Το θέμα της παράτασης του κλεισίματος των σχολείων στη Γερμανία μονοπώλησε όσο κανένα άλλο τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη της ομοσπονδιακής και των κυβερνήσεων των κρατιδίων για την πανδημία του κορονοϊού.
Η καγκελάριος Μέρκελ διαμαρτυρήθηκε για την κατηγορία ότι «βασανίζει» παιδιά με τη συνέχιση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οι ενώσεις εκπαιδευτικών είναι στο πλευρό τους, οι παιδίατροι είναι όμως αντίθετοι.
Η ομοσπονδιακή και οι κυβερνήσεις των κρατιδίων συζητούσαν επί ώρες στην χτεσινή τηλεδιάσκεψή τους για να βρουν μια λύση για το θέμα τψν σχολείων. Στο τέλος, συμφώνησαν να παρατείνουν το status quo έως τις 14 Φεβρουαρίου και να το εφαρμόσουν «περιοριστικά». Αυτό σημαίνει ότι, ανάλογα με το ομοσπονδιακό κρατίδιο, τα σχολεία είτε θα παραμείνουν κλειστά, είτε η υποχρεωτική παρακολούθηση παραμένει σε αναστολή. Η επείγουσα υποστήριξη των μαθητών και οι εξαιρέσεις, όπως για παράδειγμα των τάξεων των αποφοιτούντων, εξακολουθούν να είναι δυνατές.
Όπως αναφέρει το περιοδικό «Spiegel», οι κανονισμοί για τα σχολεία ήταν το κύριο σημείο διαφωνίας στις χθεσινές συζητήσεις. Η καγκελάριος Μέρκελ λέγεται ότι προειδοποίησε έντονα για τις πιο μεταδοτικές μεταλλάξεις του κορονοϊού.
Ωστόσο, σύμφωνα με το «Spiegel», αρκετοί ηγέτες κρατιδίων δεν ήθελαν να υποστηρίξουν την απόαφαση για αυστηρότερους κανόνες αναφορικά με τα σχολεία. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η πρωθυπουργός του Μεκλεμβούργου-Προπομερανίας Μανουέλα Σβέσιγκ επέκρινε το γεγονός ότι στη συζήτηση χρησιμοποιήθηκαν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Τα παιδιά και οι οικογένειές τους υποφέρουν από τα κλειστά σχολεία, ενώ ταυτόχρονα, οι πολιτικοί δεν καταφέρνουν να θεσπίσουν αφενός αφείς κανόνες για την τηλεργασία και αφετέρου να υποχρεώσουν τις επιχειρήσεις να παρέχουν στους εργαζόμενους στην παραγωγή ιατρικές μάσκες.
Σύμφωνα πάντως με τους συμμετέχοντες, η Μέρκελ αντέταξε ότι δεν επιτρέπει να τις αποδίδονται κατηγορίες ότι βασανίζει παιδιά ή ότι παραβιάζει δικαιώματα των εργαζομένων. Μετά τη συνάντηση, η Καγκελάριος τόνισε ότι η διαπραγμάτευση καθορίστηκε από το ερώτημα τι αναμένουν να γίνει οι γονείς και τα παιδιά.
Η ομοσπονδιακή υπουργός Παιδείας Άνγια Κάρλιτσεκ δήλωσε στο Δίκτυο Συντακτών της Γερμανίας (Redaktionsnetzwerk Deutschland / RND), ότι η συνέχιση του κλεισίματος των σχολείων ήταν μια από τις πιο δύσκολες αποφάσεις στις αρχές του έτους, αλλά ήταν απολύτως απαραίτητο.
Υπέρ της παράτασης του κλεισίματος ο Χέλγκε Μπράουν
Ο επικεφαλής της καγκελαρίας Χέλγκε Μπράουν (CDU) υπερασπίστηκε την παράταση του κλεισίματος των σχολείων.
«Πρέπει να μειώσουμε τον αριθμό των νέων λοιμώξεων το συντομότερο δυνατό και γι ‘αυτό πρέπει να αντέξουμε ταυτόχρονα τόσα πολλά μέτρα. Σε αυτά περιλαμβάνεται και το κλείσιμο των σχολείων μέχρι νεωτέρας», δήλωσε ο Μπράουν στα δίκτυα RTL και n-tv.
Ο Μπράουν ανέφερε ως έναν επιπλέον λόγο για την παράταση το παραλλαγμένο στέλεχος του κορονοϊού που εμφανίστηκε στη Μεγάλη Βρετανία. «Υπάρχουν ενδείξεις ότι το παραλλαγμένο στέλεχος του κορονοϊού εξαπλώνεται στα παιδιά με παρόμοιο τρόπο όπως και στους ενήλικες», είπε.
Σύμφωνα με τον Μπράουν «έγινε μεγάλη συζήτηση κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους πρωθυπουργούς των ομοσπονδιακών κρατιδίων σχετικά με το κλείσιμο των σχολείων. Δεν ήταν εύκολη απόφαση για μας γιατί γνωρίζουμε ακριβώς τι σημαίνει αυτό για τους γονείς και τις οικογένειες, αλλά τώρα πρέπει να εργαστούμε για να διασφαλίσουμε ότι αυτή η μετάλλαξη δεν θα διαδοθεί στη Γερμανία».
Aπογοητευμένοι οι παιδίατροι από την παράταση του κλεισίματος παιδικών σταθμών και σχολείων
Εμπειρογνώμονες σε θέματα παιδικής και εφηβικής ιατρικής εκφράζουν την απογοήτευσή τους για την απόφαση που έλαβε η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και οι πρωθυπουργοί των κρατιδίων να παραμείνουν κλειστά τα σχολεία και οι παιδικοί σταθμοί.
Ο γενικός γραμματέας της «Γερμανικής Ακαδημίας Παιδικής και Εφηβικής Ιατρικής» (DAKJ), Χανς-Ίκο Χούπερτς, προειδοποίησε «για δυσάρεστες κοινωνικές συνέπειες από την παράταση του κλεισίματος των παιδικών σταθμών και των σχολείων. Δεν μιλάω για θεωρητικό κίνδυνο», τόνισε ο γιατρός στην εφημερίδα «Neue Osnabruecker Zeitung.
«Γνωρίζουμε μετά βεβαιότητος ότι μια ολόκληρη γενιά μαθητών θα βιώσει εφόρου ζωής τις συνέπειες των σημερινών αποφάσεων. Το τρέχον εκπαιδευτικό έλλειμμα των μαθητών θα οδηγήσει στην μη εξάντληση των δυνατοτήτων τους για την μετέπειτα ζωή τους και θα έχουν μόνιμα ένα σημαντικά χαμηλότερο επίπεδο εισοδήματος από ό, τι θα ήταν δυνατό να επιτύχουν», επισήμανε ο καθηγητής του πανεπιστημίου του Γκέτινγκεν.
«Εξίσου σημαντικά είναι τα ψυχοκοινωνικά και κινητικά ελλείμματα που δημιουργούνται σήμερα. Σε αυτό το πλαίσιο, βρίσκω θαυμάσιο το γεγονός μεμονωμένα κρατίδια δεν συμμορφώνονται με την επιθυμία της ομοσπονδιακής κυβέρνησης και έχουν αφήσει ανοιχτά ορισμένα από τα δημοτικά σχολεία», τόνισε ο Χούπερτς.
Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ