Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσαν οι σιδηρόδρομοι στην Ινδία μόλις πλησιάζει ένα παχύδερμο, από τα μεγάφωνα ακούγεται βόμβος μελισσών και ο ελέφαντας φεύγει, επειδή φοβάται μήπως τον τσιμπήσουν γύρω από τα μάτια ή στην προβοσκίδα!
NFR's "Plan Bee" for using the sound of honey bee buzz to repel elephants from railway tracks, wins the best innovation award in Indian Railway for the year 2018-19 @RailMinIndia @PiyushGoyalOffc @ani_digital @PIB_India @NENowNews @guwahatiplus pic.twitter.com/0mTtTyW5CH
— N. F. Railway (@RailNf) July 9, 2019
Περίπου 70 ελέφαντες σκοτώθηκαν από τρένα την τελευταία εξαετία, κυρίως στο κρατίδιο Ασάμ, στα βορειοανατολικά, αλλά και στη δυτική Βεγγάλη, στα βόρεια. Στο πλαίσιο του “Σχεδίου Μέλισσα” έχουν τοποθετηθεί 50 μεγάφωνα στους “διαδρόμους” που ακολουθούν οι ελέφαντες στα πυκνά δάση του Άσαμ. Στο κρατίδιο αυτό ζουν περίπου 6.000 παχύδερμα, δηλαδή το 20% του συνολικού πληθυσμού των ελεφάντων της Ινδίας.
Ινδία: “Επιχείρηση Μέλισσα”
“Αναζητούσαμε τρόπους για να εμποδίσουμε τους ελέφαντες να πλησιάζουν στις ράγες και οι υπηρεσίες μας πρότειναν αυτόν”, εξήγησε ένας εκπρόσωπος των σιδηροδρόμων.
Τα μεγάφωνα αρχίζουν και μεταδίδουν τον βόμβο των μελισσών όταν πλησιάζουν τα τρένα σε ορισμένα σημεία. Ο θόρυβος ακούγεται σε ακτίνα 600 μέτρων.
Η λύση αυτή χαιρετίστηκε από τις οργανώσεις για την προστασία των ζώων. Η τοπική εταιρεία σιδηροδρόμων Northeast Frontier Railway (NFR) τιμήθηκε μάλιστα σήμερα από τους ινδικούς σιδηροδρόμους με το βραβείο της “καλύτερης πρωτοβουλίας”.
Για να λύσουν το πρόβλημα της “συγκατοίκησης” των ανθρώπων με τους ελέφαντες, Νοτιοαφρικανοί ερευνητές έκαναν ένα πείραμα το 2018 στο εθνικό πάρκο Κρούγκερ:
Κρέμασαν κάλτσες “αρωματισμένες” με τις φερομόνες που παράγουν οι μέλισσες όταν απειλείται η κυψέλη τους.
Οι 25 από τους 29 ελέφαντες που πλησίασαν “παρουσίασαν σημάδια ανησυχίας” και τελικά “απομακρύνθηκαν ήσυχα”, σύμφωνα με τα συμπεράσματα αυτής της μελέτης που δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση Current Biology.