι να κινηθούν σε ένα ευρύτατο φάσμα, αλλάζοντας συχνά τομέα αρμοδιότητας. Η μεγάλη εξειδίκευση πλέον δεν ενδιαφέρει», τονίζει ο καθηγητής Πάολο Μαριάνι, καθηγητής οικονομικής στατιστικής του πανεπιστημίου Μπικόκα.
Σε ότι αφορά τις μηνιαίες απολαβές, οι νεοπροσλαμβανόμενοι σε γραφεία με νομικές υπηρεσίες κατά μέσο όρο λαμβάνουν 668 ευρώ. Όσοι βρίσκουν δουλειά στον χώρο του μάρκετινγκ εξασφαλίζουν γύρω στα 932 ευρώ, όπως και πτυχιούχοι που προσλαμβάνονται σε επιχειρήσεις που δρουν στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος.
Ο μισθός ανεβαίνει στα 947 ευρώ για τους ιταλούς νέους που δουλεύουν στον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης, ενώ οι πιο καλοπληρωμένοι –με πρώτο μισθό 1.168 ευρώ– είναι οι απόφοιτοι ιταλικών πανεπιστημίων που ξεκινούν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία στον χώρο των χρηματιστικών και οικονομικών επιχειρήσεων.