Σε φωτογραφικούς θαλάμους απαθάνατισαν στιγμές τους και μια πιο προσωπική πλευρά τους ονόματα όπως ο Elvis Presley, ο John και η Jackie Kennedy, η Kate Winslet, η Kylie Minogue αλλά και η Marilyn Monroe.
Πολλοί έχουμε βιώσει τις μοναδικές περιπέτειες ενός φωτογραφικού θαλάμου όπως και ο ηθοποιός Gregor Fisher για τις ανάγκες διαφήμισης του 1987 που ψηφίστηκε ως μια από τις καλύτερες του 20ού αιώνα από επιτροπή στο Διεθνές Φεστιβάλ Διαφήμισης των Καννών.
Αυτά όμως έχουν περάσει στο παρελθόν με τα smartphones και εφαρμογές όπως το Instagram και το Snapchat να έχουν “εξαφανίσει” την αξία των φωτογραφικών θαλάμων. Μιας ολόκληρης εποχής που ξεκίνησε το 1925 όταν ο Ρώσος Εβραίος Anatol Josepho ανέπτυξε τη στιγμαία φωτογραφική μηχανή που ονόμασε Photomaton και άνοιξε στούντιο στο Broadway στη Νέα Υόρκη.
Η νέα τεχνολογία προκάλεσε αίσθηση. Ο Josepho κρατούσε το στούντιο ανοιχτό μέχρι τις 4 τα ξημερώματα και μέσα σε 6 μήνες σχεδόν 300.000 άνθρωποι στήθηκαν στην ουρά για μια λωρίδα 8 φωτογραφιών που τυπώνονταν άμεσα έναντι 25 cents.
Μετά από ένα χρόνο, ο επιχειρηματίας Henry Morgenthau είδε τη δυνατότητα προοπτικών και δημιούργησε τους φωτογραφικούς θαλάμους που γρήγορα εγκαταστάθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα, με ένα τεράστιο κύμα χρήσης τους κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Δεν υπήρχε πιο εύκολος τρόπος για τις γυναίκες του στρατιωτικού προσωπικού για να βγάλουν άμεσα και να στείλουν φωτογραφίες τους.
Στη δεκαετία του ’50 πολλά καταστήματα Woolworths αφαίρεσαν τις κουρτίνες μετά τις καταγγλίες πως νέες γυναίκες γδύνονταν μπροστά στην κάμερα και μερικά ζευγάρια έκαναν έρωτα στους φωτογραφικούς θαλάμους. Οι νέες τεχνολογίες “σκότωσαν” το τεχνολογικό επίτευγμα μιας άλλης εποχής που προσπαθεί να βρει πιο σύγχρονους τρόπους για να επανέλθει στο προσκήνιο.
Πηγή: Dailymail