Oι δαπάνες των διαφημιστικών σποτ που προβάλλονται στην τηλεόραση στο πλαίσιο της προεκλογικής εκστρατείας των υποψηφίων στην κούρσα για τον Λευκό Οίκο έχουν περισσότερο από τριπλασιαστεί σε σύγκριση με εκείνες που καταβλήθηκαν το 2012, καταδεικνύει μια έκθεση του Wesleyan Media Project.
Οι ομάδες που έχουν αναλάβει την προεκλογική εκστρατεία των υποψηφίων αλλά και οργανώσεις υποστηρικτών του Ρεπουμπλικανικού και Δημοκρατικού Κόμματος δαπάνησαν 408 εκατομμύρια δολάρια για 480.000 σποτ από τον Ιανουάριο του 2015 έναντι 120 εκατομμυρίων δολαρίων για περίπου 220.000 σποτ στο ίδιο χρονικό διάστημα το 2012. Βάσει των παραπάνω στοιχείων, τα προεκλογικά σποτ διπλασιάστηκαν καταγράφοντας αύξηση 122%.
Για αυτό τα στάδιο της εκστρατείας, το διάστημα δηλαδή από την 1η Ιανουαρίου του 2015 έως την 8η Μαΐου του 2016, οι Ρεπουμπλικάνοι ξόδεψαν περισσότερα χρήματα σε σχέση με τους Δημοκρατικούς (270 εκατομμύρια έναντι 138 εκατομμυρίων). Οι δαπάνες τους ανέρχονταν σε 103 εκατομμύρια και 15,56 εκατομμύρια αντίστοιχα την ίδια περίοδο της προεκλογικής εκστρατείας του 2012.
Οι Δημοκρατικοί επομένως κινούνται το 2016 λίγο πολύ στα επίπεδα πριν από 8 έτη (140,67 εκατομμύρια και 247. 920 σποτ) όταν δηλαδή ο νυν πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα κέρδισε την αναμέτρηση για πρώτη φορά. Το στρατόπεδο των Ρεπουμπλικάνων είχε δαπανήσει 57,67 εκατομμύρια δολάρια για 79.797 σποτ.
Φέτος οι Δημοκρατικοί πρόβαλαν 232.167 διαφημιστικά σποτ και οι Ρεπουμπλικάνοι 249. 327.
Δέκα επτά υποψήφιοι συμμετείχαν στις προκριματικές εκλογές του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος έναντι 5 στο στρατόπεδο των Δημοκρατικών.
Απ’ όλους τους υποψηφίους, ο γερουσιαστής του Βερμόντ Μπέρνι Σάντερς είχε τα περισσότερα σποτ (σχεδόν 125.000) ενώ τον ακολουθεί η αντίπαλός του Χίλαρι Κλίντον (105.000).
Στους Δημοκρατικούς το 98% των δαπανών κατέβαλαν οι ομάδες που έχουν αναλάβει τις προεκλογικές εκστρατείες των υποψηφίων. Αντιθέτως στους Ρεπουμπλικάνους το 76% καταβλήθηκε από εξωτερικούς φορείς, ιδίως από τις επιτροπές πολιτικής δράσης που υποστηρίζουν τους υποψηφίους (Super Pacs) περιγράφει η έκθεση που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.
«Οι υποψήφιοι που επωφελήθηκαν από ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό διαφημίσεων δεν είναι απαραίτητα εκείνοι που έγιναν περισσότερο γνωστοί στην κούρσα» παρατήρησε ο Τρέιβις Ράιντουτ, συνδιευθυντής της Wesleyan Media Project.
«Ο Τραμπ κατάφερε να αναδειχθεί στον πιθανό υποψήφιο (για το χρίσμα) του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος με το να εκτεθεί λιγότερο στη διαφήμιση. Μία από τις εξηγήσεις για αυτό είναι η μοναδική του ικανότητά να μαγνητίζει δωρεάν το ενδιαφέρον των μέσων μαζικής ενημέρωσης» τονίζεται σε ένα δελτίο τύπου.
Ο δισεκατομμυριούχος, που αυτοχρηματοδοτεί σχεδόν στο σύνολό της την εκστρατεία του, βρίσκεται στην έκτη θέση αναφορικά με τις διαφημιστικές δαπάνες, πίσω από τους αντιπάλους του Μάρκο Ρούμπιο, Τεντ Κρουζ και Τζεμπ Μπους.
Οι διαφημίσεις κατά του Ντόναλντ Τραμπ καταμετρήθηκαν επίσης στην έρευνα: προβλήθηκαν 17.702 σποτ εναντίον της εκστρατείας του.