Οι αμερικανικές επιχειρήσεις προσπαθούν να επιστρέψουν στην κανονικότητα ωστόσο ο φόβος του κορονοϊού εξακολουθεί να υπάρχει.
Ύστερα από εβδομάδες κατά τις οποίες έμειναν κλειστές λόγω του lockdown πολλές αμερικανικές εταιρίες αναρτούν έντυπα για την αποποίηση ευθύνης ή ζητούν από εργαζομένους και θαμώνες να υπογράψουν τέτοιου είδους φόρμες πριν μπουν σε αυτές.
Από κομμωτήρια και κέντρα αναψυχής έως χρηματιστήρια και φωτογραφεία, τα έγγραφα και οι γνωστοποιήσεις αυτές κάνουν την εμφάνισή τους σε όλη τη χώρα, με τις επιχειρήσεις να ζητούν από τους πελάτες τους να αναγνωρίσουν ότι υπάρχει η πιθανότητα να κολλήσουν την ασθένεια που έως τώρα έχει στοιχίσει τη ζωή σε πάνω από 100.000 Αμερικανούς.
Οι εταιρίες χρησιμοποιούν ειδοποιήσεις, έντυπα και αναρτήσεις στο διαδίκτυο προκειμένου να προστατευτούν από πιθανές αγωγές εις βάρος τους, αλλά τα μέτρα αυτά δεν αποτρέπουν τους πολίτες από το να ζητήσουν αποζημίωση για περιπτώσεις που υπάρχει αμέλεια, με τον ίδιο τρόπο που μπορεί κάποιος να υποβάλει μήνυση επειδή έπεσε σε ένα γλιστερό πάτωμα ή αρρώστησε εξαιτίας της μπογιάς που περιέχει μόλυβδο και χρησιμοποιήθηκε για να βαφτούν οι τοίχοι, είπαν ειδικοί.
Δικηγόροι υποστηρίζουν ότι είναι δύσκολο να αποδειχθεί πως μια επιχείρηση ευθύνεται για το γεγονός ότι ασθένησε κάποιος πελάτης, αλλά οι ανησυχίες είναι τόσο έντονες πως ένα τέτοιο έγγραφο αποποίησης ευθύνης ίσως γίνει η νέα κανονικότητα.
Διάφορες εταιρίες και οργανισμοί έχουν υιοθετήσει μια τέτοιου είδους πολιτική και έχουν εισαγάγει έγγραφα με τα οποία αποποιούνται την ευθύνη για κάποιον που μπορεί να κολλήσει την ασθένεια στους χώρους της επιχείρησης, όπως έχει ενημερωθεί το Reuters.
Κυκλοφορεί ήδη σχετικό έγγραφο
Η δικηγόρος Πέιτζ Μαρί Γκρίφιθ από τη Μοντάνα των ΗΠΑ συνέταξε ένα τέτοιο έγγραφο για την COVID-19, το οποίο οι επιχειρηματίες μπορούν να αγοράσουν διαδικτυακά και να προσαρμόσουν στις δικές τους ανάγκες. Σύμφωνα με την ίδια, το έγγραφο αυτό το χρησιμοποιούν ακόμα και επαγγελματίες όπως makeup artists και φωτογράφοι γάμων.
Όποιος έρχεται να «φτιάξει τα μαλλιά του επιλέγει να το κάνει», δήλωσε ο Κόντι Μπρουκ, ιδιοκτήτης κομμωτηρίου στην Πενσακόλα της Φλόριντα. «Δεν θέλουμε το κομμωτήριο ή ο κομμωτής να θεωρηθεί υπεύθυνος ενώ οι πελάτες συνειδητά επιλέγουν να έρθουν στο κατάστημα».
Από τότε που άνοιξε και πάλι στις 11 Μαΐου, το κομμωτήριο ζητά από πελάτες να υπογράψουν ένα έντυπο στο οποίο αναφέρεται ότι δεν έχουν συμπτώματα της COVID-19 και δεν έχουν επισκεφθεί κάποιο “hot spot” με υψηλά ποσοστά μόλυνσης τις τελευταίες 30 ημέρες. Το έγγραφο αυτό απαλλάσσει το κομμωτήριο από την ευθύνη για «ακούσια έκθεση» στον ιό.
Αντίστοιχες ενέργειες κάνουν και μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Η Walt Disney αναφέρει στην ιστοσελίδα της «σοβαρούς κινδύνους ασθένειας και θανάτου» για τους πελάτες στα θεματικά της πάρκα στο Ορλάντο της Φλόριντα, που αναμένεται να ξανανοίξουν στις 11 Ιουλίου. Αυτή η προειδοποίηση δεν αποθάρρυνε κάποιους που περίμεναν για ώρες για να κάνουν τις αγορές τους έξω από το εμπορικό κέντρο Disney Springs που άνοιξε και πάλι στις 20 Μαΐου.
Η ιδιοκτήτρια εταιρία του χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης, η Intercontinental Exchange, και ο όμιλος χρηματιστηρίων εμπορευμάτων CME Group επίσης απαιτούν από όσους εισέρχονται στους χώρους τους να υπογράφουν έγγραφα αποποίησης ευθύνης.
Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ