Ο νέος χάρτης θα αποτελέσει τη “ραχοκοκαλιά” των μεταφορών στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά και αναμένεται να αλλάξει ριζικά τις συνδέσεις Ανατολής-Δύσης.
Το πρώτο έργο, στο οποίο εμπλέκεται η Ρουμανία, αφορά το διάδρομο Ρήνου-Δούναβη, που με βασικό άξονα τις οδούς ναυσιπλοΐας του Μέιν και του Δούναβη, θα συνδέει τις κεντρικές περιοχές γύρω από το Στρασβούργο και τη Φρανκφούρτη, μέσω της νότιας Γερμανίας, με τη Βιέννη, την Μπρατισλάβα, τη Βουδαπέστη και τη Μαύρη Θάλασσα, με ένα σημαντικό τμήμα από το Μόναχο μέχρι την Πράγα, τη Ζιλίνα, το Κόζιτσε και τα σύνορα της Ουκρανίας. Ο διάδρομος αυτός, όπως τον παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα περιλαμβάνει επίσης τις ρουμανικές πόλεις Τιμισοάρα, Αράντ, Μπρασόβ, Βουκουρέστι, Κραϊόβα, Σουλίνα και Κωστάντζα.
Το δεύτερο έργο αφορά τον ανατολικό διάδρομο Ανατολικής Μεσογείου, που θα ενώνει τις θαλάσσιες διασυνδέσεις του Βορρά, της Βαλτικής, της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου, ενισχύοντας τη χρήση των οικείων λιμένων και των αντίστοιχων θαλάσσιων οδών. Η διαδρομή, που περιλαμβάνει τον ποταμό Έλβα στις εσωτερικές πλωτές οδούς, θα βελτιώσει τις συνδέσεις μεταξύ Βόρειας Γερμανίας, Τσεχίας, της περιοχής της Πανονίας και της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Δια μέσου της θάλασσας, ο διάδρομος εκτείνεται από την Ελλάδα μέχρι την Κύπρο, ενώ στη Ρουμανία θα περιλαμβάνει υποδομές πρόσβασης στις πόλεις Τιμισοάρα, Αράντ και Κραϊόβα.
Για την εξασφάλιση των απαραίτητων επενδύσεων κατασκευής των εννέα διαδρομών, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα τριπλασιάσει τη χρηματοδότηση μέσω του μηχανισμό CEF (Connecting Europe Facility- Συνδέοντας την Ευρώπη), η οποία αναμένεται να φθάσει μέχρι 26 δισ. ευρώ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποια εθνική κυριαρχία; – Η Κομισιόν βάζει χέρι στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Η Κομισιόν για 5η φορά ζήτησε την έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων για τα Σκόπια