Όλο και περισσότερα στοιχεία αποκαλύπτονται σχετικά με την ανάμιξη της Ρωσίας στις Αμερικανικές εκλογές. Αυτή την φορά ήταν η σειρά του Facebook να αποκαλύψει τα όσα "γνωρίζει" σχετικά με την δράση των Ρώσων πρακτόρων στα social media.
Όπως μετέδωσαν και διεθνή ΜΜΕ, το Facebook κοινοποίησε τα στοιχεία αυτά εν’ όψει της επίσημης κατάθεσης των ιθυνόντων του στην Γερουσία. Μαζί θα καταθέσουν και twitter και Google σχετικά με το ίδιο θέμα.
126 Αμερικανοί μπορεί να είδαν αναρτήσεις Ρώσων πρακτόρων
Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία λοιπόν, τα τελευταία δύο χρόνια είναι πιθανόν 126 Αμερικανοί να είδαν αναρτήσεις οι οποίες να προέρχονταν από Ρώσους πράκτορες.
Οι αναρτήσεις αυτές ανήλθαν στις 80.000, και όπως είναι εύκολο να καταλάβει κανείς πολλές ήταν μέσα στην “καυτή” περίοδο της προεκλογικής εκστρατείας μεταξύ Τραμπ και Χίλαρι Κλίντον.
Μάλιστα όπως αναφέρει το facebook το μήνυμα αυτών των αναρτήσεων ήταν πολλές φορές διχαστικό κοινωνικά και πολιτικά. Και όλα αυτά σε μια περίοδο που τόσο ο Ντόναλντ Τραμπ όσο και το Κρεμλίνο “διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους” για το ότι η Ρωσία δεν αναμίχθηκε στις εκλογές.
Όπως δήλωσε ο νομικός σύμβουλος του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου Κόλιν Στρετς, οι περισσότερες αναρτήσεις αποτελούσαν «μια ύπουλη προσπάθεια να διχάσουν τους ανθρώπους» μέσα από «βαθιά ενοχλητικά» μηνύματα, τα οποία αφορούσαν ένα μεγάλο εύρος θεμάτων φυλετικών, θρησκευτικών, δικαιωμάτων των ομοφυλόφιλων και των διεμφυλικών, οπλοκατοχής κ.α.
“Καρφιά” και από το Twitter
Από την μεριά του το Twitter ανέφερε ότι διέγραψε 2.752 λογαριασμούς άμεσα συνεδεμένους με ρωσική Υπηρεσία Διαδικτυακών Ερευνών μεταξύ Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου 201.
Από αυτούς τους λογαριασμούς εστάλησαν περίπου 131.000 tweets. Ακόμη, εντόπισε περισσότερους από 36.000 αυτοματοποιημένους λογαριασμούς (bot), που στο ίδιο τρίμηνο είχαν κάνει 1,4 εκατομμύρια αναρτήσεις (συνδεόμενες επίσης με τη Ρωσία) σχετικά με τις προεδρικές εκλογές και τις οποίες είχαν δει οι χρήστες περίπου 288 εκατομμύρια φορές. Το Twitter ωστόσο επεσήμανε ότι αυτά τα 1,4 εκατ. μηνύματα ήταν λιγότερα από το 1% των συνολικών «τιτιβισμάτων» της προεκλογικής περιόδου.
Και η Google στον “χορό”
Η Google, στη δική της δήλωση στο Κογκρέσο, αναφέρει ότι βρήκε ενδείξεις πως η ρωσική Υπηρεσία Διαδικτυακών Ερευνών είχε αγοράσει διαφημίσεις και είχε δημιουργήσει «κανάλια» στο YouTube για να «ανεβάζει» σύντομης διάρκειας βίντεο με διχαστικό κοινωνικό περιεχόμενο για τις φυλετικές σχέσες, τη συμπεριφορά των αστυνομικών στις ΗΠΑ, τη Συρία κ.α.
Σύμφωνα με τη Google, 18 κανάλια του YouTube «πιθανώς σχετίζονταν» με ρώσους πράκτορες που αναρτούσαν βίντεο. Συνολικά, εκτιμάται ότι αναρτήθηκαν περισσότερα από 1.100 τέτοια βίντεο συνολικής διάρκειας 43 ωρών μεταξύ 2015-καλοκαιριού 2017. Αλλά σχετικά λίγοι χρήστες τα είδαν (περίπου 309.000 φορές), ενώ μόνο το 3% αυτών των βίντεο είχαν πάνω από 5.000 «χτυπήματα». Η Google διαβεβαιώνει ότι βρήκε ενδείξεις μόνο περιορισμένης ρωσικής παρέμβασης στις υπηρεσίες της.