Ο Andreas Lubitz, ο 28χρονος Γερμανός πιλότος που εσκεμμένα συνέτριψε το Airbus A320 της Germanwings στις Άλπεις, παρασύροντας μαζί του στο θάνατο άλλους 149 ανθρώπους, είχε σταματήσει την εκπαίδευσή του στη Lufthansa πριν έξι χρόνια και σύμφωνα με γνωστή του που μίλησε στην εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung γι’ αυτό ευθύνεται η κατάθλιψη και η υπερκόπωση!
Ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa Κάρστεν Σπορ αποκάλυψε κατά τη διάρκεια έκτακτης συνέντευξης Τύπου στην Κολωνία πως ο 28χρονος πιλότος, είχε σταματήσει την εκπαίδευσή του πριν από σχεδόν έξι χρόνια. Από το 2008 δούλεψε ως αεροσυνοδός και τον Σεπτέμβριο του 2013 προσελήφθη σαν πιλότος. Ίσως η κατάθλιψη να είναι η “απάντηση” στο γιατί άργησε έξι χρόνια να ξεκινήσει να εργάζεται σαν πιλότος.
Τραγική ειρωνεία: Ο Lubitz εκμεταλλεύθηκε το πρωτόκολλο στα πιλοτήρια που ίσχυσε μετά τις επιθέσεις τις 11ης Σεπτεμβρίου και σύμφωνα με το οποίο η πόρτα προς το κοκπιτ κλείδωνε για να αποτραπούν αεροπειρατίες.
Σύμφωνα με τη Daily Mail, μια συμμαθήτρια του Lubitz είπε στη Frankfurter Allgemeine Zeitung ότι ο 28χρονος είχε σταματήσει την εκπαίδευσή του γιατί είχε πάθει κατάθλιψη. “Φαίνεται πως είχε πάθει υπερκόπωση, ήταν σε κατάθλιψη”, δήλωσε στη FAZ.
Όμως οι αποκαλύψεις δεν σταματούν εδώ. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Lufthansa, ο Lubitz δεν είχε περάσει από ψυχολογικά τεστ, μόνο από ιατρικά, όπως συμβαίνει όμως με όλους τους πιλότους της εταιρίας.
Η διαδικασία πρόσληψης της Lufthansa περιλαμβάνει και ψυχολογικά τεστ αλλά, όπως παραδέχτηκε ο Σπορ, από τη στιγμή που θα αναλάβουν καθήκοντα οι πιλότοι της εταιρίας δεν υποβάλλονται πλέον σε ψυχολογικές διαδικασίες παρά μόνο σε εξετάσεις για να διαπιστωθούν οι διοικητικές ικανότητές τους, εφόσον επιθυμούν να γίνουν κυβερνήτες των αεροσκαφών.
Ο Lubitz είχε προσληφθεί στη Germanwings τον Σεπτέμβριο του 2013, απευθείας από τη σχολή και με μόλις 630 ώρες πτήσης. Εκπαιδεύτηκε στην ακαδημία πιλότων της Lufthansa στη Βρέμη, η οποία αρνήθηκε να μιλήσει για αυτόν.
Ο Κάρστεν Σπορ, αφού δήλωσε πως όλοι στην εταιρία έχουν μείνει άφωνοι με την ενέργεια του Lubitz. “Αν κάποιος παρασύρει στο θάνατο 149 ανθρώπους δεν είναι αυτοκτονία, είναι μια άλλη λέξη”, είπε. Αλλά επέμεινε πως έχει εμπιστοσύνη στον τρόπο που επιλέξει η εταιρία τους πιλότους της.
“Ακόμη και στους χειρότερους εφιάλτες μας, ποτέ δεν θα φανταζόμασταν ότι θα μπορούσε να συμβεί μια τέτοια τραγωδία”, είπε ο Σπορ, συγκρατώντας τους λυγμούς του, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην Κολωνία.
“Είμαστε αποσβολωμένοι εδώ στη Lufthansa, εδώ στη Germanwings. Δεν έχουμε την παραμικρή ένδειξη για το τι θα μπορούσε να ωθήσει τον συγκυβερνήτη σε αυτήν τη φρικτή πράξη”, είπε.
Ο επικεφαλής της Lufthansa, που ήταν και ο ίδιος πιλότος στο παρελθόν, επέμεινε πάντως ότι ο Λούμπιτς ήταν “100% ικανός να πιλοτάρει” αεροπλάνο. Είχε ξεκινήσει την εκπαίδευσή του το 2008, αλλά πριν από έξι χρόνια την διέκοψε “για αρκετούς μήνες”, χωρίς να εξηγήσει ποτέ τους λόγους.
Ο συγκυβερνήτης του αεροπλάνου ήταν ο άνθρωπος που πήρε μαζί του στο θάνατο 149 αθώες ψυχές. Τρομοκράτης ή αυτόχειρας; Κανείς δεν ξέρει ακόμα, κανένα σενάριο από τα δυο δεν έχει αποκλειστεί. Το μόνο που ξέρουν οι γαλλικές αρχές και το ανακοίνωσε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας Μπρίς Ρομπέν είναι πως ο συγκυβερνήτης εσκεμμένα έριξε το αεροπλάνο στις Άλπεις.
Είχε μόλις 630 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του. Έμεινε μόνος στο πιλοτήριο όταν ο κυβερνήτης του αεροπλάνου, ο Πάτρικ Σ., πατέρας δυο παιδιών με 10ετή πείρα, βγήκε για να πάει τουαλέτα, κάτι που προβλέπεται από τον κανονισμό.
Όταν ο κυβερνήτης επέστρεψε, ειδοποίησε τον συγκυβερνήτη να του ανοίξει την πόρτα αλλά δεν πήρε απάντηση. Ο καταγραφέας πτήσης αποκάλυψε όλα συνέβησαν στο μοιραίο αεροπλάνο μισή ώρα πριν το τραγικό τέλος.
Τα πρώτα 20 λεπτά οι δυο πιλότοι συζητούν κανονικά και χωρίς να υπάρχει ένδειξη πως κάτι συμβαίνει. Μέχρι που ακούγεται ο πιλότος να τραβάει την καρέκλα του, να ανοίξει την πόρτα και να αφήνει για λίγο τον έλεγχο του αεροσκάφους στον συγκυβερνήτη του.
Εκείνος, ο Αντρέας Λούμπιτς από το Μονταμπάου της Ρηνανίας, αμέσως βάζει το σύστημα σε διαδικασία προσγείωσης. «Αυτό δεν μπορεί να γίνει αυτόματα» είπε ο Γάλλος εισαγγελέας. Αλλά οι αποκαλύψεις του δεν είχαν τελειώσει εκεί.
Ο Lubitz παραμένει ήρεμος. Όταν ο κυβερνήτης γυρνά και ζητά να του ανοίξει την πόρτα για να μπει στο κοκπιτ, δεν παίρνει καμία απάντηση. Στα 10 λεπτά που μεσολάβησαν από τη στιγμή που ο κυβερνήτης βγήκε από το πιλοτήριο μέχρι και τη συντριβή, ο 28χρονος δεν μίλησε. Με κανέναν. Ούτε με τον πύργο ελέγχου ούτε με τον κυβερνήτη.
Ο Ρομπέν περιέγραψε πως σύμφωνα με όσα ακούστηκαν από τον καταγραφέα πτήσης, ο 28χρονος ήταν απόλυτα ήρεμος. Ανέπνεε κανονικά και έριξε εσκεμμένα το αεροπλάνο στις γαλλικές Άλπεις. Είχε πατήσει το κουμπί καθόδου και το αεροπλάνο έπεφτε 1000 μέτρα το λεπτό!
Μέχρι τη στιγμή της συντριβής, ο συγκυβερνήτης ήταν ζωντανός. «Μπορούσαμε να ακούσουμε την αναπνοή του», είπε ο Ρομπέν. Όπως τόνισε ο 28χρονος δεν ήταν σε καμία λίστα τρομοκρατών. Όμως το σενάριο της τρομοκρατίας δεν αποκλείεται. Ούτε και το σενάριο της αυτοκτονίας αν και ο Γάλλος εισαγγελέας δεν θέλησε καν να αναφέρει τη λέξη!
Η εκτίμηση της γαλλικής εισαγγελίας φαίνεται πως υιοθετείται και από τον Γερμανό υπουργό Μεταφορών, Αλεξάντερ Ντόμπριντ. “Η εκτίμηση των Γάλλων εισαγγελέων ότι το αεροπλάνο οδηγήθηκε εσκεμμένα σε κάθοδο είναι αληθοφανής σύμφωνα και με τους δικούς μας εμπειρογνώμονες”, δήλωσε και επιβεβαίωσε πως ο κυβερνήτης εμποδίστηκε να μπει στο πιλοτήριο.
Ο Γερμανός υπουργός Εσωτερικών Τόμας ντε Μεζιέρ δήλωσε από την πλευρά του πως, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, ο συγκυβερνήτης του μοιραίου Airbus δεν είχε σχέση με την τρομοκρατία. “Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή και αφού συγκρίναμε τις πληροφορίες που διαθέτουμε, δεν είχε κάποιο τρομοκρατικό υπόβαθρο”, δήλωσε ο ντε Μεζιέρ.
Πηγές: Mirror, Daily Mail, ΑΠΕ – ΜΠΕ
Φωτογραφίες: Reuters, ΑΠΕ – ΜΠΕ