Έπειτα από παύση δύο δεκαετιών, η Ρωσία άρχισε και πάλι σήμερα την παραγωγή των ιστορικών αυτοκινήτων « Moskvich» σε εργοστάσιο κοντά στη Μόσχα, από το οποίο αποσύρθηκε η Renault.
Το Μάιο η Renault πούλησε στην Ρωσία το πλειοψηφικό μερίδιό της στην αυτοκινητοβιομηχανία Avtovaz έναντι μόλις ενός ρουβλίου, σύμφωνα με τις πληροφορίες, αλλά και με εξαετή οψιόν να το αγοράσει και πάλι. Πούλησε επίσης το εργοστάσιό της, που έχει πλέον μετονομαστεί σε Moscow Automobile Factory Moskvich, για άλλο ένα ρούβλι.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Καθώς έχει προγραμματιστεί για φέτος η παραγωγή μόνο 600 οχημάτων, η επανάληψη της παραγωγής των Moskvich είναι απίθανο να αλλάξει τις ζοφερές προοπτικές της ευρύτερης ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας, οι ετήσιες πωλήσεις της οποίας μπορεί να περιοριστούν φέτος κάτω από το 1 εκατομμύριο οχήματα για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Ρωσίας.
Ο τελικός στόχος για παραγωγή 100.000 Moskvich το χρόνο, μερικά από τα οποία θα είναι ηλεκτρικά, είναι πολύ κάτω από το μέσο όρο παραγωγής ενός εργοστασίου αυτοκινήτων, που φθάνει από 200.000 ως 300.000 οχήματα. Η Tesla παράγει 22.000 αυτοκίνητα την εβδομάδα στο εργοστάσιό της στη Σανγκάη.
«Τα πρώτα αυτοκίνητα Moskvich θα βγούν από την γραμμή παραγωγής το Δεκέμβριο 2022», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο τεχνολογικός εταίρος του εργοστασίου, η εταιρεία κατασκευής φορτηγών Kamaz.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η μάρκα Moskvich ξεκίνησε το 1930, επί Σοβιετικής Ένωσης. Μετά τη διάλυσή της συνέχισε να λειτουργεί με την ονομασία OAO Moskvich μέχρι το 2001 που έκλεισε.
Με «οδηγό» την κινέζικη JAC
Το αναγεννημένο Moskvich ενδέχεται να επιστρέψει κάπως διαφορετικό. Πηγές είπαν στο Ρόιτερς πως για την παραγωγή του οχήματος θα χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα σχεδιασμού, μηχανολογίας και παραγωής της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας JAC.
Οι δυτικές κυρώσεις για την στρατιωτική εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία έχουν αποκλείσει την πρόσβαση σε ξένης κατασκευής εξαρτήματα, ενώ πολλοί ξένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν αποχωρήσει από τη Ρωσία. Η Kamaz και η κυβέρνηση έχουν δημιουργήσει νέες αλυσίδες προμηθειών, αλλά δεν έχουν αποκαλύψει λεπτομέρειες.
«Ο στόχος για το εγγύς μέλλον είναι να δημιουργηθούν μέχρι το τέλος του 2023 μικροί κόμβοι συναρμολόγησης με τη συμμετοχή ντόπιων προμηθευτών», ανέφερε σε δήλωσή του ο υπουργός Βιομηχανίας και Εμπορίου Ντένις Μαντούροφ.
Το υπουργείο ανακοίνωσε πως η έναρξη της παραγωγής σε πλήρη κλίμακα θα προσφέρει θέσεις εργασίας σε άλλους περίπου 40.000 ανθρώπους.
Οι πωλήσεις του Moskvich 3, το οποίο περιγράφεται ως ένα crossover πόλης με βενζινοκινητήρα και αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, θα αρχίσει το Δεκέμβριο, σύμφωνα με το υπουργείο.