Οι οδηγοί στην πόλη της Νέας Υόρκης κλήθηκαν χθες, Δευτέρα (06.01.25), να πληρώσουν για πρώτη φορά 9 δολάρια (8,6 ευρώ) για να μπουν στο Μανχάταν με βάση το πρώτο τέλος κυκλοφοριακής συμφόρησης που επιβάλλεται στις ΗΠΑ, ένα μέτρο στο οποίο επιδιώκει να συγκεντρώσει δισεκατομμύρια δολάρια για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και να μειώσει το μποτιλιάρισμα.
Η Νέα Υόρκη επιβάλλει το τέλος των 9 δολαρίων στα επιβατικά οχήματα στη διάρκεια της ημέρας στο Μανχάταν, νότια της 60ης Οδού. Τα φορτηγά και τα λεωφορεία που πληρώνουν έως και 21,60 δολάρια (20,95 ευρώ).
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το τέλος μειώνεται κατά 75% τη νύχτα.
Η Νέα Υόρκη έσπευσε να επιβάλει το νέο μέτρο πριν από την ορκωμοσία του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στις 20 Ιανουαρίου, ο οποίος διατηρεί κατοικία στο Μανχάταν. Ο ίδιος αντιτίθεται σε αυτό και έχει πει ότι θα επιδιώξει να το μπλοκάρει.
Το τέλος ξεκίνησε να επιβάλλεται την Κυριακή έπειτα από την αποτυχία της Παρασκευής του Νιού Τζέρσι να πείσει έναν δικαστή να παγώσει το μέτρο εν αναμονή της εκδίκασης έφεσης.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Θα επιβάλλεται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος αυτόματης αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, ενώ τα ΙΧ θα καλούνται να καταβάλουν άπαξ ημερησίως ανεξαρτήτως πόσες διαδρομές θα κάνουν.
Τα ταξί που πληρώνουν 75 σεντς ανά διαδρομή και τα οχήματα που ναυλώνονται μέσω εφαρμογών όπως οι Uber και Lyft 1,5 δολάριο ανά διαδρομή.
Παρότι η Νέα Υόρκη είναι η πρώτη αμερικανική πόλη που επιβάλλει ένα τέτοιο τέλος, το Λονδίνο εφάρμοσε κάτι αντίστοιχο με το 2003 και σήμερα το τέλος αυτό έρχεται σε 15 στερλίνες (περίπου 18 ευρώ).
Η Μητροπολιτική Αρχή Μεταφορών της Νέας Υόρκης ανέφερε ότι το πρόγραμμα που έχει ως αποτέλεσμα την κυκλοφορία 80.000 λιγότερων οχημάτων την ημέρα, δηλαδή μείωση κατά περίπου 11%.
Περισσότερα από 700.000 οχήματα μπαίνουν καθημερινά στην επιχειρηματική περιοχή στο κέντρο του Μανχάταν προκαλώντας την επιβράδυνση της κίνησης κατά μέσο όρο όρο 11 χλμ/ώρα, μια επιβράδυνση μεγαλύτερη κατά 23% σε σχέση με το 2010.
Η πόλη εκτιμά ότι το τέλος αυτό θα εισφέρει 500 εκατομμύρια δολάρια κατά τον πρώτο χρόνο του. Ο κυβερνήτης της Νέας Υόρκης Κάθι Χότσαλ είπε ότι τα χρήματα αυτά θα ενισχύσουν 15 δισ. δολάρια σε χρηματοδότηση χρέους για επενδύσεις στον υπόγειο σιδηρόδρομο και τα λεωφορεία και θα συνεισφέρουν βελτιώσεις στις μαζικές μεταφορές.