“H πλοιοκτήτρια εταιρία γνώριζε πολύ καλά ότι θα κάναμε υπόκλιση στο νησί, ήταν μια καθιερωμένη πρακτική”, είπε στον εισαγγελέα του Γκροσσέτο, ο Ιταλός κυβερνήτης του πλοίου Costa Concordia, Φραντσέσκο Σκεττίνο.
“Υπήρξαν πολλές παρόμοιες περιπτώσεις σε άλλες παραθαλάσσιες περιοχές και η συνήθεια αυτή, λειτουργούσε θετικά, ως διαφήμιση, για την εταιρία Costa”, προσθέτει ο Σκεττίνο.
Ο πλοιοκτήτης, έως τώρα, είχε αρνηθεί κάθε σχετική ευθύνη, κάνοντας γνωστό ότι ίσως, μια μόνον φορά, μπορεί να είχε πληροφορηθεί για την συγκεκριμένη αυτή αλλαγή στην πορεία πλεύσης.
Το συγκεκριμένο στοιχείο αναμένεται να αποδειχθεί καθοριστικής σημασίας για την τελική απόδοση ευθυνών και σε ό,τι αφορά την επιβάρυνση των αποζημιώσεων που θα ζητήσουν οι επιβάτες και οι ενώσεις καταναλωτών.
Σχετικά με την καθυστέρηση στην έναρξη των διαδικασιών εκκένωσης του πλοίου, ο Σκεττίνο, σύμφωνα με τον ιταλικό τύπο, δήλωσε στους εισαγγελείς ότι “έδωσε εντολή να αρχίσει η όλη διαδικασία, όταν κατάλαβε ότι δεν υπήρχε καμία δυνατότητα να γυρίσει πίσω”.
Κατά τον Ιταλό καπετάνιο, που κατηγορείται για πολλαπλή ανθρωποκτονία εξ αμελείας, “πριν εκκενωθεί ένα πλοίο, πρέπει να υπάρχει η βεβαιότητα ότι δεν είναι πλέον σε θέση να συνεχίσει να επιπλέει, διότι, διαφορετικά, δημιουργείται πανικός χωρίς αιτία”.
Το κύριο όμως, μοιραίο λάθος, που καταλογίζεται, ως γνωστόν, στον Φραντσέσκο Σκεττίνο, είναι ότι, σύμφωνα με μαρτυρίες και αποδεικτικά στοιχεία, εγκατέλειψε το Costa Concordia, ενώ χιλιάδες επιβάτες δεν είχαν ακόμη ανεβεί στις σωσίβιες λέμβους.
Διαβάστε επίσης : Σταμάτησαν – πάλι- οι έρευνες στο Costa Concordia