Αξιωματούχος του υπουργείου είπε πως δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα όσον αφορά τη διάρκεια της έρευνας.
Ιάπωνες και αμερικανοί επιθεωρητές εξετάζουν τα αίτια του προβλήματος της μπαταρίας που ανάγκασε ένα Boeing 787 να πραγματοποιήσει επείγουσα προσγείωση την Τετάρτη 16 Ιανουαρίου στο Τακαμάτσου της νότιας Ιαπωνίας, ενώ οι ιαπωνικές αερογραμμές ΑΝΑ που έχουν καθηλώσει τα αεροσκάφη τους Dreamliner, αναγκάζονται να ακυρώνουν εκατοντάδες πτήσεις.
Μηχανικοί από δύο χώρες επιθεώρησαν σήμερα τις γραμμές παραγωγής των μπαταριών ιόντων λιθίου της ιαπωνικής εταιρίας GS Yuasa, της κατασκευάστριας των μπαταριών που σχεδιάστηκαν ειδικά για το Boeing 787.
Μετά τη σοβαρή δυσλειτουργία στις μπαταρίες του συγκεκριμένου Boeing 787, στο δεύτερο περιστατικό που καταγράφηκε σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, τα 50 Dreamliner που έχουν παραδοθεί σε οκτώ αεροπορικές εταιρίες παγκοσμίως καθηλώθηκαν.
“Μηχανικοί της FAA (Αμερικανική Αρχή Αεροπλοΐας), της Boeing και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας εξέτασαν πρωτίστως τις αλυσίδες παραγωγής της GS Yuasa”, εξήγησε ο Γιασούο Ισί, ο εκπρόσωπος του ιαπωνικού υπουργείου Μεταφορών.
Η εταιρία GS Yuasa, με έδρα το Κιότο της δυτικής Ιαπωνίας, είναι ο προμηθευτής των μπαταριών ιόντων λιθίου των Μπόινγκ 787, εξοπλισμού που συνδέεται σε ένα σύστημα ηλεκτρικής μετατροπής του ομίλου Thales πριν παραδοθεί στον αμερικανό κατασκευαστή αεροσκαφών.
“Οι επιθεωρητές επιβεβαιώνουν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στην παραγωγή”, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος υπενθυμίζοντας ότι τα αίτια του συμβάντος παραμένουν άγνωστα.
“Εξετάζουμε όλες τις πιθανότητες”, διευκρίνισε τονίζοντας ότι η επίσκεψη αυτή στο εργοστάσιο δεν σημαίνει ότι οι αρχές θεωρούν την GS Yuasa υπεύθυνη για τις δυσλειτουργίες των μπαταριών.
Ένα πρόβλημα υπερθέρμανσης της μπαταρίας ιόντων λιθίου μπορεί να προέρχεται από διάφορες αιτίες, όπως ένα εγγενές ελάττωμα, υπερφόρτιση, πρόβλημα ηλεκτρικού ρεύματος, έλλειψη εξαερισμού ή οποιαδήποτε άλλη βλάβη ή ελάττωμα σχεδιασμού.
Το περιβάλλον παραγωγής των μπαταριών ιόντων λιθίου πρέπει να είναι τελείως αποστειρωμένο και να επιδεικνύεται η μέγιστη προσοχή κατά την εργασία κατασκευής.
Η απαγόρευση παγκοσμίως των πτήσεων των Μπόινγκ 787, ανάγκασε την ΑΝΑ να ακυρώσει 335 πτήσεις, εκ των οποίων 43 διεθνείς από 16 έως 27 Ιανουαρίου επηρεάζοντας τις μετακινήσεις 48.000 επιβατών.
Το απρόβλεπτο αυτό γεγονός πλήττει ακόμη περισσότερο την ΑΝΑ, η οποία στήριξε τη στρατηγική της και τη διαφημιστική της εκστρατεία στη μεγάλη χρήση του αεροσκάφους αυτού, παραγγέλλοντας 66 Dreamliner. Διαθέτει 17 από τα 50 που εκτελούν πτήσεις παγκοσμίως.
Όσον αφορά την εμπιστοσύνη του ιαπωνικού κοινού, αυτή κλονίστηκε καθώς πέντε ακόμη προβλήματα διαφορετικής φύσης σημειώθηκαν τις δύο τελευταίες εβδομάδες σε άλλα Μπόιγνκ 787 της ANA και της JAL που διαθέτει επτά τέτοια αεροσκάφη.
Το 2006 ο κολοσσός ηλεκτρονικών Sony ανακάλεσε εκατομμύρια μπαταρίες ιόντων λιθίου που είχε παραδώσει σε κατασκευαστές υπολογιστών (όπως οι αμερικανοί όμιλοι Dell και Apple) εξαιτίας σωματιδίων που είχαν εισχωρήσει στο εσωτερικό και υπήρχε κίνδυνος να προκαλέσουν εκδήλωση φωτιάς.
Την Παρασκευή οι ερευνητές άνοιξαν την εν λόγω μπαταρία (που είχε μαυρίσει και παραμορφωθεί) για να την εξετάσουν λεπτομερώς. Το Σάββατο ανέλυσαν το εσωτερικό του μαύρου κουτιού της πτήσης της ΑΝΑ 692.
Κατά την πτήση αυτή με 129 επιβάτες και οκταμελές πλήρωμα, ο κυβερνήτης είδε να ανάβουν διαδοχικά τρία φώτα προειδοποίησης κινδύνου: το πρώτο έδειχνε τον εντοπισμό καπνού στο μπροστινό τμήμα (εκεί που βρίσκεται η μπαταρία), το δεύτερο έδειχνε πτώση της πίεσης της μπαταρίας και το τρίτο μια βλάβη επαναφόρτισης. Τώρα εξετάζουν λεπτομερώς τη σειρά των τεχνικών αυτών προβλημάτων.
Παράλληλα οι ερευνητές στη Βοστόνη συνεχίζουν την έρευνα μετά τη φωτιά που είχε εκδηλωθεί μια εβδομάδα νωρίτερα σε όμοια μπαταρία ενός Dreamliner της JAL.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ