Προορισμένο να μεταφέρει υγροποιημένο φυσικό αέριο από την Αρκτική, αυτό το τεράστιο πλοίο έχει μήκος 173 μέτρα, ύψος 15 μέτρα και βύθισμα 14.000 τόνων. Εισήλθε σήμερα το πρωί στα ύδατα της δευτέρης μεγαλύτερης πόλης της Ρωσίας κατευθυνόμενο στα ναυπηγεία της Βαλτικής όπου κατασκευάστηκε.
Στη διάρκεια των δύο ημερών που πέρασε στη θάλασσα το Arktika δοκίμασε τους αλγορίθμους λειτουργίας του πλοίου και την ικανότητα ελιγμών του, διευκρίνισε σε μια ανακοίνωση ο Μουστάφα Κάτσκα, διευθυντής της Atomflot, της εταιρίας που είναι υπεύθυνη για τον στόλο των ρωσικών παγοθραυστικών.
Αν και πυρηνοκίνητο, το Arktika χρησιμοποίησε ένα πετρελαιοκινητήρα για αυτό το πρώτο ταξίδι. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, μπορεί να διασχίσει 2,8 μέτρα πάγου.
Από το 2016, αποτελεί μέρος ενός πιο συνολικού σχεδίου που έχει σκοπό να επιτρέψει τη ναυσιπλοΐα καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους μέσω του περάσματος Βορρά-Δύσης, που συνδέει τον Ατλαντικό ωκεανό με τον Ειρηνικό ωκεανό μέσω της Αρκτικής. Αναμένεται κυρίως να απλοποιήσει για τη Ρωσία την παράδοση υδρογονανθράκων προς τη νοτιοανατολική Ασία.
Οι τελικές δοκιμές του Arktika προγραμματίζονται για τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2020 και η λειτουργία του τον Μάιο του 2020. Άλλα δύο παρόμοια πλοία, το “Oural” και το “Sibir”, είναι υπό κατασκευή.
Η οικονομική ανάπτυξη της Αρκτικής, όπου αντιτίθενται τα συμφέροντα πέντε χωρών, εκ των οποίων η Ρωσία και οι Ηνωμένες Πολιτείες, έχει οριστεί ως προτεραιότητα από τον πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν.
Η Ρωσία ελπίζει ότι θα γίνει η πρώτη οικονομική και στρατιωτική δύναμη εκμεταλλευόμενη την υπερθέρμανση και το λιώσιμο των πάγων, που αναμένεται να ανοίξουν νέες εμπορικές διαδρομές στον Μεγάλο Βορρά.