Μια πρωτότυπη εμπειρία είχαν σήμερα δημοσιογράφοι στη Βιέννη. Η κινεζική εταιρεία Ehang παρουσίασε ένα μη επανδρωμένο ιπτάμενο ταξί με τους εκπροσώπους των ΜΜΕ να κάνουν την παρθενική τους βόλτα.
Το ιπτάμενο ταξί Hang 216 που είναι χωρίς πιλότο, θα μπορεί να μεταφέρει δύο επιβάτες σε χαμηλό ύψος και σε απόσταση έως 35 χιλιομέτρων, προσφέροντας μια νέα λύση για τις μετακινήσεις στις αστικές ζώνες, σύμφωνα με τους κατασκευαστές του.
Η τεχνολογία είναι σήμερα έτοιμη για βιομηχανική ανάπτυξη, όμως αυτός ο τύπος αεροσκάφους θα πρέπει επίσης να πιστοποιηθεί από τις αεροπορικές αρχές και στη συνέχεια να λάβει πτητική άδεια, υπογραμμίζει ο Ντέρικ Σιόνγκ, υπεύθυνος μάρκετινγκ της εταιρείας.
«Η κύρια πρόκληση που αντιμετωπίζουμε δεν είναι η τεχνολογία ούτε οι κανονιστικές ρυθμίσεις, είναι το κοινό», δηλαδή το αν οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν τέτοια αεροσκάφη, δήλωσε στη διάρκεια της παρουσίασης του EHang 216 σε δημοσιογράφους στην αυστριακή πρωτεύουσα.
Η EHang σε αυτή την παγκόσμια πρεμιέρα κάλεσε δημοσιογράφους, μεταξύ των οποίων ένας φωτογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου, να πραγματοποιήσουν μια πολύ σύντομη «πτήση» –μια κάθετη άνοδο περίπου δέκα μέτρων και προσγείωση στο σημείο εκκίνησης– μέσα στον χώρο ενός ποδοσφαιρικού γηπέδου.
Παρά την απουσία πιστοποίησης μέχρι σήμερα, η EHang έχει συγκεντρώσει «χιλιάδες» προπαραγγελίες και «από την ερχόμενη χρονιά» θέλει το αεροσκάφος της να παράγεται σε σειρά από τον αυστριακό αεροναυτικό όμιλο FACC, δήλωσε ο Σιόνγκ.
Περιζήτητο το EHang 216
Οι πρώτοι της πελάτες είναι πολλοί ανάμεσά τους «πετρελαϊκές εταιρείες, εταιρείες μεταφοράς ανθρώπινων οργάνων και τουριστικές εταιρείες», γνωστοποίησε. Το EHang 216 δεν θα προορίζεται για ιδιώτες αγοραστές.
Στην παγκόσμια κούρσα για το αστικό ιπτάμενο ταξί, το πρόγραμμα του EHang 216 διαθέτει «μεγάλο προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού», εκτιμά ο Ρόμπερτ Μάχτλινγκερ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου αεροναυτικής FACC.
«Τεχνικά μιλώντας, δεν αποτελεί πλέον ένα όνειρο, αλλά μια πραγματικότητα. Έχουμε ήδη πραγματοποιήσει 7.000 ώρες πτήσης, από τις οποίες οι 2.000 ήταν επανδρωμένες», υπογραμμίζει, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Δοκιμές και στην Κίνα
Η EHang, η οποία πραγματοποιεί τις περισσότερες δοκιμές της στην Κίνα, πραγματοποίησε επίσης την πτήση ενός πρωτότυπου τον Φεβρουάριο του 2017 στο Ντουμπάι, στη διάρκεια μιας δοκιμής που δεν έγινε δημόσια.
Οι κατασκευαστές που εργάζονται σε προγράμματα για ιπτάμενα ταξί –μεταξύ των οποίων οι εταιρείες Airbus, Boeing και η γερμανική Volocopter– βρίσκονται σε επαφή με τις διάφορες αεροπορικές αρχές, μεταξύ των οποίων η ευρωπαϊκή EASA, με στόχο να εκπονηθεί ένα επιχειρηματικό νομικό πλαίσιο.
«Σχέδια κειμένων κανονιστικής ρύθμισης υπάρχουν ήδη. Όμως δεν πρόκειται ούτε για ελικόπτερο ούτε για αεροπλάνο, πρέπει να καταφέρουμε να χαρακτηρίσουμε» αυτά τα αεροσκάφη, υπογραμμίζει ο Μάχτλινγκερ.
Η αυστριακή εταιρεία λογαριάζει να παραγάγει 300 τέτοια αεροσκάφη μέχρι τα μέσα του 2021, διευκρίνισε.