Η Πορτογαλία ξεκίνησε καμπάνια για να προσελκύσει Βρετανούς τουρίστες με την ονομασία Brelcome και με βασικό σύνθημα πως η “Πορτογαλία δεν θα σας αφήσει ποτέ”. Το Brelcome έχει φτάσει ήδη σε έξι εκατομμύρια Βρετανούς μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλά και από ψηφιακές πλατφόρμες σύμφωνα με τον Turismo de Portugal.
Οι τουρίστες από τη Βρετανία αποτελούν τη μεγαλύτερη τουριστική αγορά στην Πορτογαλία με ποσοστό 20%, όμως την περσινή χρονιά οι διανυκτερεύσεις μειώθηκαν κατά 7,3% σε σχέση με το 2017. Και αυτό γιατί μετά τα γεγονότα με το Brexit οι Βρετανοί θεωρούν πιο ελκυστικούς και φθηνούς προορισμούς εκτός ευρωζώνης, όπως π.χ η Τουρκία. Και αυτό γιατί αν τελικά το Brexit γίνει χωρίς συμφωνία, τότε η λίρα ενδέχεται να πέσει κατά περίπου 5%.
Η Πορτογαλία με το Brelcome προσπαθεί να προσελκύσει περισσότερους Βρετανούς τουρίστες, οι οποίοι έχουν ως κορυφαίο προορισμό την Ισπανία, η οποία πάντως ενδέχεται να πάθει τη μεγαλύτερη οικονομική ζημιά από ένα Brexit χωρίς συμφωνία.
Η καμπάνια της Πορτογαλίας, που ξεκίνησε τον περασμένο μήνα, περιλαμβάνει σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ μια σειρά από βίντεο με το μήνυμα ότι οι παραλίες, τα γήπεδα γκολφ και τα οινοποιία της χώρας θα είναι πάντα εκεί, με ή χωρίς Brexit.
«Θεωρήσαμε ότι αυτή ήταν η κατάλληλη ευκαιρία να πούμε σε έναν πολύ καλό φίλο ότι ποτέ δεν θα σε αφήσουμε», δήλωσε στο Reuters ο Λουίς Αραούζο, πρόεδρος του Turismo de Portugal, σημειώνοντας ότι οι δύο χώρες είναι οι παλαιότεροι σύμμαχοι στον κόσμο, μέσω συνθήκης του 1386.
«Αναπτυσσόμαστε σε κάθε αγορά τα προηγούμενα τρία χρόνια, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ και τη Βραζιλία, αλλά ποτέ δεν θα έχουμε μια αγορά τόσο μεγάλη όσο το Ηνωμένο Βασίλειο, άρα αυτό είναι σημαντικό για εμάς». Επίσης η Πορτογαλία έχει ανακοινώσει πως οι Βρετανοί τουρίστες δεν θα χρειάζονται βίζα στην περίπτωση ενός Brexit χωρίς συμφωνία και πως τα αεροδρόμια στο Αλγκάρβε και τη Μαδέρα θα ανοίξουν ξεχωριστά γκισέ στα τελωνεία για τους Βρετανούς επισκέπτες προκειμένου να διευκολύνουν την είσοδό τους.