“Ήταν ζεστή νύχτα και είχα ξαπλώσει. Βρισκόμουν στο εξοχικό μου στο Dorset. Ξαφνικά δέχτηκα ένα μήνυμα τα ξημερώματα. Απαιτούσαν να επικοινωνήσω επειγόντως με τον Dai Davies, επικεφαλής του τμήματος προστασίας της βασιλικής οικογένειας. Δεν είχα τηλέφωνο στο σπίτι και βγήκα να πάρω από τηλεφωνικό θάλαμο. “Έχω άσχημα νέα. Η πριγκίπισσα της Ουαλίας είναι νεκρή. Πέθανε σε τροχαίο στο Παρίσι. Θα ήθελα να γυρίσεις στο Λονδίνο όσο πιο σύντομα μπορείς και να αναλάβεις τον συντονισμό της κηδείας”, μου είπε στο τηλέφωνο. Σοκαρισμένος και χωρίς να έχω λόγια, του είπα ότι επιστρέφω”, θυμάται ο Ken Wharfe.
Είχαν περάσει χρόνια από τότε που έφυγε από το πλευρό της Νταϊάνα. Αυτή ήταν η πιο οδυνηρή στιγμή του. Η πριγκίπισσα που προστάτευε για 6 χρόνια μέχρι το 1993 ήταν νεκρή σε ένα νοσοκομείο του Παρισιού. Το μόνο που σκεφτόταν επιστρέφοντας στο Λονδίνο ήταν το κατά πόσο θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί και πώς θα μπορούσε να έχει σωθεί. Ο Ken Wharfe ήταν επικεφαλής ασφαλείας της πριγκίπισσας για 6 χρόνια, ενώ ο σωματοφύλακάς της στο Παρίσι Trevor Rees-Jones είχε αναλάβει τα καθήκοντα τις τελευταίες 6 εβδομάδες.
Αν και σοβαρά τραυματισμένος, ο Trevor Rees-Jones ήταν ο μοναδικός επιζών του δυστυχήματος που στέρησε τη ζωή της πριγκίπισσας Νταϊάνα, του εραστή της Dodi Fayed και του οδηγού τους Henri Paul. “Είμαι ακόμα οργισμένος που αυτή η ομάδα σωματοφυλάκων της επέτρεψε να πάθει κακό. Η ομάδα του Fayed ήταν υπεύθυνη προστασίας της κατά τις τελευταίες 8 εβδομάδες πριν από τον θάνατό της. Ο Ree Jones δεν είχε εκπαιδευτεί για να προστατεύει ένα μέλος βασιλικής οικογένειας. Θα έπρεπε να έχει έρθει σε επαφή με τη Scotland Yard για να ενημερωθεί. Η στάση του εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την καταλληλότητά του.
Δεν μπορούσε να κατανοήσει τους παπαράτσι και θεωρούσε τον Τύπο εχθρό. Αναφερόταν σε αυτούς σαν να ήταν ελεύθεροι σκοπευτές. Το πιο σοβαρό λάθος που διέπραξε ο Rees-Jones ήταν ότι επέτρεψε στον Dodi Fayed να μπει σε ένα παιχνίδι και να νικήσει τους παπαράτσι, κάτι που οδήγησε στο θανατηφόρο τροχαίο στο τούνελ Pont de l’Alma στις 31 Αυγούστου του 1997. Η Νταϊάνα είχε αρνηθεί την προσφορά της βασίλισσας να κρατήσει τη φρουρά της Scotland Yard. Αν κάποιος από τη Μητροπολιτική Αστυνομία βρισκόταν μαζί της, η Νταϊάνα δεν θα είχε μπει ποτέ σε αυτοκίνητο με μεθυσμένο οδηγό.
Με τη δυσπιστία να κυριαρχεί, άκουσα όλα αυτά τα χρόνια τις θεωρίες συνωμοσίας που προωθούνταν από τον πατέρα του Dodi, Mohamed Fayed, και των υποστηρικτών του. Μελέτησα τις επίσημες εκθέσεις των ημερών και των ωρών που προηγήθηκαν του θανάσιμου τροχαίου. Μπορώ να πω με βεβαιότητα πως ο θάνατος της Νταϊάνα δεν ήταν δολοφονία αλλά ένα φοβερό δυστύχημα που θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί.
Η Νταϊάνα δεν ήταν θύμα ανθρώπων που την έβλεπαν ως ντροπή για τη βασιλική οικογένεια, αλλά της αλλοπρόσαλλης συμπεριφοράς του φίλου της και των λαθών της φρουράς της. Το πρώτο λάθος ήταν πως είχε σωματοφύλακα που είχε προσληφθεί από την οικογένεια Fayed και δεν μπορούσε να πει όχι στους εργοδότες του. Ο Dodi έδωσε εντολή στον Henri Paul να οδηγήσει τη μοιραία νύχτα. Ο σωματοφύλακας έπρεπε να παρέμβει και να μην την αφήσει να μπει στο αυτοκίνητο. Ο Dodi τον διέταξε να οδηγεί γρήγορα. Ο Rees-Jones θα έπρεπε να επέμβει. Αξιωματικός της αστυνομίας δεν θα δίσταζε να παραβλέψει τις επιθυμίες του Dodi.
Διερωτώμαι επίσης γιατί οι σωματοφύλακες ήθελαν με τέτοιο πάθος να θωρακίσουν το ζευγάρι από τα φλας των παπαράτσι από τη στιγμή που έφτασαν στο Παρίσι αντί να επικεντρωθούν στη σωματική τους ασφάλεια. Ο Rees-Jones και ο Kes Wingfield δεν μπορούσαν να αγνοήσουν ή να αμφισβητήσουν τις αποφάσεις του Dodi. Όταν αποφάσισε να επιστρέψουν στο διαμέρισμά του στο Champs-Elysees, διέταξε τον σοφέρ του Philippe Dourneau να φύγει από το ξενοδοχείο με το Range Rover του ως δόλωμα και να φύγουν με μισθωμένη Mercedes και οδηγό τον Henri Paul.
Όταν ο Rees-Jones και ο Wingfield προσπάθησαν να διαμαρτυρηθούν, ο Dodi δεν τους άκουσε. Τους έλειπε η εμπειρία και το κύρος. Έτσι η πριγκίπισσα Νταϊάνα μπήκε σε ένα αυτοκίνητο με οδηγό που η ομάδα ασφαλείας ήξερε ότι έπινε όλη μέρα. Ένας από τους σωματοφύλακες είχε παρατηρήσει τη μυρωδιά αλκοόλ στον οδηγό από το μεσημεριανό γεύμα. Αλλά και ο Rees-Jones και ο Wingfield είδαν τον Henri Paul να πίνει στο μπαρ του Ritz. Ενώ έφευγαν από το ξενοδοχείο, ο Henri Paul κατέβασε το παράθυρο σαν να προκαλούσε τους παπαράτσι, ότι δηλαδή “πιάστε μας αν μπορείτε”. Μια ενέργεια που δεν θα έκανε ποτέ νηφάλιος οδηγός.
Φαίνεται πως ο σωματοφύλακάς της κινητοποιήθηκε από την επικίνδυνη οδήγηση πριν από το μοιραίο τροχαίο και για αυτό προσπάθησε να βάλει τη ζώνη ασφαλείας. Δεν πρόλαβε. Αυτό που τον έσωσε ήταν ο αερόσακος. Θα έπρεπε όμως να έχει δώσει οδηγίες σε όλους τους επιβάτες να βάλουν τις ζώνες τους πριν εγκαταλείψουν το Ritz. Σύμφωνα με τον Rees-Jones, ο Henri Paul μπορεί να ήταν τόσο σαστισμένος που να μπέρδεψε το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και προσπαθώντας να αλλάξει ταχύτητα να έβαλε το αυτοκίνητο στο νεκρό. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο και να πέσει σε πυλώνα με ταχύτητα άνω των 60 μιλίων/ώρα.
Το διάστημα μετά το τραγικό τροχαίο ο πατέρας του Dodi ισχυρίζονταν ότι το δυστύχημα ήταν εσκεμμένο από τον οδηγό ενός Fiat Uno και έναν μοτοσικλετιστή που τύφλωσε τον Paul με το φλας. Υποστήριζε πως η δολοφονία είχε διαταχθεί από τη βασιλική οικογένεια για να αποτρέψουν την Diana από το να παντρευτεί έναν μουσουλμάνο. Δεν μπορώ να το πιστέψω. Δεν υπάρχουν στοιχεία που να υποστηρίζουν τη θεωρία”.
Πηγή: Dailymail