Site icon NewsIT

EgyptAir: Βρήκαν διάσπαρτα στη Μεσόγειο τα συντρίμμια της ατράκτου

16.06.2016 | 08:07
Φωτογραφία: Reuters (ΑΡΧΕΙΟΥ)

Φωτογραφία: Reuters (ΑΡΧΕΙΟΥ)

Συντρίμμια της ατράκτου του Airbus της EgyptAir που συνετρίβη στη Μεσόγειο στις 19 Μαΐου, παρασύροντας στο θάνατο τους 66 επιβαίνοντες, εντοπίστηκαν σε «διάφορες τοποθεσίες». Πλέον, μετρά αντίστροφα ο χρόνο για τον εντοπισμό και την ανέλκυση των μαύρων κουτιών, που δώσουν απαντήσεις για τα αίτια της τραγωδίας.

Το μοιραίο αεροπλάνο είχε απογειωθεί από το Παρίσι με προορισμό το Κάιρο. Στην πτήση MS804 επέβαιναν 56 επιβάτες και 10μελές πλήρωμα. Άγνωστο ακόμα γιατί, το αεροπλάνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ ανάμεσα στην Κρήτη και την Αίγυπτο, ενώ πετούσε στο αιγυπτιακό FIR.

Τα μαύρα κουτιά που θα δώσουν τις απαντήσεις για τη συντριβή του Airbus A320 των αιγυπτιακών αερογραμμών θα πάψουν να εκπέμπουν το ειδικό ηχητικό σήμα εντοπισμού τους στις 24 Ιουνίου. Ο πρωταρχικός στόχος, πλέον, είναι να ανασυρθούν και να αναλυθούν.

Το πλοίο John Lethbridge της γαλλικής εταιρείας Deep Ocean Search (DOS), το οποίο συμμετέχει στις επιχειρήσεις για τον εντοπισμό του μοιραίου αεροσκάφους, «εντόπισε πολλές τοποθεσίες όπου βρίσκονται συντρίμμια της ατράκτου», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η επιτροπή έρευνας υπό την ηγεσία της Αιγύπτου. «Η ομάδα έρευνας και οι ερευνητές αεροπορικών ατυχημάτων που επιβαίνουν στο πλοίο θα φτιάξουν έναν χάρτη της διασποράς των συντριμμιών της ατράκτου», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Δεν είναι σαφές ποια ακριβώς τμήματα του αεροσκάφους που εκτελούσε την πτήση MS804 εντοπίστηκαν, ούτε το εάν τα μαύρα κουτιά βρίσκονται στις τοποθεσίες που υποδείχθηκαν. Στα A320, ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης και ο αποτυπωτής συνομιλιών πιλοτηρίου βρίσκονται κοντά στην ουρά.

Το πλοίο της γαλλικής εταιρείας, που διαθέτει ένα υποβρύχιο ρομπότ ικανό να εκτελεί επιχειρήσεις έρευνας και ανάκτησης των μαύρων κουτιών σε μεγάλα βάθη, έφθασε στην Αίγυπτο στις 9 Ιουνίου και πλέει στην περιοχή όπου διεξάγονται οι έρευνες για το Airbus, περίπου 290 χλμ. βόρεια των αιγυπτιακών ακτών. Οι έρευνες γίνονται ακόμη πιο δύσκολες διότι ο βυθός στην περιοχή βρίσκεται στα τρεις χιλιάδες μέτρα.

Το πλοίο του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, το Laplace, είχε εντοπίσει την 1η Ιουνίου τον ήχο της συσκευής εντοπισμού του ενός από τα μαύρα κουτιά. Όμως δεν είναι γνωστό εάν η συσκευή είναι ακόμα συνδεδεμένη πάνω στο κουτί.

Τα συντρίμμια που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι τώρα θα παραδοθούν στα μέλη της υπό αιγυπτιακή ηγεσία επιτροπής έρευνας αφού ολοκληρωθούν οι «τυπικές διαδικασίες» από τους ιατροδικαστικούς που συγκεντρώνουν στοιχεία, σύμφωνα με την έρευνα.

Η επιτροπή έρευνας εξάλλου επιβεβαίωσε τη Δευτέρα αυτό που είχαν ήδη ανακοινώσει οι αρχές της Ελλάδας, ότι το μοιραίο αεροσκάφος έκανε μια στροφή 90 μοιρών προς τα αριστερά και κατόπιν μια πλήρη αναστροφή 360 μοιρών προς τα δεξιά πριν συντριβεί.

Η υπόθεση ότι το αεροπλάνο έπεσε λόγω επίθεσης, που είχαν αρχικά διατυπώσει οι αρχές της Αιγύπτου, μοιάζει να υποχωρεί και να κερδίζει έδαφος η εκδοχή της τεχνικής βλάβης: αυτόματα σήματα κινδύνου εκπέμφθηκαν από το αεροσκάφος δύο λεπτά πριν συντριβεί, υποδεικνύοντας την ύπαρξη καπνού στο πιλοτήριο αλλά και μια βλάβη του υπολογιστή που διαχειρίζεται τις εντολές των δύο πιλότων.

Σαράντα Αιγύπτιοι, συμπεριλαμβανομένων των μελών του πληρώματος, και 15 Γάλλοι επέβαιναν στο Airbus. Ανάμεσα στα θύματα συγκαταλέγονται επίσης δύο Ιρακινοί, δύο Καναδοί, υπήκοοι της Αλγερίας, του Βελγίου, της Βρετανίας, του Τσαντ, της Πορτογαλίας, της Σαουδικής Αραβίας και του Σουδάν.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version