Η Tesla ανακαλεί σχεδόν 363.000 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, λόγω έντονων φόβων ότι το λογισμικό αυτόνομης οδήγησης θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρά ατυχήματα. Η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας της χώρας δήλωσε ότι αυτό επιτρέπει στα οχήματα να «υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητα».
Παράλληλα, η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ υποστηρίζει ότι τα αυτοκίνητα της Tesla «περνούν διασταυρώσεις με παράνομο ή απρόβλεπτο τρόπο και αυξάνουν τον κίνδυνο σύγκρουσης και πρόκλησης σοβαρού ατυχήματος».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Για την ώρα, όπως αναφέρει η DailyMail, η Tesla θα κάνει διαθέσιμη δωρεάν μια over-the-air (OTA) ενημέρωση λογισμικού. Ωστόσο, δήλωσε ότι δεν γνωρίζει αν έχουν συμβεί ατυχήματα, τραυματισμοί ή ακόμα και θάνατοι λόγω του λογισμικού αυτόνομης οδήγησης.
Πιο συγκεκριμένα, 362.758 αυτοκίνητα Tesla ανακαλούνται από την εταιρεία, με τον CEO Έλον Μασκ να μην έχει ακόμη σχολιάσει την ανακοίνωση. Η ανάκριση αφορά τα Model S και Model X που κατασκευάστηκαν από το 2016 έως το 2023, Model 3 που κατασκευάστηκαν από το 2017 έως το 2023 και Model Y που κατασκευάστηκαν από το 2020 έως το 2023.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Tesla επέτρεψε σε χιλιάδες οδηγούς να δοκιμάσουν νέα συστήματα υποβοήθησης στην οδήγηση μέσω του λογισμικού FSD αλλά στην beta έκδοσή του, δηλαδή σε μια πρώιμη έκδοση λειτουργίας. Μόνο όσοι οδηγοί είχαν υψηλή βαθμολογία στην οδήγησή τους, μπορούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση στο συγκεκριμένο λογισμικό.
Ωστόσο, το συγκεκριμένο λογισμικό δεν καθιστά εντελώς αυτόνομα τα αυτοκίνητα της Tesla ούτε ασφαλή να κινηθούν στους δρόμους χωρίς να βρίσκεται ένας άνθρωπος πίσω από το τιμόνι και να είναι έτοιμος να φρενάρει ή να στρίψει ανά πάσα στιγμή.
Όλα αυτά, την ώρα που ο Στιβ Βόζνιακ, ο συνιδρυτής της Apple με τον Στιβ Τζομπς, κατηγόρησε τον Έλον Μασκ για «μη ειλικρίνεια» σε αυτά που λέει και τον χαρακτήρισε «αρχηγό αίρεσης», θέλοντας να τονίσει το πόσο επικίνδυνος είναι.
Μιλώντας στο CNBC, ο Βόζνιακ δήλωσε για το εν λόγω λογισμικό της Tesla για αυτόνομη οδήγηση στα αυτοκίνητα πως «ήταν μια τρομακτική εμπειρία. Έκανε λάθη συνέχεια».