Black Friday τέλος, η Black Saturday φτάνει στη Ρωσία όπου οι εκπτώσεις στα μεγαλύτερα εμπορικά καταστήματα θα ισχύσουν και το επόμενο 24ωρο.
Ξεκίνησε σχετικά πρόσφατα, πριν από έξι χρόνια και συγκεκριμένα το 2013, στη Ρωσία, και επειδή πήγε και φέτος καλά, η Black Friday θα δώσει τη σκυτάλη στο Black Saturday.
Τα ρωσικά ΜΜΕ αναφέρονται στην “Μαύρη Παρασκευή”, τονίζοντας ότι παρότι οι εκπτώσεις στα διάφορα είδη μπορούν να φτάσουν και το 90%, θα πρέπει κανείς να είναι προσεκτικός ώστε να μην πέσει θύμα των πλασματικών εκπτώσεων.
Το ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο TASS υπενθυμίζοντας ότι ο θεσμός της Black Friday ξεκίνησε από τις ΗΠΑ, επισημαίνει ότι στην Ρωσία ξεκίνησε αμέσως από τα on – line καταστήματα.
Οι Ρώσοι καταναλωτές, εκτιμά ο πρόεδρος της “Ένωσης Εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου” (ΑΚΙΤ), Αρτιόμ Σακολόφ, αναμένεται να ξοδέψουν 52 δισεκατομμύρια ρούβλια (700 εκατομμύρια ευρώ), από τα οποία τα 9 δισεκατομμύρια (1,2 δισ. ευρώ) θα αφορούν αγορές από τα on – line καταστήματα.
Ο διοργανωτής του πρώτου αρχικού θεσμού Black Friday προβλέπει ότι στην πλατφόρμα φέτος θα συμμετάσχουν 250 διαδικτυακά καταστήματα, τα οποία θα έχουν προσφορές για περισσότερα από 20.000 είδη και υπηρεσίες με εκπτώσεις που θα κυμαίνονται από 15 – 90%.
Σύμφωνα με την εκτίμηση της ΑΚΙΤ, σε όλη την Ρωσία αναμένεται να συμμετάσχουν στις προσφορές της Black Friday περισσότερες από 5.000 εταιρείες και διαδικτυακά καταστήματα.
Ο Σακολόφ δήλωσε επίσης ότι το 70% των επισκεπτών των on – line καταστημάτων προέρχεται από την περιφέρεια, ενώ τα πιο δημοφιλή είδη που αγοράζει ο κόσμος είναι τα ηλεκτρονικά, οι οικιακές συσκευές, ρούχα και υποδήματα.
Οι πιο ενεργοί αγοραστές, ωστόσο, θεωρούνται οι κάτοικοι της Μόσχας και της Αγίας Πετρούπολης.
Όπως επισημαίνει η εφημερίδα Kommersant εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης που παρατηρήθηκε την “Μαύρη Παρασκευή αυξήθηκαν και οι προσφορές που κάνουν τα καταστήματα, σε ποσοστά από 7 – 30%.
Τα καταστήματα λιανικής, πάντως, αναμένoυν αύξηση των πωλήσεών τους κατά 150%.
Ωστόσο όπως επισημαίνεται σε δημοσκόπηση που πραγματοποίησε η εταιρεία “Γιούλα” (ανήκει στον όμιλο Mail.ru Group) και Research.Mail.ru το 75% των Ρώσων αγοράζουν προϊόντα τα οποία δεν χρειάζονται.
Στην ίδια δημοσκόπηση, επισημαίνεται ότι 1 στους 2 χρήστες του Διαδικτύου κάνει απερίσκεπτες αγορές, ενώ τις ημέρες που γίνονται τέτοιες προσφορές, όπως η Black Firday, δαπανώνται διπλάσια χρήματα από τους καταναλωτές.
πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ