Επαγγέλματα του 22ου αιώνα, μπορεί και του δικού μας! Φανταστείτε την εξής αγγελία για εργασία:
Έχετε εμπειρία στον προγραμματισμό τεχνητής νοημοσύνης, μπορείτε να συλλέξετε και να αναλύσετε τα δεδομένα με ακρίβεια, να είστε ανθεκτικοί στο στρες και σίγουροι στις αποφάσεις σας;
Είστε έμπειροι με τις ροές δεδομένων μιας δικτυωμένης πόλης, είστε σίγουροι για την αντιμετώπιση των προσωπικών δεδομένων των πολιτών και μπορείτε να αποκρύπτετε τις καθημερινές επιθέσεις των χάκερ;
Μπορείτε να ελέγχετε την κίνηση του αεροταξί – Drone με τη βοήθεια της πλατφόρμας ΑΙ, καθώς και την ομαλή κυκλοφορία των αυτόνομων αυτοκινήτων; Αν ναι, σας προσλαμβάνουμε αμέσως ως αναλυτή πόλης ή ελεγκτή κυκλοφορίας. Ανυπομονούμε να σας δούμε!
Mία τέτοια αγγελία αναζήτησης εργασίας μπορεί να φαίνεται γελοία σήμερα, αλλά σύντομα θα μπορούσε να κυκλοφορεί ευρέως στο διαδίκτυο , όπως πιστεύουν τουλάχιστον οι εμπειρογνώμονες του Αμερικανικού παρόχου υπηρεσιών πληροφορικής Cognizant.
Τα επαγγέλματα του εγγύς μέλλοντος
Σε δύο εκθέσεις, η εταιρία αυτή δημιούργησε 21 επαγγέλματα που θα μπορούσαν να προκύψουν τα επόμενα δέκα χρόνια. Πολλά από αυτά – όπως αρμόζει σε μια εταιρεία πληροφορικής με τα αντίστοιχα συμφέροντα – είναι τα Ψηφιακά επαγγέλματα. Προγραμματιστές για ιπτάμενα αυτοκίνητα, για παράδειγμα, διευθυντές έξυπνου σχεδιασμού σπιτιών ή μηχανικοί ψηφιακής διάθεσης απορριμμάτων.
Στο άμεσο μέλλον επίσης όλο και περισσότεροι επαγγελματίες θα χρειάζονται για να αποκρούουν τις επιθέσεις στον κυβερνοχώρο.
Το ότι η εργασία μας θα μεταμορφωθεί ριζικά λόγω της αυξημένης χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης και των ρομπότ, δεν υπάρχει αμφιβολία. Ωστόσο, το πόσες θέσεις εργασίας θα χαθούν ή θα δημιουργηθούν, προκαλεί διαμάχες.
Ο ψηφιακός ράφτης
Φυσικά, κάθε ιδέα δεν μπορεί να βγει αμέσως στην αγορά. Για παράδειγμα ο «ψηφιακός ράφτης», μια ιδέα για μια μελλοντική καριέρα. Ένα μηχάνημα θα μπορεί να αποτυπώνει με ακρίβεια τις σωματικές διαστάσεις του πελάτη, έτσι ώστε να ράβονται ρούχα ειδικά γι αυτόν.
Η ιαπωνική εταιρεία Zozotown έχει ήδη εφαρμόσει αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο: Ο πελάτης χρησιμοποιεί μια εφαρμογή για κινητά για να τραβήξει φωτογραφίες, οι οποίες στη συνέχεια χρησιμοποιούνται για να προσαρμόσουν τα ρούχα που θέλει να αγοράσει.
Προκειμένου όμως η εφαρμογή να υπολογίσει τις διαστάσεις, ο πελάτης πρέπει να φορέσει ένα μαύρο κοστούμι με λευκές κουκίδες – το “Zozosuit”. Το κοστούμι αυτό κυκλοφόρησε μάλιστα, ώστε οι εν δυνάμει πελάτες να μπορούν να το παραγγείλουν δωρεάν.
Οι φωτογραφίες με το κοστούμι έγιναν viral στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης. Στο τέλος, σχεδόν κανείς δεν αγόραζε ρούχα από το ψηφιακό ραδιοτηλέφωνο. Η επανάσταση στη μόδας τελείωσε. Όποιος έχει ήδη επιλέξει τη δουλειά των ονείρων του για το μέλλον πρέπει να είναι μάλλον προσεκτικός…
Η «Ημέρα της Κρίσεως» για τους εργαζόμενους
Ο φιλόσοφος Ρίτσαρντ Ντέιβιντ Πρεχτ και ο καθηγητής υπολογιστών Μάνφρεντ Μπρόι, παρουσίασαν το 2017, το σενάριο «Ημέρα της Κρίσεως», σύμφωνα με το οποίο περίπου το ήμισυ του συνόλου των θέσεων εργασίας θα μπορούσαν να εξαφανιστούν στο δυτικό κόσμο μέχρι το 2030.