Οι δυνάμεις της τάξης είχαν καταγράψει για λόγους ασφαλείας σημαντικές στιγμές της μοναδικής περιοδείας του βρετανικού συγκροτήματος το 1966 στο αρχιπέλαγος. “Όταν ο τυφώνας Beatles χτύπησε την Ιαπωνία”, όπως είχε γράψει η Japan Times.
Φανατικοί οπαδοί των Σκαθαριών από τη Ναγκόγια της κεντρικής Ιαπωνίας ζητούσαν επί μακρόν αυτά τα 35 μαγνητοσκοπημένα λεπτά να δοθούν στη δημοσιότητα, αλλά η αστυνομία προβάλλει το επιχείρημα ότι δημιουργεί πρόβλημα η δημοσιοποίηση εικόνων προσώπων τα οποία έχουν κινηματογραφηθεί εν αγνοία τους.
Η πρόταση της αστυνομίας για τα πλάνα με τους Beatles
Η αστυνομία είχε προτείνει να δώσει στη δημοσιότητα μια εκδοχή όπου τα πρόσωπα να είναι θολά, κάτι που δεν ικανοποίησε τους θαυμαστές, οι οποίοι κίνησαν τη δικαστική διαδικασία και την έφεραν έως το ανώτατο δικαστήριο, μάταια.
[read4more]
Εικόνες που είχαν μαγνητοσκοπήσει εκείνη την εποχή τα τηλεοπτικά δίκτυα δείχνουν γυναίκες σε κατάσταση μεγάλου ενθουσιασμού, όμως οι εικόνες της αστυνομίας είναι μοναδικές και, καθώς έχουν περάσει 50 και πλέον χρόνια, θα είναι αδύνατο να αναγνωριστούν τα πρόσωπα, εκτιμούν αντίθετα οι ενάγοντες.
Σύμφωνα με τον δικηγόρο τους, τον Σατόσι Σινκάι, που απάντησε στην εφημερίδα Asahi, “τα ντοκουμέντα που διαθέτει η αστυνομία πρέπει να τεθούν στη διάθεση του κοινού, για ιστορικούς λόγους. Αν μπορούσε να επιβεβαιωθεί η ύπαρξη εικόνων από την ημέρα της τελευταίας συναυλίας στις 2 Ιουλίου, αυτό θα προκαλούσε τεράστιο ενθουσιασμό”, τόνισε.
“Έχω την τιμή να αναφέρω ότι οι Beatles, που τιμήθηκαν με το μετάλλιο του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας (από τη βασίλισσα Ελισάβετ το 1965), ήταν στο Τόκιο από τις 29 Ιουνίου έως την 3η Ιουλίου”, είχε γράψει ο επιτετραμμένος της βρετανικής πρεσβείας Ντάντλι Τσικ στους ανωτέρους του στο Λονδίνο. Σημειώνοντας ότι το Τόκιο είχε πληγεί από μια εξαιρετικά βαριά τροπική καταιγίδα μόλις πριν από την άφιξη του συγκροτήματος, ο Τσικ έγραψε ότι “ο τυφώνας Μπιτλς παρέσυρε στο πέρασμά του τη νεολαία της Ιαπωνίας”, σύμφωνα με την Japan Times.
Οι Μπιτλς έπαιξαν στο κλειστό στάδιο Nippon Budokan του Τόκιο στις 30 Ιουνίου, 1η Ιουλίου και 2 Ιουλίου στο πλαίσιο της παγκόσμιας περιοδείας τους. Περίπου 43.000 θεατές είδαν το συγκρότημα πάνω στη σκηνή. Η επίσκεψή τους θεωρήθηκε ως μέρος της μεταπολεμικής επανεμφάνισης της Ιαπωνίας στη διεθνή σκηνή, η οποία άρχισε με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το 1964 και κορυφώθηκε με την Παγκόσμια Έκθεση του 1970 στην Οσάκα.
Το ροκ συγκρότημα από το Λίβερπουλ επηρέασε σε μεγάλο βαθμό μουσικά συγκροτήματα της εποχής στην Ιαπωνία και η δημοτικότητά τους παραμένει μεγάλη, όπως διαπιστώνεται κάθε φορά που ο Πολ Μακ Κάρτνεϊ ταξιδεύει στη χώρα. Ο 76χρονος μουσικός βρίσκεται στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου για να εγκαινιάσει από το Τόκιο τη Δευτέρα 5 του μηνός μια νέα παγκόσμια περιοδεία.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Φωτογραφίες αρχείου: ΑΠΕ – ΜΠΕ