Σοκάρει η αποκάλυψη ότι το Facebook επιτρέπει τις παραπλανητικές διαφημίσεις σύμφωνα με τις οποίες δεν υπάρχει κλιματική αλλαγή, αναφέρει έκθεση.
Το Facebook δίνει το πράσινο φως για τέτοιες διαφημίσεις, παρά το γεγονός ότι την ίδια στιγμή ισχυρίζεται ότι λαμβάνει μέτρα για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, αποκαλύπτει έκθεση think tank την Πέμπτη (08.10.2020).
Η ομάδα InfluenceMap χρησιμοποίησε τα δεδομένα των διαφημίσεων του Facebook και εντόπισε 51 αναρτήσεις που αρνούνται ότι υπάρχει σύνδεση μεταξύ της ανθρώπινης δραστηριότητας και της κλιματικής αλλαγής, τις οποίες είδαν συνολικά 8 εκατομμύρια φορές κατά το πρώτο μισό του 2020.
Και αυτό παρά την απαγόρευση των παραπλανητικών διαφημίσεων στο Facebook, το οποίο επανέλαβε για μία ακόμη φορά τον Σεπτέμβριο ότι “δεσμεύεται να πολεμήσει κατά της κλιματικής αλλαγής”.
Από τις 51 διαφημίσεις που εντοπίστηκαν μόνο μία αποσύρθηκε από τον ιστότοπο, ενώ οι υπόλοιπες παρέμειναν ενεργές για όλο το διάστημα για το οποίο είχαν πληρώσει οι εταιρείες.
Σύμφωνα με την έκθεση αυτή, τέσσερις αμερικανικές, συντηρητικές ομάδες βρίσκονται πίσω από τις περισσότερες διαφημίσεις, ενώ το συνολικό ποσό που δαπανήθηκε για αυτές ανέρχεται σε 42.000 δολάρια.
Τις διαφημίσεις αυτές είδαν κυρίως άνδρες άνω των 55 ετών, από τις πολιτείες Ουαϊόμινγκ και Τέξας.
Οι διαφημίσεις χρησιμοποιούν δύο βασικές στρατηγικές: η πρώτη συνίσταται στο να επιτίθενται στην αξιοπιστία της επιστήμης για το κλίμα, αναφέροντας κυρίως ότι δεν υπάρχει επιστημονική συμφωνία για το θέμα. Η δεύτερη στρατηγική ήταν η αμφισβήτηση των επιπτώσεων των αερίων του θερμοκηπίου στην κλιματική αλλαγή.
πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ