Η πτήση καθιστά την Κίνα την τέταρτη κατά σειρά παραγωγό μεγάλων αεροσκαφών μετά τις ΗΠΑ, τη Δυτική Ευρώπη και τη Ρωσία. Επίσης σηματοδοτεί ένα ορόσημο για την Επιχείρηση Εμπορικών Αεροσκαφών της Κίνας (COMAC), την εταιρία κατασκευής του C919 που εδρεύει στη Σανγκάη.
Το αεροσκάφος, που διαθέτει δύο κινητήρες, απογειώθηκε γύρω στις 14.00 (τοπική ώρα) από το διεθνές αεροδρόμιο της Σανγκάης, μεταφέροντας μόνο πενταμελές πλήρωμα και όχι επιβάτες. Η πτήση, που διήρκησε 80 λεπτά, καταειροκροτήθηκε από τους 1.000 και πλέον θεατές στο διάδρομο απογείωσης, μεταξύ των οποίων ο αντιπρόεδρος της κινεζικής κυβέρνησης Μα Κάι και ο επικεφαλής του κόμματος Shanghai Party Χαν Τζενγκ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το ‘C’ στο όνομα του αεροσκάφους συμβολίζει το αρχικό γράμμα στη λέξη China (Κίνα) και το ακρώνυμο COMAC, ενώ το ‘9’ συμβολίζει το «για πάντα» στην κινεζική κουλτούρα και το 19 αντιπροσωπεύει τη μέγιστη χωρητικότητα που είναι 190 επιβάτες.
«Η παρθενική πτήση ήταν συναρπαστική», δήλωσε ο Γου Γκουανγκχούι, ο επικεφαλής σχεδιαστής του C919, προσθέτοντας ότι πρόκεται για μεγάλη επιτυχία στην ιστορία της κινεζικής πολιτικής αεροπορίας καθώς και για την αρχή μιας νέας εποχής προηγμένων κατασκευών στη χώρα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το κινεζικό αεροσκάφος, που έχει στενή άτρακτο, μπορεί να συγκριθεί με το ανανεωμένο Airbus 320 και τη νέα γενιά 737 της Boeing, σηματοδοτώντας την είσοδο της χώρας στην παγκόσμια αεροπορική αγορά.
Η Κίνα άρχισε να αναπτύσσει τα δικά της μεγάλα επιβατικά αεροσκάφη τη δεκαετία του 1970, και το πρώτο αεροπλάνο, το Y-10, πραγματοποίησε με επιτυχία τη δοκιμαστική του πτήση το 1980. Ωστόσο, το έργο στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε.
Το 2007, το Κρατικό Συμβούλιο ενέκρινε τα σχέδια για την ανάπτυξη ενός μεγάλου επιβατικού αεροσκάφους. Τον Νοέμβριο του 2015 ολοκληρώθηκε η κατασκευή του πρώτου C919. Το αεροσκάφος έλαβε τον Απρίλιο το ‘πράσινο φως’ για να ξεκινήσει μια σειρά δοκιμών τροχοδρόμησης σε υψηλές ταχύτητες, που αποτέλεσε το τελικό βήμα πριν από την παρθενική πτήση. Πάνω από 200.000 τεχνικοί εργάστηκαν στο έργο αυτό.
Το αεροσκάφος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στην Κίνα, με πόρους από όλο τον κόσμο. Πρόκειται για επίτευγμα στην παγκόσμια συνεργασία, δήλωσε ο Γου. Το C919 ενσωματώνει μέρη και εξαρτήματα από περισσότερους από 30 διεθνείς προμηθευτές, όπως η Honeywell International Inc. Οι κινητήρες του κατασκευάστηκαν από μια κοινοπραξία της General Electric και της Safran Aircraft Engines.