Εδώ και χρόνια, η Ryanair έχει τη φήμη της εταιρίας με τα πιο φθηνά εισιτήρια. Αλλά η εποχή αυτή, τελειώνει.
Το είπε ξεκάθαρα ο επικεφαλής της Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι: μετά την εκτόξευση των τιμών ενέργειας και τον πόλεμο της Ουκρανίας, η εποχή των αεροπορικών εισιτηρίων των 10 ευρώ ή και φθηνότερων έχει τελειώσει. Έρχονται εισιτήρια των 50 ευρώ ανά δρομολόγιο.
«Πιστεύω ότι δεν θα υπάρχουν πια εισιτήρια με 10 ευρώ επειδή οι πετρελαϊκές τιμές είναι πολύ πιο αυξημένες μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Τις αληθινά φθηνές προσφορές μας (…), πιστεύω πως δεν θα ξαναδούμε αυτές τις τιμές για κάμποσα χρόνια», δήλωσε μιλώντας την Πέμπτη (11.08.2022) στο ραδιοσταθμό του BBC Radio 4.
Τα τελευταία 20 χρόνια, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η ιρλανδική Ryanair ή η βρετανική ανταγωνιστική της, η Easyjet, τάραξαν τα νερά στις αερομεταφορές και «έσπασαν» τις τιμές, συμβάλλοντας σε ένα άλμα των σύντομων ταξιδιών, κυρίως των εκδρομών σε πόλεις για το σαββατοκύριακο.
Και, σύμφωνα με τον Ο’Λίρι, οι μέσες τιμές των εισιτηρίων στη Ryanair αναμένεται να αυξηθούν μέσα στα 5 επόμενα χρόνια κατά περίπου 10 ευρώ, στα περίπου 50 ευρώ το δρομολόγιο.
Αυτό, με δεδομένες τις πολλές επιπλέον χρεώσεις των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους κυρίως για τις αποσκευές, θα μπορούσε να προκαλέσει γρήγορα την αύξηση του συνολικού κόστους ενός ταξιδιού μετ’ επιστροφής κατά εκατοντάδες ευρώ ή στερλίνες και να υπονομεύσει τη ζήτηση.
Ο Μάικλ Ο’ Λίρι θέλει πάντως να πιστεύει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια θα διατηρηθεί και πως οι μεταφορείς «χαμηλού κόστους» θα καταφέρουν να αντεπεξέλθουν.
Ο επικεφαλής της Ryanair τα έβαλε και με το Brexit, το οποίο μείωσε σημαντικά την πρόσβαση των ευρωπαίων εργαζομένων στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου κατείχαν προηγουμένως εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις απασχόλησης.
«Η αγορά εργασίας είναι πολύ τεταμένη, ιδιαίτερα για τις δουλειές χωρίς μεγάλη εξειδίκευση στον ξενοδοχειακό τομέα και την εστίαση, τη διανομή και τη γεωργία, καθώς επίσης και για την ασφάλεια και τους χειριστές αποσκευών στα αεροδρόμια», υπογράμμισε ο επικεφαλής της Ryanair.
«Και αν υπήρχε λίγη εντιμότητα στην κυβέρνηση (του απερχόμενου πρωθυπουργού Μπόρις) Τζόνσον, θα παραδέχονταν πως το Brexit ήταν μια καταστροφή για την ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων και πως μία από τις κύριες δυσχέρειες που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η βρετανική οικονομία είναι η έλλειψη εργαζομένων», πρόσθεσε.