Κόσμος

Έκθεση – βόμβα για την αεροπορική τραγωδία στην Ουάσινγκτον: Η πιλότος του ελικοπτέρου αγνόησε εντολές πριν τη σύγκρουση με το αεροπλάνο της American Airlines

Άγνωστο γιατί η σμηναγός Rebecca Lobach δεν συμμορφώθηκε με τις κρίσιμες οδηγίες αλλαγής πορείας δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση - Ο ρόλος του συγκυβερνήτη της Andrew Loyd Eaves

Νέα έκθεση – βόμβα αποκαλύπτει ποιος έκανε τελικά το μοιραίο λάθος και οδήγησε στη φονική σύγκρουση του στρατιωτικού ελικοπτέρου Black Hawk με επιβατικό αεροσκάφος της American Airlines με αποτέλεσμα τον θάνατο 67 ατόμων στην Ουάσινγκτον.

Τρεις μήνες αφού εντοπίστηκαν τα δύο μαύρα κουτιά του αεροπλάνου της American Airlines το οποίο συνετρίβη την Τετάρτη (29.1.2025) στον ποταμό Ποτόμακ στην Ουάσινγκτον, έπειτα από σύγκρουση με ένα στρατιωτικό ελικόπτερο, νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Κεντρικό πρόσωπο της τραγωδίας αναδεικνύεται η σμηναγός Rebecca Lobach, πιλότος του ελικοπτέρου, η οποία φαίνεται πως δεν συμμορφώθηκε με τις κρίσιμες οδηγίες αλλαγής πορείας δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση γεγονός που επέφερε την τραγωδία στην Ουάσιγκτον.

Το περιστατικό σημειώθηκε τη νύχτα της 29ης Ιανουαρίου 2025, κατά τη διάρκεια της ετήσιας αξιολόγησης της Lobach, στην οποία συμμετείχε και ο συγκυβερνήτης της Andrew Loyd Eaves.

Οι αποκαλύψεις των New York Times έδειξαν ότι η Lobach διέπραξε διαδοχικά λάθη, πετώντας το ελικόπτερο σε υπερβολικό ύψος και αγνοώντας τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις τόσο του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας όσο και του συγκυβερνήτη της.

Σύμφωνα με την έρευνα, μόλις 15 δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση, ο πύργος έδωσε εντολή να στρίψουν αριστερά, οδηγία την οποία η Lobach δεν εκτέλεσε. Ο συγκυβερνήτης της, αντιλαμβανόμενος την κρισιμότητα της κατάστασης, επανέλαβε την εντολή, αλλά και πάλι η πιλότος δεν ανταποκρίθηκε.

Το γιατί η Lobach αγνόησε τις οδηγίες παραμένει άγνωστο, αν και οι ειδικοί εκτιμούν ότι ίσως αιφνιδιάστηκε από την κίνηση του αεροσκάφους της American Airlines, το οποίο «πετούσε σε κύκλους» προς τον αεροδιάδρομο εκείνη τη νύχτα.

Η κατάσταση περιπλέχθηκε περαιτέρω από το γεγονός ότι το πλήρωμα του Black Hawk πετούσε βασιζόμενο στην οπτική τους επαφή και όχι στις οδηγίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Ενώ υπό κανονικές συνθήκες αυτή η μέθοδος λειτουργεί, ένα μικρό λάθος μπορεί να αποδειχθεί μοιραίο, όπως δυστυχώς συνέβη σε αυτήν την περίπτωση.

Βίντεο δείχνει την πτώση του αεροσκάφους της American Airlines στον ποταμό μετά τη σύγκρουση με το ελικόπτερο:

Τα μοιραία λάθη, τεχνικές δυσκολίες και χαμένη επικοινωνία 

Τόσο η Lobach όσο και ο Eaves είχαν αναγνωρίσει το αεροπλάνο, όμως η κρίσιμη επικοινωνία από τον πύργο ελέγχου που έδινε οδηγίες να περάσουν πίσω από το αεροσκάφος πιθανόν δεν ακούστηκε ποτέ από το πλήρωμα. Όπως διαπιστώθηκε αργότερα, το πλήρωμα του Black Hawk είχε πατημένο το πλήκτρο μετάδοσης του μικροφώνου τους, γεγονός που μπλόκαρε τη λήψη της εντολής.

Οι ερευνητές πιστεύουν τώρα ότι το πλήρωμα του Black Hawk δεν άκουσε τη λέξη «κυκλική πτήση» γιατί μπορεί να πάτησαν το πλήκτρο του μικροφώνου για να μιλήσουν την, γεγονός που μπλόκαρε τη λήψη της εντολής, σύμφωνα με την έκθεση.

«Αν το πλήκτρο είναι πατημένο, ο πιλότος μπορεί να μιλήσει αλλά να μην ακούει τις εισερχόμενες επικοινωνίες», αναφέρει η έκθεση.

Περαιτέρω ανησυχία προκαλεί η αποκάλυψη ότι το ελικόπτερο πετούσε με απενεργοποιημένο το σύστημα αυτόματης εκπομπής παρακολούθησης ADS-B, ένα κρίσιμο εργαλείο που μοιράζει σε πραγματικό χρόνο τη θέση, το ύψος και την ταχύτητα του αεροσκάφους τόσο στους ελεγκτές όσο και στα άλλα αεροσκάφη. Το σύστημα αυτό θα μπορούσε να είχε βοηθήσει στη γρήγορη αναγνώριση και αποφυγή του κινδύνου.

Δεν υπήρξαν ενδείξεις ότι η Lobach υπέστη κάποιο ιατρικό πρόβλημα τη στιγμή της σύγκρουσης ή ότι είχε κάποια προυπάρχοντα προβλήματα υγείας. Η ίδια, αξιωματικός της αεροπορίας από το Ντάραμ της Βόρειας Καρολίνας, είχε στο ενεργητικό της 500 ώρες πτήσης και είχε υπηρετήσει στον Λευκό Οίκο επί προεδρίας Μπάιντεν, μεταδίδει η DailyMail.

Ένας κρίσιμος κανόνας στην αεροπορία αναφέρει ότι αν δύο αεροσκάφη βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης, οι πιλότοι πρέπει να ενημερώνονται άμεσα, σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA).

Οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι εκείνη τη νύχτα αυτό δεν συνέβη και ότι «χρειαζόταν άμεση παρέμβαση» για να αποτραπεί η τραγωδία που άφησε πίσω της 67 νεκρούς.

«Αντί να δει και να αποφύγει την Πτήση 5342, η κυβερνήτης Λόμπαχ συνέχισε να πετά κατευθείαν προς αυτή», αναφέρει η έκθεση.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Κυβερνοεπίθεση «βλέπουν» πίσω από το μπλακ άουτ σε Ισπανία, Πορτογαλία – Σε 6 έως 10 ώρες η αποκατάσταση
Κυκλοφοριακό κομφούζιο και τεράστια προβλήματα σε αεροδρόμια, μεταφορές και επικοινωνίες - Ανησυχία και για τα νοσοκομεία που λειτουργούν με γεννήτριες αυτήν την ώρα - Για ιστορικό μπλακ άουτ κάνουν λόγο οι ισπανικές Αρχές
Βαλένθια, Ισπανία 33
Ανανεώθηκε πριν 1 ώρα