Την ώρα που για πρώτη φορά το Κρεμλίνο παραδέχεται πως δεν αποκλείεται το σενάριο της τρομοκρατίας και με τους τζιχαντιστές του Σινά, παρακλάδι του Ισλαμικού Κράτους, να έχουν ήδη διεκδικήσει την ευθύνη, μέλος της επιτροπής που αναλύει τις καταγραφές στα μαύρα κουτιά του μοιραίου Airbus ενισχύσει την άποψη πως στο αεροπλάνο είχε τοποθετηθεί βόμβα.
Όπως είπε, το αεροπλάνο δεν δέχτηκε πλήγμα απ’ έξω, δηλαδή δεν καταρρίφθηκε με ρουκέτα όπως υποστηρίζουν οι τζιχαντιστές ούτε και ο πιλότο δεν πρόλαβε να εκπέμψει σήμα κινδύνου πριν εξαφανιστεί το Airbus από τα ραντάρ. Δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες αλλά βάσισε τα σχόλιά της στην προκαταρκτική επεξεργασία των καταγραφών των μαύρων κουτιών, η οποία, σύμφωνα με αξιωματούχο της υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας, συνεχίζεται.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Από την πλευρά του, στέλεχος της αεροπορικής εταιρείας Metrojet δήλωσε ότι οι πιλότοι έχασαν τον πλήρη έλεγχο του αεροσκάφους. “Όλα οδηγούν στο συμπέρασμα από την αρχή της τραγωδίας, ότι το πλήρωμα απώλεσε τον πλήρη έλεγχο” του αεροσκάφους, δήλωσε ο Αλεξάντρ Σμιρνόφ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Ο εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας Kogalymavia που εκμεταλλευόταν το αεροσκάφος είχε διευκρινίσει προηγουμένως ότι οι πιλότοι δεν προσπάθησαν να έλθουν σε επαφή μέσω του ραντάρ με τους ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας στο έδαφος.
Μόνο μία “έξωθεν ενέργεια” μπορεί να εξηγήσει τη συντριβή του ρωσικού αεροσκάφους στη χερσόνησο του Σινά, είχε δηλώσει νωρίτερα εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας Kogalymavia. Την ίδια ώρα ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ δήλωσε ότι καμία εκδοχή δεν μπορεί να αποκλεισθεί, ούτε και το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι είναι αδύνατον το Airbus να διαλύθηκε στον αέρα εξαιτίας τεχνικής βλάβης ή σφάλματος του πιλότου και ότι η μοναδική δυνατή εξήγηση είναι “φυσικές ή μηχανικές ενέργειες”. Σημείωσε ότι το πλήρωμα δεν είχε καμία επαφή με το έδαφος για να αναφέρει τυχόν προβλήματα στο αεροσκάφος κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Η αεροπορική εταιρεία δεν αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα, τα οποία θα μπορούσαν να έχουν επηρεάσει την ασφάλεια της πτήσης, δήλωσε ο εκπρόσωπος, διευκρινίζοντας ότι οι κινητήρες του αεροσκάφους είχαν ελεγχθεί στις 26 Οκτωβρίου χωρίς να διαπιστωθεί πρόβλημα και ότι κατά τις πέντε τελευταίες πτήσεις πριν από τη συντριβή το πλήρωμα δεν είχε αναφέρει κανένα τεχνικό πρόβλημα στο σχετικό βιβλίο, ενώ ένα χτύπημα στην ουρά του αεροσκάφους που χρονολογείτο από το 2001 είχε πλήρως επισκευασθεί.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ