Απίστευτες σκηνές σημειώθηκαν σήμερα (05.10.2015) στο αεροδρόμιο Ρουασί Σαρλ Ντε Γκολ του Παρισιού όταν εξαγριωμένο πλήθος εργαζομένων επιτέθηκε στον αντιπρόεδρο, αρμόδιο για θέμα προσωπικού, της Air France μετά την επιβεβαίωση για τα σχέδια του γαλλικού αερομεταφορέα να προχωρήσει σε 3.000 απολύσεις τα επόμενα δυο χρόνια.
Οι νέες περικοπές εργασίας στην Air France θα γίνουν γιατί, όπως ανακοινώθηκε, η εταιρία δεν τα βρήκε στις διαπραγματεύσεις που είχε με τους πιλότους. Το κλίμα ήταν φορτισμένο από το πρωί. Τέσσερα συνδικάτα είχαν εξαγγείλει απεργιακή κινητοποίηση, ενώ πολλές εκατοντάδες εργαζομένων διέκοψαν τη συνεδρίαση κατά την οποία η διοίκηση ανακοίνωνε τα σχέδιά της στους κοινωνικούς εταίρους, σύμφωνα με δημοσιογράφο του Γαλλικού Πρακτορείου.
Οι διαδηλωτές απαίτησαν την παραίτηση του επικεφαλής του ομίλου Air France/KLM, Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ, προκαλώντας την ξαφνική αποχώρηση του διευθύνοντος συμβούλου της γαλλικής εταιρίας Φρεντερίκ Γκαζί, είπαν εκπρόσωποι των εργαζόμενων.
Lol Air France’s director of human resources trying to escape angry Employees! He lost his Shirt in the Battle! pic.twitter.com/v6kmkrBP3H
— Cap’n Cio ☠ (@CaptainCio) October 5, 2015
Σύμφωνα με δημοσιογράφο του πρακτορείου Reuters, τα διευθυντικά στελέχη αποχώρησαν από την συνεδρίαση όταν εξοργισμένοι εργαζόμενοι εισέβαλαν στην αίθουσα κρατώντας πανό και σημαίες. Σε εικόνες που μεταδόθηκαν από την τηλεόραση, ο επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού και εργασιακών σχέσεων της εταιρίας Χαβιέ Βροσέτα φαίνεται να προσπαθεί να ανοίξει δρόμο ανάμεσα στο πλήθος των εργαζομένων, ενώ είχε σκιστεί το πουκάμισό του και η γραβάτα του κρεμόταν από τον λαιμό του. Δεν ήταν όμως ο μοναδικός που δέχτηκε επίθεση. Με σκισμένο πουκάμισο “απέδρασε” και ο Πιέρ Πλισονιέ, αναπληρωτής της διεύθυνσης μεγάλων πτήσεων.
Air France executives had their shirts ripped off by workers losing their jobs http://t.co/1fCWaN6dV4 pic.twitter.com/Y9A775zVxw
— i100 (@thei100) October 5, 2015
Air France executives had their shirts ripped off by workers losing their jobs http://t.co/1fCWaN6dV4 pic.twitter.com/Y9A775zVxw
— i100 (@thei100) October 5, 2015
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Γαλλικό Πρακτορείο, το νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης προβλέπει την κατάργηση πλεονάζοντος προσωπικού, με τη διοίκηση να εκτιμά τον αριθμό τους σε 2.900, το 2016 και το 2017. Οι περικοπές θέσεων εργασίας αφορούν 300 πιλότους, 900 ιπτάμενους συνοδούς και 1.700 προσωπικό εδάφους. Για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρίας προβλέπονται αναγκαστικές αποχωρήσεις εργαζομένων.
Air France bosses forced to flee as staff storm meeting on job cuts http://t.co/VktTN9IWlG pic.twitter.com/eCgmxgAxJe
— ITV News (@itvnews) October 5, 2015
ALERT Xavier Broseta, HR of @airfrance, evacuated by the security service during demonstration of employees (AFP) pic.twitter.com/GXTMReba5c
— AirLive.net (@airlivenet) October 5, 2015
Το σχέδιο περιλαμβάνει και μείωση των δρομολογίων στο δίκτυο μεγάλων αποστάσεων, όπου οι μισές γραμμές είναι ζημιογόνες: ο στόλος –που σήμερα αριθμεί 107 αεροσκάφη– αναμένεται να μειωθεί κατά 14 αεροσκάφη, πέντε τον επόμενο χρόνο και άλλα εννέα το 2017, σύμφωνα με τη διοίκηση. Η Air France προβλέπει επίσης να μειώσει τη συχνότητα των πτήσεών της σε περισσότερες από 20 γραμμές το 2016 και να τερματίσει την επόμενη χρονιά τη σύνδεση με πέντε προορισμούς στην Ινδία και την Νοτιοανατολική Ασία, σύμφωνα με πηγές. Οι διευθυντές της Air France-KLM έδωσαν το πράσινο φως στο σχέδιο αυτό την Πέμπτη μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων με τους πιλότους για να νέα μέτρα παραγωγικότητας.
Η διοίκηση είχε ζητήσει από τα πληρώματα αέρος να πετάξουν εκατό ώρες παραπάνω κατ’ έτος, χωρίς μισθολογικές αυξήσεις, και να μην έχουν ημέρες ρεπό, ένα σενάριο που απέρριψαν ομόφωνα τα συνδικάτα.
Η κυβέρνηση Ολάντ έχει εντείνει τις τελευταίες ημέρες τις εκκλήσεις για «υπευθυνότητα» και για «προσπάθεια» από την πλευρά των πιλότων. Το γαλλικό κράτος φέτος ενίσχυσε τη συμμετοχή της στο μετοχικό κεφάλαιο της Air France-KLM, στην οποία κατέχει το 17,6%.
Η Air France ήδη τα τελευταία χρόνια προχώρησε σε σημαντικές μειώσεις κόστους και προσωπικού (5.500 αποχωρήσεις από το 2012 έως τα τέλη του 2014) που αναμενόταν να της επιτρέψουν να επιστρέψει στην κερδοφορία το 2015. Όμως, η εταιρεία παραμένει εγκλωβισμένη στον ανταγωνισμό από τις εταιρίες χαμηλού κόστους στην Ευρώπη και τις εταιρίες μεγάλων πτήσεων του Κόλπου. Ο όμιλος Air France / KLM είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρία μετά τη γερμανική Lufthansa.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Φωτογραφίες: Reuters