Ηχητικό σήμα σε συχνότητα 37.5kHz ανά δευτερόλεπτο κατέγραψε το κινέζικο πλοίο Haixun 01 στον νότιο Ινδικό Ωκεανό όπου συνεχίζονται οι έρευνες για το μοιραίο αεροπλάνο της Malaysia Airlines.
Η είδηση που μετέδωσε στο πρακτορείο Xinhua γεννά ελπίδες πως ίσως βρέθηκε το “μαύρο κουτί” του μοιραίου Boeing. Αλλά μέχρι στιγμής τίποτα δεν είναι σίγουρο.
Οι συντεταγμένες του σήματος που αναγνώρισε η συσκευή εντοπισμού του μαύρου κουτιού, την οποία ανέπτυξε το ερευνητικό κινεζικό σκάφος Haixun 01, είναι περίπου 20 βαθμοί νότιο γεωγραφικό πλάτος και 10 βαθμοί ανατολικό γεωγραφικό μήκος.
Νωρίτερα, το ίδιο πρακτορείο είχε μεταδώσει πως το κινέζικο πολεμικό πλοίο εντόπισε να επιπλέουν στην περιοχή των ερευνών πολλά λευκά αντικείμενα, που ενδεχομένως να ανήκουν στο αεροπλάνο που έχει εξαφανιστεί από τις 8 Μαρτίου, μαζί με τους 239 επιβαίνοντες.
Σε δυο μέρες τελειώνουν οι μπαταρίες των μαύρων κουτιών και άρα ο χρόνος πιέζει για τον εντοπισμό τους.
Τουλάχιστον 13 αεροπλάνα και 11 πλοία έχουν ενταχθεί στις έρευνες εντοπισμού του αεροσκάφους στο νότιο Ινδικό Ωκεανό, ανοικτά του Περθ της Αυστραλίας.
Ένα βρετανικό υποβρύχιο και δύο αυστραλιανά σκάφη με υποβρύχιο ερευνητικό εξοπλισμό έχουν εντείνει τις υποβρύχιες έρευνες με την ελπίδα να εντοπίσουν ένα σήμα του μαύρου κουτιού του αεροπλάνου.
Οι έρευνες επικεντρώνονται σε μία έκταση περίπου 217.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στον Ινδικό Ωκεανό, περίπου 1.700 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Περθ.
Η Μαλαισία δεσμεύτηκε στο μεταξύ να εντείνει τις έρευνες για τον εντοπισμό του αγνοούμενου αεροσκάφους. Ο υπουργός Μεταφορών της χώρας Χισαμουντίν Χουσέιν δήλωσε πως η Μαλαισία δεν θα σταματήσει να ψάχνει για το αεροπλάνο και δεν θα υπολογίσει το κόστος των συνεχιζόμενων επιχειρήσεων.
«Η έρευνα εκτείνεται πέρα από τα δολάρια και τα σεντ», είπε σε συνέντευξη Τύπου στην Κουάλα Λουμπούρ. «Η Μαλαισία δεν θα σταματήσει να ψάχνει για την πτήση MH370».
Οι δηλώσεις έγιναν μετά τις πληροφορίες πως οι έρευνες για το αεροσκάφος, στο οποίο επέβαιναν 239 άνθρωποι, έχει καταστεί η πιο δαπανηρή επιχείρηση έρευνας και διάσωσης των τελευταίων χρόνων.
«Οι επιχειρήσεις έρευνας είναι δύσκολες, απαιτητικές και πολύπλοκες», είπε. «Παρ’ όλ’ αυτά, η αποφασιστικότητά μας παραμένει αμείωτη. Θα συνεχίσουμε τις έρευνες με το ίδιο σθένος και την ίδια ένταση», πρόσθεσε. «Το οφείλουμε στις οικογένειες εκείνων που επέβαιναν στο αεροπλάνο και στον ευρύτερο κόσμο».
Η Μαλαισία θα συνεχίσει να ηγείται των ερευνών και πως έχει εξουσιοδοτήσει την Αυστραλία, την Κίνα, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βρετανία και τη Γαλλία να γίνουν μέλη της ομάδας.
Η ερευνητική ομάδα θα χωριστεί σε τρεις μικρότερες ομάδες που θα διερευνήσουν την ικανότητα πτήσης, τις επιχειρήσεις, τον ιατρικό και ανθρώπινο παράγοντα, αντίστοιχα.
Ο Χισαμουντίν αρνήθηκε όσα υποστήριξε ο εξέχων πολιτικός της αντιπολίτευσης Ανουάρ Ιμπραχίμ, σύμφωνα με τον οποίο η Μαλαισία κρύβει κάτι και δεν ήταν ειλικρινής στην παροχή πληροφοριών για το περιστατικό.
«Οι ισχυρισμοί αυτοί είναι πλήρως αναληθείς», είπε. «Όπως είπα προηγουμένως, οι έρευνες για την MH370 πρέπει να είναι πάνω από την πολιτική».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μαλαισία: Δεν σταματάμε μέχρι να βρούμε απαντήσεις για το Boeing
Στέλνουν και… πυρηνικό υποβρύχιο να βρει το εξαφανισμένο Boeing της Malaysia Airlines
Αλλάζουν τα συστήματα παρακολούθησης των πτήσεων μετά την μυστηριώδη εξαφάνιση του Boeing
Malaysia Airlines: Όλες οι ελπίδες στον ανιχνευτή των μαύρων κουτιών
“Καληνύχτα Malaysian 370” – Νέα εκδοχή για την τελευταία επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου