Οι πιλότοι της Air France ψήφισαν υπέρ της πραγματοποίησης απεργιακών κινητοποιήσεων με μισθολογικά αιτήματα, δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής του συνδικάτου SNPL. Ο επικεφαλής του SNPL Φιλίπ Εβέν δήλωσε πως περισσότερα από τα δύο τρίτα των πιλότων μελών της ένωσης που εργάζονται για την Air France ψήφισαν κατ΄αρχήν υπέρ μιας μακράς απεργίας, αλλά είπε ότι δεν έχει ορισθεί ημερομηνία για την πραγματοποίησή της.
Η απεργία γίνεται σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την “εμμονική μείωση του κόστους” της αεροπορικής εταιρίας, είπε ο Εβέν. Οι πιλότοι είχαν απορρίψει τις προτάσεις της Air France σε συνομιλίες για την παραγωγικότητα τον Απρίλιο. Προς το παρόν δεν είναι σαφές αν η απεργία των πιλότων θα συμπέσει με το κύμα των διαμαρτυριών στα δημόσια μέσα μεταφοράς και τις απεργίες στον πετρελαϊκό τομέα κατά των κυβερνητικών σχεδίων για αλλαγές στον νόμο περί εργασιακών σχέσεων.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Όμως η απειλή για απεργίες της ναυαρχίδας των αεροπορικών εταιριών στη Γαλλία θα είναι άλλος ένας πονοκέφαλος για τη σοσιαλιστική κυβέρνηση του προέδρου Φρανσουά Ολάντ πριν από την έναρξη, στις 10 Ιουνίου, του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου Euro 2016. H Air France-KLM αρνήθηκε να σχολιάσει.
Την ώρα λοιπόν που αρχίζουν να καταφθάνουν στην Γαλλία οι πρώτοι φίλαθλοι ενόψει του Euro 2016 που αρχίζει στις 10 Ιουνίου, όλα φαίνεται να είναι στον αέρα.
Έξι από τα οκτώ διυλιστήρια της Γαλλίας βρίσκονται εκτός λειτουργίας ή υπολειτουργούν. Η απεργία επαναλαμβάνεται στους τερματικούς πετρελαϊκούς σταθμούς των λιμανιών της Μασσαλίας και της Χάβρης, που τροφοδοτούν τα δύο παρισινά αεροδρόμια του Ορλί και του Ρουασί με κηροζίνη.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αν και ο πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ και ο πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς επιμένουν ότι θα προχωρήσουν με τη μεταρρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, ορισμένοι βουλευτές του Σοσιαλιστικού Κόμματος θεωρούν ότι η τροποποίηση ενός άρθρου του επίμαχου νομοσχεδίου μπορεί να δώσει διέξοδο στην κρίση.
Πρόκειται για το άρθρο που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να διαπραγματεύονται απευθείας με τους εργαζομένους τους όρους εργασίας, αντικαθιστώντας έτσι τις συλλογικές κλαδικές διαπραγματεύσεις. Σύμφωνα με δημοσκόπηση της Journal Du Dimanche, το 46% των Γάλλων επιθυμεί την απόσυρση του νομοσχεδίου, ενώ το 40% επιθυμεί την τροποποίησή του. Μόνο το 13% τάσσεται υπέρ της μεταρρύθμισης ως έχει.
Οκτώ συνδικάτα καλούν στη συνέχιση και τη διεύρυνση των απεργιακών κινητοποιήσεων, πριν από την 14η Ιουνίου, που έχει κηρυχθεί ημέρα εθνικής κινητοποίησης για να συμπέσει με την έναρξη των συζητήσεων στη Γερουσία επί του νομοσχεδίου. Μέχρι τότε, οι απεργιακές κινητοποιήσεις θα επικεντρωθούν στον τομέα των μετακινήσεων.
Στους σιδηροδρόμους, ετοιμάζονται για την κήρυξη απεργίας από το βράδυ της Τρίτης, καθώς οι διαπραγματεύσεις για τον χρόνο εργασίας των σιδηροδρομικών εισέρχονται στην τελική τους φάση και ελπίζουν ότι η απεργιακή κινητοποίηση θα έχει καταλυτικό αποτέλεσμα λίγες ημέρες πριν από την έναρξη του Euro 2016, στις 10 Ιουνίου. Το SNCF η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων, είναι ο επίσημος μεταφορικός φορέας της διοργάνωσης.
Στην περιοχή της γαλλικής πρωτεύουσας έχει κηρυχθεί απεργία στο μετρό και τον προαστιακό από την Πέμπτη και «επ΄αόριστον» από την CGT που επιδιώκει την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων για τις αμοιβές και την απόσυρση της μεταρρύθμισης.
Από την πλευρά του το SUD, το τρίτο σε δύναμη γαλλικό συνδικάτο καλεί σε απεργία διαρκείας στο μετρό και στους σιδηροδρόμους από τις 10 Ιουνίου, όταν δεκάδες χιλιάδες φίλοι του ποδοσφαίρου θα έχουν συρρεύσει στη Γαλλία.
«Δεν θα υπάρξουν απεργίες στα τρένα και στο μετρό…δεν μπορώ να πιστέψω ούτε για ένα λεπτό ότι παίρνουν τη Γαλλία όμηρο», δήλωσε σήμερα ο πρώτος γραμματέας του κυβερνώντος Σοσιαλιστικού Κόμματος Ζαν-Κριστόφ Καμπαντελίς.