Σύμφωνα με την Ένωση Βρετανών Πιλότων (BALPA), το 56% των 500 πιλότων που εργάζονται σε εμπορικές πτήσεις παραδέχθηκε ότι έχει αποκοιμηθεί στο πιλοτήριο και σχεδόν ένας στους τρεις από αυτούς δήλωσαν ότι όταν ξύπνησαν είδαν ότι κοιμάται και ο συγκυβερνήτης.
Η εταιρεία δημοσκοπήσεων ComRes, που διενήργησε την έρευνα, βρήκε ότι το 84% των ερωτηθέντων πιστεύει πως οι ικανότητές του έχουν μειωθεί τους τελευταίους έξι μήνες εξαιτίας της κόπωσης, ενώ οι μισοί δήλωσαν ότι η εξάντληση των πιλότων είναι η μεγαλύτερη απειλή για την ασφάλεια των πτήσεων.
Η BALPA εξέφρασε την ανησυχία της ότι οι προτεινόμενες αλλαγές θα μειώσουν τα βρετανικά κριτήρια ασφαλείας.
Οι νέοι κανόνες προβλέπουν ότι οι πιλότοι θα μπορούν να εργάζονται έως και 110 ώρες σε διάστημα δύο εβδομάδων, σε σχέση με τις 95 που ισχύει μέχρι τώρα στη Βρετανία, ενώ τη νύχτα θα μπορούν να εργάζονται έως και 11 ώρες, σε σχέση με το όριο των 10 ωρών που ισχύει μέχρι τώρα.
Οι προτάσεις, τις οποίες έχει καταρτίσει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας με στόχο να εναρμονιστούν σε όλη την ΕΕ οι κανόνες που αφορούν στις ώρες εργασίας των πιλότων, προβλέπουν επίσης ότι οι πιλότοι θα μπορούν να καλούνται να εργαστούν ακόμη και στα ρεπό τους.
Βρετανοί βουλευτές έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για τους νέους ευρωπαϊκούς κανόνες, κυρίως όσον αφορά τις ώρες εργασίας τη νύχτα.
Από την πλευρά της, η Ένωση Ευρωπαϊκών Αεροπορικών Εταιρειών, που εκπροσωπεί 31 ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, έχει κάνει έκκληση να υποστηριχθούν οι προτάσεις αυτές επισημαίνοντας ότι αυτό θα σημαίνει ότι όλες οι αεροπορικές εταιρείες θα ακολουθούν τους ίδιους κανόνες.
Διαβάστε
Τι προκαλεί το κάπνισμα στους πιλότους
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
“Στάση” πιλότων: “Δεν πετάμε χωρίς ipad”
ΒΙΝΤΕΟ: Βρετανοί πιλότοι στις ΗΠΑ για δοκιμή F35
Οι πιλότοι πήγαν για ύπνο και άφησαν στη θέση τους δυο αεροσυνοδούς