Δορυφόροι, πλοία, αεροπλάνα. Όλο το παγκόσμιο ενδιαφέρον στραμμένο στη θάλασσα της Νότιας Κίνας. Αλλά ίχνος από το Boeing των Malaysian Airlines που εξαφανίστηκε από τα ξημερώματα του περασμένου Σαββάτου δεν έχει εντοπιστεί πουθενά. Τέταρτη μέρα και η αγωνία των συγγενών των 239 επιβαινόντων όλο και μεγαλώνει. Αλλά απαντήσεις δεν έχει κανείς να τους δώσει.
Το πρωί της Τρίτης, η Malaysia Airlines ανακοίνωσε πως οι έρευνες επεκτείνονται και τώρα το ενδιαφέρον στρέφεται σε άλλη περιοχή, στη δυτική χερσόνησο της Μαλαισίας, στα Στενά Μαλακκα.
Και αυτό γιατί, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «οι αρχές ερευνούν την πιθανότητα η πτήση MH370 να προσπάθησε να γυρίσει πίσω. Δεν αποκλείουμε καμία πιθανότητα».
Νωρίτερα, ο Αζαρουντίν Αμπντούλ Ραχμάν, γενικός διευθυντής της πολιτικής αεροπορίας της Μαλαισίας, δήλωσε ότι η ακτίνα αναζήτησης στην περιοχή θα διπλασιαστεί σε 100 ναυτικά μίλια ανοιχτά του βουνού Ιγκάρι της Μαλαισίας, όπου υπήρξε η τελευταία επικοινωνία με το αεροσκάφος.
Στις έρευνες μετέχουν εννέα αεροσκάφη και 24 πλοία από Αυστραλία, Κίνα, Μαλαισία, Σιγκαπούρη, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Βιετνάμ, Φιλιππίνες και ΗΠΑ.
Η Κίνα, μάλιστα, ανακοίνωσε πως το υπουργείο Άμυνας χρησιμοποιεί 10 δορυφόρους για να βοηθήσει στην έρευνα.
Οι κινεζικοί δορυφόροι υψηλής ευκρίνειας, οι οποίοι ελέγχονται από βάση στο Σιάν, στη βόρεια Κίνα, αναπρογραμματίσθηκαν για να βοηθήσουν στην πλοήγηση, την παρατήρηση των μετεωρολογικών συνθηκών, τις επικοινωνίες και άλλες πλευρές των επιχειρήσεων έρευνας, αναφέρει η Ημερησία του Κινεζικού Λαϊκου Απελευθερωτικού Στρατού.
Επίσης, το Βιετνάμ διηύρυνε τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης σε έκταση άλλων 26.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων και στο έδαφός του.
“Η συνολική περιοχή που έχουμε ερευνήσει μέχρι και σήμερα θα είναι 150.000 τ.χ.”, δήλωσε ο αναπληρωτής πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Έρευνας και Διάσωσης Φαμ Κουέι Τιέου.
“Βάσει της μέχρι τώρα εκτίμησής μας, λίγες ελπίδες υπάρχουν για το αγνοούμενο μαλαισιανό αεροπλάνο”, δήλωσε ο Τιέου προς τους δημοσιογράφους.
Κι άλλα “ύποπτα” αντικείμενα βρέθηκαν στην επιφάνεια της θάλασσας της Νότιας Κίνας αλλά και πάλι ο συναγερμός ήταν… λάθος. Η Malaysia Airlines ανακοίνωσε ότι ούτε τα όσα έχουν βρεθεί στη θάλασσα ούτε και οι πετρελαιοκηλίδες στην περιοχή ανήκουν στο εξαφανισμένο αεροπλάνο.
Στην περιοχή 60 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της παραθαλάσσιας πόλης Βουνγκ Τάου του Βιετνάμ, βιετναμέζικα πλοία έσπευσαν για να ερευνήσουν αυτό που φάνηκε σαν μεταλλικά κομμάτια.
Όλα αυτά ενώ μυστήριο καλύπτει και τους πέντε επιβάτες που ταξίδεψαν με ξένα στοιχεία. Δυο άτομα χρησιμοποίησαν κλεμμένα διαβατήρια (ενός Ιταλού κι ενός Αυστριακού) για να μπουν στην πτήση MH370, ενώ άλλοι τρεις είχαν ψεύτικα στοιχεία.
Ταϊλανδική αστυνομία επιβεβαίωσε πως τα εισιτήρια των δύο επιβατών της πτήσης που χρησιμοποίησαν πλαστά διαβατήρια, είχαν εκδοθεί από ταϊλανδικό πρακτορείο ταξιδιών για έναν Ιρανό, τον Καζέμ Άλι.
Τα δύο εισιτήρια αγοράστηκαν την Πέμπτη από δύο ταϊλανδικά τουριστικά πρακτορεία στο θέρετρο Πατάγια. Τα είχε κλείσει ο Άλι, ο οποίος τηλεφώνησε από ιδιωτικό αριθμό στο Ιράν, δήλωσε ο επικεφαλής της αστυνομίας της Πατάγια.
Τα δύο εισιτήρια πληρώθηκαν σε ταϊλανδέζικα μπατ από έναν άλλο Ιρανό ο οποίος διατηρεί στο θέρετρο κατάστημα που κορνιζάρει φωτογραφίες.
“Τον ανακρίναμε, αλλά δεν βρήκαμε τίποτε ύποπτο”, δήλωσε ο επικεφαλής της αστυνομίας της Πατάγια. “Είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν στην υπόθεση αυτή εμπλέκονται τρομοκράτες”, πρόσθεσε.
Οι αρχές της Μαλαισίας έχουν αναγνωρίσει τον έναν από τους δυο επιβάτες που ταξίδεψε με κλεμμένο διαβατήριο και είχε τελικό προορισμό την Ευρώπη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
“Φταίει” ο Balotelli για την συντριβή του Boeing 777 της Malaysian Airlines;
Μαλαισία: Ποιοί είναι οι Ουιγούροι και γιατί κατηγορούνται για τρομοκρατία