Κόσμος

Ένα Airbus πέταξε για τρεις ώρες χρησιμοποιώντας αποκλειστικά βιώσιμα καύσιμα

Ένα Airbus A219neo πέταξε σήμερα για τρεις χώρες χρησιμοποιώντας αποκλειστικά βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), σηματοδοτώντας έτσι την έναρξη των δοκιμών που ελπίζεται ότι θα οδηγήσουν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των αερομεταφορών.

Το αεροπλάνο πέταξε πάνω από την περιοχή της Τουλούζης με τους κινητήρες του να τροφοδοτούνται μόνο με υδρογονοκατεργασμένους εστέρες και λιπαρά οξέα (HEFA), με άλλα λόγια, με χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, όπως ανακοίνωσαν οι οργανωτές αυτού του σχεδίου.

Τα πρώτα αποτελέσματα της μελέτης, η οποία αποκαλείται Volcan (από το Vol, δηλαδή «πτήση» με Can-carburant alternatifs nouveaux, δηλαδή με «νέα εναλλακτικά καύσιμα») αναμένονται το 2022. Οι δοκιμές πάντως θα συνεχιστούν μέχρι τα μέσα του 2023.

Στη μελέτη συμμετέχουν οι εταιρείες Safran, Dassault Aviation, Onera, Airbus, η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας της Γαλλίας και το υπουργείο Μεταφορών. Χρηματοδοτείται στο πλαίσιο μιας τριετούς έρευνας, ύψους 1,5 δισεκ. ευρώ, για την απεξάρτηση των αερομεταφορών από τα ορυκτά καύσιμα. Παρόμοιες δοκιμές πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο έτος με ένα ελικόπτερο H160.

Νέα εποχή

Κατά τη διάρκεια των πτήσεων αυτών θα χρησιμοποιηθεί και ένα αεροσκάφος που θα μετρά τις εκπομπές των κινητήρων, κυρίως το διοξείδιο του άνθρακα, το αέριο που ενοχοποιείται περισσότερο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Η χημική σύσταση των SAF είναι διαφορετική από τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στεγανότητας στους κινητήρες και σε άλλα συστήματα των αεροσκαφών. Τα αεροπλάνα είναι σήμερα πιστοποιημένα για να πετούν με 50% SAF και ο τομέας υπολογίζει ότι θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί 100% βιώσιμα καύσιμα μέχρι το 2030. Τα αεροπλάνα που θα ξεκινήσουν τις πτήσεις τους εκείνη τη χρονιά θα μπορούν να καταναλώνουν απευθείας βιώσιμα καύσιμα ενώ σε όσα είναι ήδη σε λειτουργία θα προστίθενται στα καύσιμά τους μόρια αρωματικών ενώσεων που θα μιμούνται την κηροζίνη και θα αποτρέπουν τυχόν προβλήματα διάβρωσης.

Πέρα από τις τεχνικές προσαρμογές, το βασικό πρόβλημα είναι η αύξηση της παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων, ώστε να μειωθεί το κόστος τους. Τα εναλλακτικά καύσιμα συνιστούσαν λιγότερο από το 0,1% του συνόλου των καυσίμων που χρησιμοποιήθηκαν στις αερομεταφορές το 2019.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Η τελευταία φορά που ο Πάπας Φραγκίσκος επισκέφθηκε την Ελλάδα: Το μήνυμα για τους μετανάστες και το «Πιστεύω» που είπε στα ελληνικά
Ήταν Δεκέμβριος του 2021 όταν ο Πάπας Φραγκίσκος πραγματοποίησε τη δεύτερη και εν τέλει την τελευταία επίσκεψή του στην Ελλάδα. Τότε...
Ο Πάπας Φραγκίσκος στην Ελλάδα
Εκλογή νέου Πάπα: Το Κονκλάβιο, ο μαύρος ή άσπρος καπνός κι όλο το περίπλοκο τελετουργικό στην Καπέλα Σιξτίνα στο Βατικανό
Οι Καρδινάλιοι ψηφίζουν μυστικά τον υποψήφιό τους, γράφοντας το όνομά του σε ένα χαρτάκι και τοποθετώντας την ψήφο τους σε ένα δισκοπότηρο στην κορυφή ενός βωμού που βρίσκεται στο κέντρο της αίθουσας
Καρδινάλιοι στο Βατικανό
Η ιστορία ζωής του Πάπα Φραγκίσκου: Αρνήθηκε τη χλιδή, λάτρευε τον Μαραντόνα και είχε σχεδιάσει την κηδεία του
Από τότε που έγινε πάπας το 2013, έβαλε στόχο να κάνει την Εκκλησία πιο ανοιχτή για όλους, δίνοντας ρόλους - κλειδιά σε γυναίκες και ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα προκαλώντας την οργισμένη αντίδραση πολλών συντηρητικών
Ο Πάπας Φραγκίσκος 1
Πέθανε ο Πάπας Φραγκίσκος σε ηλικία 88 ετών: Η περίοδος πένθους, το τελετουργικό της ταφής του και οι διαδικασίες για τη διαδοχή του
Ο Πάπας Φραγκίσκος είχε πάρει εξιτήριο στις 23 Μαρτίου από το νοσοκομείο, όπου νοσηλευόταν από τις 14 Φεβρουαρίου, έχοντας υποστεί διπλή πνευμονία. Η ανακοίνωση του Καρδινάλιου Φάρελ για τον θάνατό του. Δείτε Live εικόνα από την πλατεία του Αγίου Πέτρου
Πάπας Φραγκίσκος 11