Πίσω στο αεροδρόμιο του Μέμφις επιστρέφει η μεγάλη αυτοπροσωπογραφία καλλιτέχνη ντυμένου ως Έλβις Πρίσλεϊ, η οποία είχε αφαιρεθεί ύστερα από αίτημα της Αρχής Αεροδρομίων της κομητείας Μέμφις-Σέλμπι (MSCAA) στις ΗΠΑ.
Πρόκειται για ένα έργο αφιερωμένο στον Έλβις Πρίσλεϊ από τον καλλιτέχνη Tommy Kha, η οποία είχε αφαιρεθεί ύστερα από θύελλα αντιδράσεων θαυμαστών του «βασιλιά του Rock ‘n Roll».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το έργο τοποθετήθηκε σε ένα νέο χώρο που άνοιξε ξανά στα μέσα Φεβρουαρίου, αλλά οι διαχειριστές του αεροδρομίου το αφαίρεσαν επικαλούμενοι απροσδιόριστα αρνητικά σχόλια από θαυμαστές του Έλβις Πρίσλεϊ.
Τηλεοπτικά δίκτυα μετέδωσαν ότι το έργο επανεγκαταστάθηκε στο αεροδρόμιο εν μέσω νέων αντιδράσεων. «Ζητάμε συγγνώμη από τον Tommy για την επίδραση που είχε αυτή η δοκιμασία πάνω του» δήλωσε ο Σκοτ Μπρόκμαν, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αρχής Αεροδρομίων της κομητείας Μέμφις-Σέλμπι.
Ο Tommy Kha αντέδρασε αρχικά στην είδηση με ανάρτησή του στο Instagram στις 21 Μαρτίου. «Μετά από κάποια ανησυχητικά παράπονα για το έργο μου, αποφασίστηκε και εν αγνοία μου, οι εικόνες αφαιρέθηκαν. Είμαι ο μόνος καλλιτέχνης τα έργα του οποίου έχουν απομακρυνθεί» έγραψε.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στο φωτογραφικό έργο του ο Kha, είναι ντυμένος με ολόσωμη φόρμα που θυμίζει την εποχή της συναυλίας «Aloha from Hawaii» του Έλβις Πρίσλεϊ και στέκεται σε ένα δωμάτιο γεμάτο με είδη κουζίνας και γραφείου. Ο Kha και η μη κυβερνητική οργάνωση UrbanArt Commission στο Μέμφις, η οποία βοήθησε στη διευκόλυνση της αγοράς του έργου του Kha από το αεροδρόμιο, κατήγγειλαν την απομάκρυνση.
Σύμφωνα με δήλωση της UAC, ο Kha, ο οποίος μεγάλωσε κοντά στη Γκρέισλαντ στην έπαυλη του Έλβις Πρίσλεϊ στο προάστιο Γουάιτχεβεν του Μέμφις «έχει περάσει χρόνια γυρίζοντας ντοκιμαντέρ για τους καλλιτέχνες/μιμητές του Έλβις και θεωρεί τον εαυτό του μέρος αυτής της κοινότητας».
Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εικάζουν ότι τα «παράπονα» που σχετίζονται με το έργο του Kha είχαν να κάνουν με την ασιατική- αμερικανική ταυτότητα του καλλιτέχνη. «Είμαι περήφανος που ο Kha κάνει τέχνη σε μια εθνική σκηνή αντιπροσωπεύοντας τη μοναδική άποψη των Ασιατών στον αμερικανικό Νότο» έγραψε χρήστης του Twitter. «Η αφαίρεση του έργου του έτσι είναι επιζήμια».
«Ενώ κατανοούμε ότι ο καλλιτέχνης δημιούργησε το έργο ως φόρο τιμής στον Έλβις, η αντίδραση του κοινού ήταν έντονη, με αποτέλεσμα να επανεξετάσουμε τον αρχικό στόχο της αποφυγής της απεικόνισης δημοσίων προσώπων στη συλλογή έργων τέχνης μας» έγραψε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αρχής Αεροδρομίων της κομητείας Μέμφις-Σέλμπι. «Ως αποτέλεσμα, το αεροδρόμιο έκρινε ότι ήταν καλύτερο να αφαιρέσουμε προσωρινά το έργο» τόνισε.