Πρώτη μέρα της ακροαματικής διαδικασίας για την τραγωδία του Costa Concordia, που τον Ιανουάριο του 2012 χτύπησε στα βράχια έξω από το νησί Τζίλιο και παρέσυρε στο θάνατο 32 τουρίστες, και ο καπετάνιος του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου κάθισε στο εδώλιο.
Ζήτησε συγγνώμη από τα θύματα, αλλά οι δικηγόροι του ξεκαθάρισαν πως δεν ήταν ο μοναδικός υπεύθυνος για την τραγωδία. Και πως αν είχαν ακολουθηθεί οι εντολές του, τίποτα δε θα είχε γίνει…
Πολλές φορές ο Σκετίνο έτεινε τα χέρια προς τους επιζώντες του ναυαγίου, ζητώντας με αυτόν τον τρόπο συγγνώμη, όπως ανέφερε ένα ζευγάρι Γερμανών που σώθηκε και βρίσκεται στην Ιταλία για να παρακολουθήσει τη δίκη.
Ο Ιταλός καπετάνιος παραδέχτηκε ότι έκανε λάθη, αλλά κατηγόρησε την εταιρεία για κακή διαχείριση της κρίσης. Ο δικηγόρος του, Φραντσέσκο Πέπε, δήλωσε πως η ακροαματική διαδικασία θα δείξει ότι ο πελάτης του δεν ήταν ο αποκλειστικός υπεύθυνος για την καταστροφή.
«Η ευθύνη του Σκετίνο πρέπει να επιμεριστεί και να αποδειχθεί ότι και άλλοι μπορεί να έχουν ευθύνες», είπε ο συνήγορος του καπετάνιου μετά την ολοκλήρωση της πρώτης ημέρας της ακροαματικής διαδικασίας.
«Ο Σκετίνο είναι πολύ σίγουρος, ότι οι πραγματικές ευθύνες έχουν αρχίσει να αναδύονται», συμπλήρωσε.
Ποιος ήταν ο πρώτος που «έδειξαν» οι δικηγόροι του Σκετίνο ως… φταίχτη; Τον Ινδονήσιο πηδαλιούχο, που όπως είπαν δεν κατάλαβε τις εντολές που του δόθηκαν από τον Σκετίνο για να αποφύγει τα βράχια.
Μάλιστα σε ανακοίνωση του μετά το πέρας της πρώτης ημέρας της ακροαματικής διαδικασίας ο καπετάνιος επικαλείται έκθεση εμπειρογνωμόνων που δείχνει ότι οι εντολές του Σκετίνο μπορεί να μην έχουν εκτελεστεί σωστά και το ατύχημα μπορεί να είχε αποφευχθεί αν είχαν εκτελεστεί όπως πρέπει.
Κατά την πρώτη ημέρα της διαδικασίας στο δικαστήριο ακούστηκαν τοποθετήσεις ότι οι χάρτες που χρησιμοποιούνται δεν είναι ενημερωμένοι και επαρκείς, ότι το πλοίο ήρθε πολύ κοντά στην ακτή με πολύ μεγάλη ταχύτητα και ότι το πλήρωμα δεν ήταν σωστά προετοιμασμένο για περίπτωση εκκένωσης του πλοίου.
Ο Σκετίνο αντιμετωπίζει κατηγορίες πολλαπλής ανθρωποκτονίας και εγκατάλειψης πλοίου κατά τη διάρκεια της χαοτικής εκκένωσης του κρουαζιερόπλοιου από τους 4.200 επιβάτες του και το πλήρωμά του τις νυχτερινές ώρες της 13ης Ιανουαρίου του 2012.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ξανά στο σκαμνί ο Σκετίνο για το ναυάγιο του Costa Concordia
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αυτό θα πει θράσος: Ο Σκετίνο απολύθηκε και ζητάει και τα ρέστα!
«Ήταν ένα απλό ατύχημα» είπε ο καπετάνιος του Costa Concordia
Το χέρι του… Θεού και ο Σκετίνο! Ελεύθερος ο καπετάνιος του Costa Concordia
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο Σκετίνο έριξε το Costa Concordia στα βράχια γιατί δε φορούσε τα γυαλιά του!
Είχε προκαλέσει ναυτικό ατύχημα και το 2010 ο Σκετίνο
Ο καπετάνιος και η καλλονή: νέες αποκαλύψεις για τη σχέση του Σκετίνο με την 24χρονη ξανθιά
Εσώρουχα της 25χρονης καλλονής στην Καμπίνα του Σκετίνο – Νέες αποκαλύψεις