Η μεταρρύθμιση, εμβληματική της βούλησης του προέδρου Εμμανουέλ Μαρκόν να «μεταμορφώσει τη Γαλλία», εγκρίθηκε από τη Γερουσία σε τελική ψηφοφορία με 245 ψήφους υπέρ και 82 κατά, λιγότερες από 24 ώρες αφού πέρασε με μεγάλη πλειοψηφία από την Εθνοσυνέλευση.
«Ο νόμος ψηφίστηκε, η απεργία δεν χρησιμεύει πλέον σε τίποτε», δήλωσε αμέσως μετά ο εισηγητής Ζεράρ Κορνού (LR, δεξιά), καθώς είχε μόλις συμπληρωθεί η 30ή ημέρα απεργίας των σιδηροδρομικών της γαλλικής εταιρείας σιδηροδρόμων SNCF.
«Η συνέχισή της θα εξασθενίσει την απεργία», πρόσθεσε. «Το κοινοβούλιο άκουσε πολύ τα συνδικάτα. Ο νόμος ψηφίστηκε, η απεργία πρέπει να σταματήσει», είπε, παρά την απόφαση που έλαβε χθες το συντονιστικό των συνδικάτων των σιδηροδρομικών για συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων παρ΄όλο που το ποσοστό των απεργών μειώνεται σταθερά.
Αντιδράσεις από τα συνδικάτα
Τα συνδικάτα αντιτίθενται σε μια «φιλελεύθερη», όπως τη χαρακτηρίζουν, μεταρρύθμιση που προβλέπει κυρίως τον τερματισμό του καθεστώτος που απολαμβάνουν σήμερα οι σιδηροδρομικοί για τους νεοπροσλαμβανόμενους, το οποίο προέβλεπε πρόωρη συνταξιοδότηση και διασφαλισμένη διά βίου εργασία. Σύμφωνα με την κυβέρνηση, το θέμα είναι να ευθυγραμμιστεί το κόστος της SNCF με τους ξένους ανταγωνιστές της στην προοπτική του ανοίγματος στον ανταγωνισμό στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Ο νόμος έχει ψηφιστεί οριστικά, άρα θα εφαρμοστεί», δήλωσε από την πλευρά της η υπουργός Μεταφορών Ελιζαμπέτ Μπορν. «Άλλες διαπραγματεύσεις θα ξεκινήσουν στο εξής, τόσο στο επίπεδο του τομέα, και θα συγκαλέσω τους κοινωνικούς εταίρους αύριο ώστε να μπορέσουν να δεσμευθούν σε αυτή τη συζήτηση, όσο και στο επίπεδο της ίδιας της επιχείρησης», είπε.
Η κοινοβουλευτική ομάδα CRCE (όπου πλειοψηφεί το ΚΚΓ) και η σοσιαλιστική κοινοβουλευτική ομάδα ψήφισαν κατά. «Ψηφίζουμε κατά αυτού του σιδηροδρομικού συμφώνου που ανεμίζουν σαν τρόπαιο όλοι οι υπερ-φιλελεύθεροι», δήλωσε η πρόεδρος του CRCE Ελιάν Ασασί.
Αντίθετα, οι γερουσιαστές του LR, των κεντρώων, του RDS, του LREM και των Ανεξάρτητων ψήφισαν υπέρ.