Είναι στον Ινδικό Ωκεανό; Είναι στ’ ανοιχτά της Αυστραλίας; Ή τελικά είναι σε μια βάση των Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν και από εκεί προετοιμάζεται η νέα τρομοκρατική επίθεση αλά 11η Σεπτεμβρίου;
Το τελευταίο είναι το τελευταίο σενάριο και έρχεται μέσω της Independent. Το αγνοούμενο Boeing των Malaysian Airlines πέταξε σκοπίμως πολύ χαμηλά (κοντά στα 5.000 πόδια) για να “χαθεί” από τα ραντάρ ώστε να κατευθυνθεί σε προπύργιο των Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν, κοντά στα σύνορα με το βορειοδυτικό Πακιστάν.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, οι αρχές της Μαλαισίας προσπαθούν να πάρουν διπλωματική άδεια για να ερευνήσουν τη θεωρία αυτή.
Σύμφωνα με το ίδιο σενάριο, δεν αποκλείεται το τελευταίο μήνυμα “εντάξει, καληνύχτα”, η τελευταία επικοινωνία με το αγνοούμενο αεροπλάνο, να έγινε από το έδαφος.
Το ενδεχόμενο να Boeing να βρίσκεται “παρκαρισμένο” σε βάση των Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν ενισχύει και το σενάριο πως ενδεχομένως εκείνοι που “απήγαγαν” το αεροπλάνο γνώριζαν πως να πιλοτάρουν και ίσως ετοιμάζουν τρομοκρατική επίθεση ανάλογη με εκείνη της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001 στη Νέα Υόρκη και τους Δίδυμους Πύργους.
Το Σάββατο 8 Μαρτίου, η πτήση MH370 απογειώνεται στις 00:41 (18:41 ώρα Ελλάδας της Παρασκευής) από την Κουάλα Λουμπούρ με 239 επιβαίνοντες, οι 227 από τους οποίους επιβάτες, και κατεύθυνση το Πεκίνο
Τη νυχτερινή πτήση πραγματοποιούν ο κυβερνήτης Ζαχαρίε Άχμαντ Σαχ, 53 ετών, περισσότερα από 30 από τα οποία έχει περάσει στους κόλπους της Malaysia Airlines, και ο συγκυβερνήτης Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ, 27 ετών
Το Boeing 777-200 φέρει αρκετά καύσιμα για να πετάει οκτώ ώρες: έξι ώρες ως το Πεκίνο και δύο ώρες ως ρεζέρβα ασφαλείας, σύμφωνα με τους κανονισμούς που ισχύουν στην πολιτική αεροπορία
Το σύστημα μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System) που μεταδίδει στην εταιρεία μηνύματα για οποιεσδήποτε ανωμαλίες κατά την πτήση, βλάβες ή διακοπή του συστήματος, σταματάει να εκπέμπει στη 01:07
Η απενεργοποίηση αυτού του συστήματος δεν μπορεί να γίνει παρά από πιλότο ή από κάποιον μυημένο, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες
Λίγο μετά, ο μαλαισιανός έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας ανακοινώνει στους πιλότους ότι θα εγκαταλείψουν τον εναέριο χώρο της χώρας και θα μπουν στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ. Οι ελεγκτές καταγράφουν τότε το τελευταίο προφορικό μήνυμα από το κοκπίτ: “Όλα καλά, καληνύχτα”. Αυτός, σύμφωνα με ανακοίνωση της Malaysia Airlines, ήταν ο συγκυβερνήτης της πτήσης.
Η τελευταία επικοινωνία έγινε στη 01:19 του Σαββάτου 8 Μαρτίου, 12 λεπτά μετά την τελευταία μετάδοση δεδομένων από το σύστημα μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System), το οποίο μεταδίδει στην εταιρεία μηνύματα για οποιεσδήποτε ανωμαλίες κατά την πτήση, βλάβες ή διακοπή του συστήματος.
Οι τρανσπόντερ, που παρέχουν ενδείξεις σε πραγματικό χρόνο για τη θέση και το ύψος του αεροπλάνου, απενεργοποιήθηκαν 14 λεπτά μετά το ACARS, στη 01:21. Αντίθετα από το ACARS, η διακοπή της λειτουργίας των τρανσπόντερ είναι κάτι σχετικά εύκολο: είχε διακοπεί στα τρία από τα τέσσερα αεροπλάνα στα οποία είχε γίνει αεροπειρατεία την 11η Σεπτεμβρίου 2001 στις ΗΠΑ
Το αεροπλάνο εξαφανίζεται από τις οθόνες των ραντάρ της μαλαισιανής πολιτικής αεροπορίας στη 01:30. Συνεχίζει να εμφανίζεται στα στρατιωτικά ραντάρ μέχρι τις 02:15, αλλά δεν ταυτοποιείται αμέσως ως η πτήση MH370
Στα μισά του δρόμου ανάμεσα στις ακτές της Μαλαισίας και αυτές του Βιετνάμ, το αεροπλάνο πραγματοποιεί μια ξαφνική αλλαγή πορείας προς τη Δύση, κατευθυνόμενο προς τη μαλαϊκή χερσόνησο, και στη συνέχεια βορειοδυτικά. Σύμφωνα με τους New York Times, το αεροπλάνο άλλαξε πολλές φορές κατεύθυνση και ύψος, μετά την απώλεια της επαφής μαζί του
Το αεροπλάνο φέρεται ότι ανέβηκε ως τα 45.000 πόδια (περίπου 13.700 μέτρα ύψος), πολύ πάνω από το επιτρεπόμενο όριο για ένα Boeing 777, πριν κατεβεί με ακανόνιστο τρόπο μέχρι τα 23.000 πόδια, δηλαδή κάτω από το ύψος πτήσης του, πλησιάζοντας το Πενάνγκ, ένα πυκνοκατοικημένο νησί της Μαλαισίας.
Οι πληροφορίες αυτές δεν έχουν επιβεβαιωθεί από τις αρχές.
Η τελευταία δορυφορική επικοινωνία καταγράφηκε στις 08:11, καθώς το αεροπλάνο είχε τότε σχεδόν εξαντλήσει τα αποθέματα των καυσίμων του. Δυστυχώς τα δεδομένα αυτά δεν επιτρέπουν το γεωγραφικό εντοπισμό του.
Οι παρατηρήσεις έχουν επιτρέψει να χαραχθούν δύο μεγάλα τόξα –το ένα από τη βόρεια Μαλαισία ως την κεντρική Ασία, το άλλο στο νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού– που πιστεύεται ότι διασταυρώνονται με την πορεία που ακολούθησε το αεροπλάνο.
Η Αυστραλία θα ηγηθεί της έρευνας στον απομακρυσμένο νότιο Ινδικό Ωκεανό για τον εντοπισμό του αεροπλάνου ανακοίνωσε ο Αυστραλός πρωθυπουργός.
Το υπουργείο Μεταφορών της Μαλαισίας ανακοίνωσε επίσης σήμερα ότι θα αναπτύξει πλοία και αεροσκάφη στο “νότιο διάδρομο”, καθώς αναπροσανατολίζει τις έρευνες για το αγνοούμενο αεροπλάνο.
Ο αποκαλούμενος “νότιος διάδρομος” εκτείνεται περίπου από την Ινδονησία μέχρι το νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Τρεις Γάλλοι αξιωματούχοι της αεροπορίας έφθασαν στην Κουάλα Λουμπούρ για να βοηθήσουν στις έρευνες για το αεροπλάνο, που έχει εξαφανισθεί εδώ και περισσότερο από μια εβδομάδα.
“Οι αξιωματούχοι θα μοιραστούν την εμπειρογνωμοσύνη τους και τις γνώσεις τους βάσει της εμπειρίας τους από την έρευνα για την πτήση 447 της Air France”, αναφέρεται σε δήλωση του μαλαισιανού υπουργείου Μεταφορών.
Συνολικά 26 χώρες βοηθούν πλέον στην έρευνα για την πτήση ΜΗ370 της Malaysian Airlines.
Δορυφορικά δεδομένα δείχνουν ότι το αεροπλάνο μπορεί να βρίσκεται σε οποιοδήποτε σημείο πάνω σε δύο εκτεταμένα τόξα: το ένα εκτείνεται από τη βόρεια Ταϊλάνδη μέχρι τα σύνορα του Καζακστάν και του Τουρκμενιστάν, το άλλο είναι ένα νότιο τόξο που ξεκινάει από την Ινδονησία και προχωρεί μέσα στον Ινδικό Ωκεανό δυτικά της Αυστραλίας.
Δέκα μέρες μετά την εξαφάνιση του αεροπλάνου, η μαλαισιανή αστυνομία αποφάσισε να ερευνήσει το παρελθόν των πιλότων, του προσωπικού πτήσης και του προσωπικού εδάφους για να εντοπίσει οποιοδήποτε πιθανό κίνητρο.
Άνδρες της ειδικής υπηρεσίας της αστυνομίας ερεύνησαν τις κατοικίες στην Κουάλα Λουμπούρ του πιλότου, του 53χρονου Ζαχαρίε Άχμαντ Σαχ, και του συγκυβερνήτη, του 27χρονου Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ. Μεταξύ των αντικειμένων που εξετάσθηκαν ήταν ένας εξομοιωτής πτήσης που είχε κατασκευάσει ο Ζαχαρίε Άχμαντ Σαχ στο σπίτι του.
Ανώτερος αξιωματικός της αστυνομίας δήλωσε πως τα προγράμματα του εξομοιωτή πτήσης εξετάσθηκαν εξονυχιστικά και πρόσθεσε ότι φαίνεται πως πρόκειται για φυσιολογικά προγράμματα που επιτρέπουν στους χρήστες να εξασκούνται στην πτήση και την προσγείωση υπό διάφορες συνθήκες.
Ένας δεύτερος ανώτερος αξιωματικός δήλωσε πως δεν βρήκαν στοιχεία για σχέση του πιλότου με οποιαδήποτε μαχητική οργάνωση.
Έρευνες διεξάγονται επίσης σχετικά με τους 227 επιβάτες της πτήσης, στους οποίους περιλαμβάνεται ο μηχανικός αεροπλάνων Μοχντ Χαϊρούλ Άμρι Σέλαματ, ένας 29χρονος Μαλαισιανός που εργαζόταν για μια ιδιωτική αεροπορική εταιρεία τσάρτερ που προσφέρει προς μίσθωση μικρά αεριωθούμενα.
Ως μηχανικός εξειδικευμένος σε μικρά αεριωθούμενα, ο Χαϊρούλ δεν θα είχε απαραιτήτως τις γνώσεις που χρειάζονται για να εκτρέψει από την πορεία του ή να κυβερνήσει ένα μεγάλο επιβατικό αεροπλάνο.
Τα ηλεκτρονικά σήματα του αεροπλάνου που συνέχισαν να ανταλλάσσονται περιοδικά με δορυφόρους, δείχνουν ότι αυτό μπορεί να συνέχισε να πετάει για σχεδόν επτά ώρες αφότου βγήκε από την εμβέλεια των μαλαισιανών στρατιωτικών ραντάρ στα ανοικτά των βορειοδυτικών ακτών, ακολουθώντας μια οδό της εμπορικής αεροπορίας κατά μήκος της θάλασσας Ανταμάν προς την Ινδία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κακόγουστη φάρσα με διαφημιστικό της Malaysian Airlines
Η ιδιαιτερότητα του Boeing που παραμένει άφαντο που κάνει όλο και πιο πιθανό το σενάριο τρομοκρατίας
Εξάωρη πτήση στο άγνωστο – Παραδέχονται αεροπειρατεία – Δεν έχουν ιδέα που είναι το αεροπλάνο