Site icon NewsIT
21:03 | 15.08.18

Γένοβα: Ετοιμόρροπη εδώ και καιρό η γέφυρα που πήρε μαζί της 39 ζωές – Φωτογραφίες ντοκουμέντα

Γένοβα: Ετοιμόρροπη εδώ και καιρό η γέφυρα που πήρε μαζί της 39 ζωές – Φωτογραφίες ντοκουμέντα
Newsit Newsroom

- Έτοιμη να πέσει... από καιρό η "γέφυρα του θανάτου" στην Γένοβα - Φωτογραφίες δείχνουν την άθλια κατάσταση στην οποία βρισκόταν - "Δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα" υποστηρίζει η εταιρεία που την διαχειριζόταν - Ρίχνουν τώρα τις ευθύνες... στην Ιταλική μαφία - Στους 39 οι νεκροί μέχρι στιγμής - Τα πρόσωπα της τραγωδίας

Σχεδόν κανέναν στην Ιταλία δεν εξέπληξε η κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι στην Γέφυρα, που στοίχισε την ζωή σε 39 ανθρώπους και άφησε πολλούς τραυματίες.

Φωτογραφίες που είδαν το “φως” της δημοσιότητας, και οι οποίες τραβήχτηκαν λίγο καιρό πριν την τραγωδία, δείχνουν το κομμάτι που κατέρρευσε να είναι σε άθλια κατάσταση, με τεράστια καλώδια να έχουν αποκολληθεί και να πετάγονται, δίνοντας την εντύπωση πως πραγματικά… κρέμεται από μια κλωστή.

 

Η γέφυρα λίγο καιρό πριν την κατάρρευση
πηγή: google
πηγή: google
πηγή: google

Ο πρωθυπουργός Αντόνιο Κόντε, αφού κήρυξε εθνικό πένθος στην χώρα,  την χώρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης την επαρχία της Λιγυρίας, κατηγόρησε την τον όμιλο Benetton και την θυγατρική εταιρεία Atlantia controls Autostrade Per Italia, που έχει την διαχείριση της γέφυρας, ως υπεύθυνη για την τραγωδία.

Παράλληλα, ο περιφερειάρχης της ευρύτερης περιοχής της Γένοβας, Τζοβάννι Τότι, ζήτησε την κήρυξη κατάστασης εκτάκτου ανάγκης, ιδίως λόγω των προβλημάτων στο οδικό δίκτυο. Ο Ιταλός πρωθυπουργός, επίσης, πριν από λίγο επιβεβαίωσε ότι θα ξεκινήσει η διαδικασία για την ακύρωση της ανάθεσης εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων στην ιδιωτική εταιρία Atlantia, του ομίλου Μπενετόν.

«Δεν μπορούμε να περιμένουμε τους ρυθμούς της δικαιοσύνης», είπε ο Κόντε. Παράλληλα τόνισε ότι η πόλη της Γένοβας θα κηρυχθεί για δώδεκα μήνες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, και ότι η κυβέρνηση σκοπεύει να ορίσει ειδικό επίτροπο που θα ελέγχει τα έργα ανοικοδόμησης.

«Για την νέα ανάθεση εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων, η κυβέρνηση θα ορίσει σαφώς πιο αυστηρούς κανόνες», τόνισε τέλος ο επικεφαλής της ιταλικής κυβέρνησης.

Στο ίδιο μήκος κύματος ο αναπληρωτής πρωθυπουργός Λουίτζι Ντι Μάιο κατηγόρησε τον όμιλο Benetton πως “τσεπώνει” χρήματα από την διαχείριση των αυτοκινητόδρομων και τα διόδια, χωρίς να ξοδεύει για τη συντήρηση και τη βελτίωση των δρόμων.

“Δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα”

Από την μεριά του, διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας αρνήθηκε επί της ουσίας οποιαδήποτε ευθύνη, λέγοντας πως… ήταν αδύνατον να προβλεφθεί η κατάρρευση και είναι ακόμη πολύ νωρίς για να καθοριστούν τα αίτια.

“Η κατάρρευση ήταν ξαφνική και απρόβλεπτη. Η γέφυρα παρακολουθείται διαρκώς, περισσότερο και απ’ όσο προβλέπει ο νόμος”, είπε ο Στέφανο Μαριλιάνι, ο “Δεν υπήρχε κανένας λόγος να θεωρούμε επικίνδυνη τη γέφυρα”, πρόσθεσε, προκαλώντας κύμα οργής.

Τα ρίχνουν… στην μαφία

Ωστόσο το πέταγμα της “μπάλας” των ευθυνών πάει.. σε άλλο επίπεδο, μιας και διαρρέεται από κάποιους ότι αυτός που φταίει για την κατάρρευση είναι… η μαφία.

Κι αυτό γιατί σύμφωνα με ιστορίες, η μαφία είχε υπό τον έλεγχό της την εταιρεία που ανέλαβε την κατασκευή, θέλοντας να αποκομίσει και από εκεί όσα περισσότερα μπορεί.

Έτσι ενώ πληρωνόταν κανονικά για την χρήση τσιμέντου, τελικά έβαζε λιγότερο απ’ότι έπρεπε, αντικαθιστώντας το υπόλοιπο από πιο φτηνά και υποδεέστερα υλικά, κάτι που έκανε την κατασκευή ασταθή.

Ωστόσο είναι απορίας άξιο πως εδώ και πάνω από 50 χρόνια, ενώ κάτι τέτοιο ήταν γνωστό, δεν έγινε ανακατασκευή της γέφυρας.

Τα θύματα της τραγωδίας

Συγκλονιστικές είναι και οι ιστορίες των θυμάτων της τραγωδίας., Οικογένειες που ξεκληρίστηκαν, ζευγάρια που ετοιμάζοντας να παντρευτούν, νέοι άνθρωποι με όλη τη ζωή μπροστά τους αλλά και πιο ηλικιωμένοι, όλοι τους έφυγαν ξαφνικά και άδικα.

Γκρίλο: Να ανασταλούν οι συμβάσεις με τους ιδιώτες

Ο ιδρυτής του κινήματος Πέντε Αστέρων, Μπέπε Γκρίλο, τόνισε πως «Οι συμβάσεις με ιδιώτες για το οδικό δίκτυο πρέπει να ανασταλούν και η διαχείριση να επιστραφεί στο δημόσιο».

Προσθέτει, δε, ότι «η γέφυρα Μοράντι ήταν ένα μεγάλο, δημόσιο έργο» και ότι «πρέπει να αναθεωρηθεί η όλη διαδικασία της μεταφοράς των μεγάλων έργων από τη θεωρητική μελέτη στην πράξη».

«Είναι ανάγκη να ελέγξουμε αυτές τις πηγές εκμετάλλευσης. Πρέπει να επανεκτιμηθούν και τα πραγματικά τιμαλφή να παραμείνουν κτήμα των πολιτών» γράφει, τέλος, ο Μπέπε Γκρίλο.

Στους 39 ο αριθμός των νεκρών

Την ίδια ώρα ο αριθμός των νεκρών συνεχίζει να αυξάνεται. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τουλάχιστον 39 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.

Ο περιφερειάρχης της Γένοβας, Τζοβάνι Τότι, δήλωσε ότι «υπάρχουν ελπίδες να μπορέσουν να σωθούν οι περισσότεροι τραυματίες» και επιβεβαίωσε ότι «αναζητώνται ακόμη πολλοί αγνοούμενοι, κάτω από τη γέφυρα».

Πέντε, από τους νεκρούς δεν έχουν ακόμη αναγνωριστεί από τους συγγενείς τους.Οι τραυματίες στα νοσοκομεία είναι δεκαέξι, από αυτούς οι δώδεκα σε σοβαρή κατάσταση.

Τέσσερις Γάλλοι μεταξύ των τραυματιών

Τέσσερις Γάλλοι περιλαμβάνονται μεταξύ των νεκρών σύμφωνα το γαλλικό υπουργείο Εξωτερικών. «Παραμένουμε σε επαφή με τις ιταλικές αρχές προκειμένου να προσδιορίσουμε τυχόν παρουσία και άλλων Γάλλων μεταξύ των θυμάτων», προστίθεται στην ανακοίνωση.

Ο τελευταίος απολογισμός της καταστροφής ανέρχεται σε 37 νεκρούς, σύμφωνα με τις ιταλικές αρχές, ωστόσο σύμφωνα με την εφημερίδα La Repubblica οι νεκροί έχουν φθάσει τους 39.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version