Κυριακή, 17 Νοε.
13oC Αθήνα

Γένοβα: Αποκαλύψεις – σοκ του μηχανικού της “γέφυρας του θανάτου”!

Γένοβα: Αποκαλύψεις – σοκ του μηχανικού της “γέφυρας του θανάτου”!

Στην ανάγκη έκτακτης συντήρησης της γέφυρας Μοράντι της Γένοβας, η οποία, όμως, δεν έγινε ποτέ, αναφέρεται σε δηλώσεις του στην εφημερίδα La Repubblica, o πολιτικός μηχανικός Σαβέριο Φερράρι, ο οποίος συμμετείχε στον σχεδιασμό και στην οικοδόμησή της πριν από πενήντα χρόνια.

“Το 1979 άρχισαν να περνούν τα μεγάλα φορτηγά, με σαράντα τόνους βάρος και οι συνθήκες άλλαξαν. Δημιουργήθηκαν, κατά συνέπεια, και πολλές ουρές. Κατά την διάρκεια των ετών πέρασα πολλές φορές από την γέφυρα Μοράντι και αισθάνθηκα περίεργους κραδασμούς”, δηλώνει ο Φερράρι για την τραγωδία με τουλάχιστον 39 νεκρούς.

“Το κατήγγειλα στην αρμόδια υπηρεσία της εταιρίας, αλλά μου απάντησαν ότι δεν υπήρχαν τα αναγκαία χρήματα. Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν. Και θεωρώ ότι έπρεπε να προστεθεί και ένας επιπλέον πυλώνας, στο κεντρικό σημείο της γέφυρας”, προσθέτει.

Ο Ιταλός πολιτικός μηχανικός προβλέπει, δε, ότι για την κατασκευή νέας γέφυρας, μετά από την κατεδάφιση της τωρινής, θα χρειαστούν είκοσι τέσσερις με τριάντα μήνες.

Έτοιμη να πέσει… από καιρό η “γέφυρα του θανάτου” στην Γένοβα

πηγή: Google
πηγή: Google
πηγή: Google
πηγή: Google

Σχεδόν κανέναν στην Ιταλία δεν εξέπληξε η κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι στην Γέφυρα, που στοίχισε την ζωή σε 39 ανθρώπους και άφησε πολλούς τραυματίες.

Φωτογραφίες που είδαν το “φως” της δημοσιότητας, και οι οποίες τραβήχτηκαν λίγο καιρό πριν την τραγωδία, δείχνουν το κομμάτι που κατέρρευσε να είναι σε άθλια κατάσταση, με τεράστια καλώδια να έχουν αποκολληθεί και να πετάγονται, δίνοντας την εντύπωση πως πραγματικά… κρέμεται από μια κλωστή.

Ο πρωθυπουργός Αντόνιο Κόντε, αφού κήρυξε εθνικό πένθος στην χώρα, την χώρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης την επαρχία της Λιγυρίας, κατηγόρησε την τον όμιλο Benetton και την θυγατρική εταιρεία Atlantia controls Autostrade Per Italia, που έχει την διαχείριση της γέφυρας, ως υπεύθυνη για την τραγωδία.

Παράλληλα, ο περιφερειάρχης της ευρύτερης περιοχής της Γένοβας, Τζοβάννι Τότι, ζήτησε την κήρυξη κατάστασης εκτάκτου ανάγκης, ιδίως λόγω των προβλημάτων στο οδικό δίκτυο. Ο Ιταλός πρωθυπουργός, επίσης, πριν από λίγο επιβεβαίωσε ότι θα ξεκινήσει η διαδικασία για την ακύρωση της ανάθεσης εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων στην ιδιωτική εταιρία Atlantia, του ομίλου Μπενετόν.

“Δεν μπορούμε να περιμένουμε τους ρυθμούς της δικαιοσύνης”, είπε ο Κόντε. Παράλληλα τόνισε ότι η πόλη της Γένοβας θα κηρυχθεί για δώδεκα μήνες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, και ότι η κυβέρνηση σκοπεύει να ορίσει ειδικό επίτροπο που θα ελέγχει τα έργα ανοικοδόμησης.

“Για την νέα ανάθεση εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων, η κυβέρνηση θα ορίσει σαφώς πιο αυστηρούς κανόνες”, τόνισε τέλος ο επικεφαλής της ιταλικής κυβέρνησης.

Στο ίδιο μήκος κύματος ο αναπληρωτής πρωθυπουργός Λουίτζι Ντι Μάιο κατηγόρησε τον όμιλο Benetton πως “τσεπώνει” χρήματα από την διαχείριση των αυτοκινητόδρομων και τα διόδια, χωρίς να ξοδεύει για τη συντήρηση και τη βελτίωση των δρόμων.

“Δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα”

Από την μεριά του, διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας αρνήθηκε επί της ουσίας οποιαδήποτε ευθύνη, λέγοντας πως… ήταν αδύνατον να προβλεφθεί η κατάρρευση και είναι ακόμη πολύ νωρίς για να καθοριστούν τα αίτια.

“Η κατάρρευση ήταν ξαφνική και απρόβλεπτη. Η γέφυρα παρακολουθείται διαρκώς, περισσότερο και απ’ όσο προβλέπει ο νόμος”, είπε ο Στέφανο Μαριλιάνι, ο “Δεν υπήρχε κανένας λόγος να θεωρούμε επικίνδυνη τη γέφυρα”, πρόσθεσε, προκαλώντας κύμα οργής.

Τα ρίχνουν… στην μαφία

Ωστόσο το πέταγμα της “μπάλας” των ευθυνών πάει.. σε άλλο επίπεδο, μιας και διαρρέεται από κάποιους ότι αυτός που φταίει για την κατάρρευση είναι… η μαφία.

Κι αυτό γιατί σύμφωνα με ιστορίες, η μαφία είχε υπό τον έλεγχό της την εταιρεία που ανέλαβε την κατασκευή, θέλοντας να αποκομίσει και από εκεί όσα περισσότερα μπορεί.

Έτσι ενώ πληρωνόταν κανονικά για την χρήση τσιμέντου, τελικά έβαζε λιγότερο απ’ ό,τι έπρεπε, αντικαθιστώντας το υπόλοιπο από πιο φτηνά και υποδεέστερα υλικά, κάτι που έκανε την κατασκευή ασταθή.

Ωστόσο είναι απορίας άξιο πως εδώ και πάνω από 50 χρόνια, ενώ κάτι τέτοιο ήταν γνωστό, δεν έγινε ανακατασκευή της γέφυρας.

Τα θύματα της τραγωδίας

Συγκλονιστικές είναι και οι ιστορίες των θυμάτων της τραγωδίας., Οικογένειες που ξεκληρίστηκαν, ζευγάρια που ετοιμάζοντας να παντρευτούν, νέοι άνθρωποι με όλη τη ζωή μπροστά τους αλλά και πιο ηλικιωμένοι, όλοι τους έφυγαν ξαφνικά και άδικα.

 

 

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις