Γερμανοί εισαγγελείς πραγματοποίησαν σήμερα (15.03.2017) έρευνα στα δύο μεγαλύτερα εργοστάσια και άλλα γραφεία της Audi αναφορικά με το σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων, κλιμακώνοντας τις πιέσεις στη μονάδα της Volkswagen και τον διευθύνοντα σύμβουλό της Ρούπερτ Στάντλερ.
Το εποπτικό συμβούλιο της Audi εξέφρασε τον περασμένο μήνα τη στήριξή του για τον Στάντλερ, που είναι επικεφαλής της εταιρίας από το 2007, παρά την κριτική που έχει δεχθεί για τον τρόπο που χειρίστηκε το σκάνδαλο.
Οι εισαγγελείς του Μονάχου δήλωσαν ότι η έρευνά τους σχετίζεται με την πώληση περίπου 80.000 οχημάτων ντίζελ της Audi στις ΗΠΑ μεταξύ του 2009 και του 2015 καθώς υπάρχουν υπόνοιες ότι φέρουν συσκευές που επιτρέπουν τη χειραγώγηση των εκπομπών ρύπων.
Οι πωλήσεις στις ευρωπαϊκές δεν αποτελούν αντικείμενο της έρευνας, ανέφερε σε ανακοίνωση η εισαγγελία.Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Audi, οι αξιωματούχοι άρχισαν τις έρευνες στα γραφεία της εταιρίας στο Ίνγκολσταντ και το Νεκάρσουλμ, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί συνολικά περίπου 60.000 άτομα, γύρω στις 8 το πρωί (ώρα Ελλάδας).
Οι έρευνες στα γραφεία στο Ίνγκολσταντ πραγματοποιούνται από περίπου 70 αξιωματούχους, δήλωσε άτομο με γνώση του θέματος. Έρευνες διεξάγονται σε γραφεία και διαμερίσματα αλλά όχι στην ιδιωτική κατοικία του Στάντλερ, δήλωσε η πηγή.
Η Audi παραδέχθηκε τον Νοέμβριο του 2015 ότι οι τρίλιτροι κινητήρες ντίζελ V6 της εταιρίας είχαν εξοπλιστεί με συσκευές ελέγχου των εκπομπών ρύπων που θεωρούνται παράνομες στις ΗΠΑ. Οι έρευνες των εισαγγελέων είναι οι πρώτες από τότε που ξέσπασε το σκάνδαλο στη μητρική Volkswagen (VW) τον Σεπτέμβριο του 2015.
Η Audi, που εδρεύει στο Ίνγκολσταντ, ανακοίνωσε ότι ενδιαφέρεται διακαώς να αποσαφηνιστεί το θέμα και ότι συνεργάζεται πλήρως με τις αρχές που ηγούνται των ερευνών. «Ο δρόμος προς το ξεκαθάρισμα (του σκανδάλου των εκπομπών ρύπων) κάθε άλλο παρά έχει τελειώσει», δήλωσε ο Στάντλερ σήμερα κατά την συνέντευξη τύπου με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρίας. «Θα συνεχίσουμε έτσι έως ότου ολοκληρωθεί αυτή η δουλειά».
Η αυτοκινητοβιομηχανία πέρυσι αύξησε τις προβλέψεις για το σκάνδαλο με τους κινητήρες ντίζελ στο 1,63 δισεκ. ευρώ και στα 162 εκατ. ευρώ το κόστος για την ανάκληση των οχημάτων που είχαν εξοπλιστεί με αερόσακους της Takata, ανακοίνωσε η εταιρία.
Η σημερινή είδηση για τις έρευνες των εισαγγελέων συνέπεσε με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Audi για το 2016, που έδειξαν βουτιά κατά 37% των λειτουργικών κερδών στα 3,1 δισεκ. ευρώ.