Περίπου 8.700 εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο παγκοσμίως εργοστάσιο της Ford, ΗΠΑ, συμμετέχουν στην απεργία των εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες, έπειτα από έκκληση του συνδικάτου United Auto Workers σε απάντηση στην άρνηση της εταιρείας να κάνει επιπλέον υποχωρήσεις στις διαπραγματεύσεις για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας.
Οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Ford Louisville στο Κεντάκι εντάσσονται στο κίνημα που ξεκίνησαν στις 15 Σεπτεμβρίου τα μέλη του UAW στις τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ (Ford, General Motors, Stellantis). Συνολικά σχεδόν 34.000 εργαζόμενοι, περίπου το 23% του συνόλου, απεργούν στις Big Three εδώ και τέσσερις εβδομάδες.
Η απεργία “κηρύχθηκε αφού η Ford αρνήθηκε να προχωρήσει περισσότερο στις διαπραγματεύσεις”, ανέφερε σε ανακοίνωσή του το συνδικάτο, ενώ προειδοποίησε για κλιμάκωση.
“Ήμασταν απολύτως ξεκάθαροι και περιμέναμε αρκετά”, δήλωσε ο Σον Φέιν, πρόεδρος του συνδικάτου, αλλά “η Ford δεν πήρε το μήνυμα”.
“Έχει έρθει η ώρα να καταλήξουμε σε μια δίκαιη συμφωνία στη Ford και στα άλλα μέλη των Big Three”, συνέχισε. “Αν δεν το κατανοούν έπειτα από τέσσερις εβδομάδες, η απεργία 8.700 εργαζομένων σε αυτό το ιδιαίτερα επικερδές εργοστάσιο θα τους βοηθήσει “.
Το UAW επεσήμανε ότι ο πρόεδρός του θα πραγματοποιήσει την Παρασκευή την εβδομαδιαία του συνέντευξη Τύπου στη διάρκεια της οποίας θα αναφερθεί στις εξελίξεις στις συζητήσεις με τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σε ξεχωριστή της ανακοίνωση η Ford χαρακτήρισε την ανακοίνωση του UAW “χονδροειδώς ανεύθυνη”, προειδοποιώντας ότι η επέκταση της απεργίας “θα έχει επώδυνες συνέπειες” κυρίως σε άλλους κλάδους της εταιρείας όπως και στους προμηθευτές της.
Την προηγούμενη εβδομάδα το UAW αποφάσισε να μην κινητοποιήσει περισσότερα μέλη του, κάνοντας λόγο για “σημαντικές προόδους” στις διαπραγματεύσεις.
Οι συζητήσεις προσκρούουν κυρίως στο ποσοστό της αύξησης των μισθών. Το συνδικάτο ζητεί περίπου 40% σε διάστημα τεσσάρων ετών, ενώ η Ford φτάνει ως το 23% και η GM και η Stellatins περιορίστηκαν στο 20%.
Εκτός από υψηλότερους μισθούς, το UAW ζητάει μικρότερη εβδομάδα εργασίας, αποκατάσταση συνταξιοδοτικών επιδομάτων και ισχυρότερη εργασιακή ασφάλεια την ώρα που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στρέφονται προς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.