- Το ενδεχόμενο να προσπάθησαν οι πιλότοι του Boeing να στείλουν μυστικό σήμα για βοήθεια εξετάζουν οι ερευνητές - Επεκτείνεται στα 2,24 εκατ. τετραγωνικά ναυτικά μίλια η έρευνα για το αγνοούμενο αεροπλάνο - Σε απόγνωση οι συγγενείς των 239 επιβαινόντων - New York Times: Μέσα από το πιλοτήριο η αλλαγή πορείας του αεροπλάνου - Malaysian Airlines: Ο πιλότος δεν ήταν εξοικειωμένος να πετάει στον "βόρειο διάδρομο"
Η αναζήτηση του Boeing 777 των Malaysian Airlines, που αγνοείται (μαζί του και 239 ψυχές) εδώ και 10 μέρες, έχει εξελιχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα θρίλερ στην ιστορία της αεροπλοΐας.
Μετά από χιλιάδες ώρες ερευνών και δεν έχει βρεθεί ούτε ένα σημάδι, ούτε μια ένδειξη του τι μπορεί να έχει γίνει. Μόνο σενάρια. Τρομοκρατία, αεροπειρατεία, ψυχολογικά προβλήματα πληρώματος ή επιβατών.
Το τελευταίο χρονικά σενάριο είναι αυτό που θέλει κάποιον μέσα από το αεροπλάνο να μπήκε στο σύστημα και να άλλαξε την πορεία του Boeing. Υπάρχει όμως ακόμη ένα που έρχεται τώρα στο φως κι έχει να κάνει με την περιβόητη τελευταία φράση του συγκυβερνήτη αλλά και το κλείσιμο της επικοινωνίας.
Σύμφωνα με τη Daily Mail, λοιπόν, ερευνητές εξετάζουν το ενδεχόμενο η απόφαση των πιλότων να τερματίσουν την επικοινωνία με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στη 01:19 και ένα λεπτό αργότερα να κλείσουν τον αναμεταδότη του σήματος προς τους δορυφορικούς σταθμούς (αυτό έκανε το αεροπλάνο να εξαφανιστεί), να ήταν μια προσπάθεια να στείλουν ένα σήμα πως κάτι δεν πάει καλά στο πιλοτήριο.
Ο 27χρονος συγκυβερνήτης Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ ήταν ο τελευταίος που επικοινώνησε με τον πύργο ελέγχου, λέγοντας στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας “εντάξει, καληνύχτα”.
Το σενάριο δημοσιεύεται στους New York Times. Η εφημερίδα επικαλείται κορυφαίους Αμερικανούς αξιωματούχους, σύμφωνα με τους οποίους η αλλαγή πορείας του αεροπλάνου και η στροφή προς τη Δύση έγινε από ηλεκτρονικό υπολογιστή και κάποιον μέσα από το πιλοτήριο, που μπήκε στο σύστημα και άλλαξε την πορεία πτήσης.
Ο άνθρωπος μυστήριο είχε γνώσεις του συστήματος λειτουργίας του αεροπλάνου και αντί να αλλάξει την πορεία χειροκίνητα, το έκανε πληκτρολογώντας στο κομπιούτερ που ελέγχει το σύστημα διαχείρισης πτήσης επτά ή οκτώ κωδικούς, σύμφωνα με τους Αμερικανούς αξιωματούχους.
Το σύστημα διαχείρισης πτήσης (Flight Management System) όπως είναι γνωστός ο υπολογιστής αυτός, κατευθύνει το αεροπλάνο από σημείο σε σημείο βάσει του σχεδίου πτήσης. Δεν είναι σαφές εάν η πορεία του αεροσκάφους επαναπρογραμματίστηκε πριν ή μετά την απογείωση.
Κατά την καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της Malaysia Airlines τόνισε πως το αεροπλάνο ήταν προγραμματισμένο να πετάξει για Πεκίνο. “Αλλά στη διάρκεια της πτήσης, όλα είναι πιθανά”, είπε.
Την ώρα που οι έρευνες για τον εντοπισμό του αεροπλάνου έχουν επεκταθεί σε μια περιοχή 2,24 εκατομμυρίων τετραγωνικών ναυτικών μιλίων (σχεδόν στο 1/10 του πλανήτη), οι συγγενείς των αγνοουμένων φέρονται αποφασισμένοι να ξεκινήσουν απεργία πείνας, διαμαρτυρόμενοι για την έλλειψη ενημέρωσης από πλευράς τόσο των μαλαισιανών αρχών όσο και της εταιρίας.
Τα 2/3 των επιβατών του αγνοούμενου αεροπλάνου είναι Κινέζοι. Όσοι έχουν μείνει στο Πεκίνο και ενημερώνονται για την πορεία των ερευνών, εκφράζουν καθημερινά παράπονα. Πριν μερικές μέρες μάλιστα κάποιος πέταξε μπουκάλια με νερό σε εκπρόσωπο της Malaysia Airlines.
Τώρα, σύμφωνα με την Malay Mail Online, οι συγγενείς των αγνοουμένων διαμαρτύρονται γιατί ο πρέσβης της Μαλαισίας στο Πεκίνο δεν τους επισκέπτεται για να τους ενημερώσει.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ψάχνουν το άφαντο Boeing της Malaysia Airlines και στο έδαφος της Κίνας
Εφιάλτης! Υπό ποιες συνθήκες το αεροπλάνο φαντομάς μπορεί να κάνει τρομοκρατικό χτύπημα
Μέσα στην δίδυμη πτήση του μοιραίου Boeing της Malaysian Airlines – ΦΩΤΟ
Κακόγουστη φάρσα με διαφημιστικό της Malaysian Airlines