Όπως ανακοίνωσε το Facebook, το λεγόμενο αντιεμβολιαστικό κίνημα χρησιμοποιεί το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για την προβολή των απόψεών του.
Η αντιεμβολιαστική προπαγάνδα στο διαδίκτυο, ιδίως στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, έχει παίξει μεγάλο ρόλο στο να βγουν αυτές οι απόψεις από το περιθώριο.
Μία έρευνα στις αρχές Φεβρουαρίου έδειξε ότι οι αναζητήσεις στο Ίντερνετ συχνά φέρνουν στην κορυφή όχι έγκυρες πληροφορίες για την αξία των εμβολίων, αλλά τις απόψεις των αντιεμβολιαστικών ομάδων.
Ομάδες με χιλιάδες μέλη στο Facebook έχουν εξελιχθεί σε πυρήνες ακτιβισμού και προπαγάνδας κατά των εμβολίων, μεταξύ άλλων εκφοβίζοντας με στοχευμένο τρόπο τους υποστηρικτές των εμβολίων.
Μετά από πιέσεις που δέχθηκε και από το Κογκρέσο των ΗΠΑ, το Facebook θα απενεργοποιεί τους λογαριασμούς και θα απορρίπτει τις διαφημίσεις που παραπληροφορούν για τα εμβόλια, ενώ θα προωθεί έγκυρες πληροφορίες σχετικά με τη σημασία των έγκαιρων εμβολιασμών.
Η αντιπρόεδρος του Facebook Μόνικα Μπίκερτ δήλωσε ότι η ίδια πολιτική θα εφαρμοστεί και στο Instagram, ενώ και το YouTube (που ανήκει στη Google) πρόσφατα ανακοίνωσε ότι θα τροποποιήσει τον αλγόριθμό του, ώστε να μη συστήνει πλέον στους χρήστες βίντεο που παραπληροφορούν για τα εμβόλια. Επίσης, η Amazon ήδη αφαίρεσε αρκετά αντιεμβολιαστικά βίντεο από την υπηρεσία streaming που διαθέτει.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας χαρακτήρισε το δισταγμό για εμβολιασμό ανάμεσα στις δέκα πιο σοβαρές απειλές για την παγκόσμια υγεία το 2019, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο και τη βρετανική “Γκάρντιαν”.