Ο 25χρονος που κυκλοφορούσε με ηλεκτρικό πατίνι έχασε την ζωή του όταν χτυπήθηκε από φορτηγό, καθώς ο νεαρός δεν έδωσε προτεραιότητα στο βαρύ όχημα. Οι διασώστες τον μετέφεραν με καρδιο – αναπνευστική ανακοπή στο νοσοκομείο, όπου και εξέπνευσε.
Είναι το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα στο Παρίσι που αφορά οδηγό ηλεκτρικού πατινιού, σύμφωνα με την αστυνομία και την δημοτική αρχή της γαλλικής πρωτεύουσας.
Τον Απρίλιο, 80χρονος πεζός έχασε τη ζωή του όταν χτυπήθηκε από ηλεκτρικό πατίνι στο Λεβαλούα – Περέ, στα περίχωρα του Παρισιού.
Τα ηλεκτρικά πατίνια εμφανίστηκαν το 2018 στο Παρίσι, σήμερα αριθμούν περίπου 20.000, και έχουν γίνει “πονοκέφαλος” για τις δημοτικές αρχές, ελλείψει ρυθμιστικού πλαισίου για την κυκλοφορία τους.
A man in his twenties has died in Paris after his electric scooter collided with a lorry, sources said, amid growing concern over the safety of the increasingly popular contraptions in the French capitalhttps://t.co/aVNJyIK2ul
— AFP News Agency (@AFP) June 11, 2019
Ηλεκτρικό πατίνι: Νέα μόδα χωρίς κανόνες
Η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό απαρίθμησε την περασμένη εβδομάδα σειρά μέτρων για να δοθεί τέλος στα προβλήματα που προκαλούν τα ηλεκτρικά πατίνια, που ενέχονται σε μεγάλο αριθμό ατυχημάτων:
Απαγόρευση στάθμευσης στα πεζοδρόμια, περιορισμός της ταχύτητας στα 20, ακόμη και στα 8, χιλιόμετρα.
Το τελευταίο περιστατικό δείχνει ότι υπάρχει “ανάγκη για την υπενθύμιση των στοιχειωδών κανόνων που πρέπει να σέβονται οι χρήστες”, δήλωσε ο αντιδήμαρχος Εμανουέλ Γκρεγκουάρ.
“Η αστυνομία πρέπει να κινητοποιηθεί για να επιβάλει κυρώσεις στους χρήστες που παραβιάζουν, για παράδειγμα, σηματοδότη”.
Η υπουργός Μεταφορών Ελιζαμπέτ Μπορν δήλωσε από την πλευρά της ότι επί της αρχής τάσσεται “υπέρ της ανάπτυξης νέων μέσων μετακίνησης” και θεωρεί “καλό” το ηλεκτρικό πατίνι.
Όμως σημειώνει ότι η ανάπτυξη αυτού του μέσου είναι “τελείως άναρχη, πράγμα που θέτει προβλήματα ασφαλείας” για τους χρήστες και τους υπόλοιπους χρήστες του δημόσιου χώρου.
Η υπουργός υπενθύμισε ότι ένα σχετικό διάταγμα, που βρίσκεται σε προπαρασκευαστικό στάδιο, θα είναι έτοιμο, αλλά το φθινόπωρο. Και θα καθορίσει τους όρους χρήσης, για τον φωτισμό, την μέγιστη ταχύτητα, την απαγόρευση κυκλοφορίας επί των πεζοδρομίων…
Την περασμένη εβδομάδα, η Γαλλική Εθνοσυνέλευση ψήφισε, έπειτα από έντονες συζητήσεις, κατά της υποχρεωτικής χρήσης κράνους στο ποδήλατο ή το ηλεκτρικό πατίνι, στο πλαίσιο της εξέτασης του νομοσχεδίου για τις μετακινήσεις.
Το ηλεκτρικό πατίνι δεν προκαλεί πολεμική μόνο στην Γαλλία. Τον Μάιο, η Γερμανία επέτρεψε την χρήση του έπειτα από έντονη συζήτηση, αλλά εφάρμοσε αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο στην κυκλοφορία του.