Απίστευτο κι όμως απόλυτα πραγματικό όπως αληθινό είναι και το αεροπορικό ατύχημα που συνέβη χθες (17.02.2025) όταν αεροσκάφος της αμερικανικής εταιρείας Delta Airlines με 80 επιβαίνοντες κατά την προσγείωσή του στο χιονισμένο Τορόντο αναποδογύρισε στον διάδρομο – συμβάν που είχε αποτέλεσμα να τραυματιστούν 15 άνθρωποι, τρεις σοβαρά.
Η πτήση που εκτελούσε η Endeavor Air, θυγατρική της Delta, με αεροσκάφος τύπου Bombardier CRJ900 συνέδεε τη Μινεάπολη (Μινεσότα, ΗΠΑ) με τη μεγαλύτερη πόλη του Καναδά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το αεροδρόμιο Pearson του Τορόντο προειδοποιούσε νωρίτερα πως επικρατούσαν σφοδροί άνεμοι και πολικές θερμοκρασίες, μολαταύτα προβλεπόταν πυκνή κίνηση καθώς το σαββατοκύριακο αναβλήθηκαν πολλά δρομολόγια λόγω χιονοθύελλας.
Άλλοι δώδεκα άνθρωποι υπέστησαν λιγότερο σοβαρούς τραυματισμούς, πάντως μεταφέρθηκαν επίσης σε νοσοκομεία της περιοχής, ανέφερε ο Λόρενς Σέιντον της υπηρεσίας ασθενοφόρων της περιφέρειας Πιλ, που επέβλεψε την επιχείρηση.
Footage captures the Delta Airlines CRJ-900 landing/crash at the Toronto International airport yesterday. #flying #delta #toronto #crash #jet #flipped #DeltaAirlines #CRJ #RegionalJet #canada pic.twitter.com/sGaXEsH6mC
— Mrgunsngear (@Mrgunsngear) February 18, 2025ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τι προκάλεσε την ανατροπή του αεροσκάφους
Σύμφωνα με τους ειδικούς, το να αναποδογυρίσει ένα αεροπλάνο όπως αυτό της Delta Airlines στο Τορόντο είναι ασυνήθιστο, αλλά όχι κάτι σπάνιο. Υποθέτουν ότι αυτό συνέβη λόγω της έντονης χιονόπτωσης και του ακαραίου καιρού στο Τορόντο.
Ο ειδικός σε θέματα αεροπορίας, Scott Hamilton δήλωσε στο περιοδικό Newsweek ότι οι ισχυροί άνεμοι και το χιόνι ενδέχεται να έπαιξαν ρόλο στην ανατροπή του αεροπλάνου. Πρόσθεσε ότι η ανατροπή μπορεί να προκληθεί από παράγοντες όπως οι καιρικές συνθήκες, η ταχύτητα προσέγγισης, οι ανωμαλίες στην πέδηση και η βιωσιμότητα των προωθητήρων.
«Έχουμε δει μερικές περιπτώσεις απογείωσης όπου αεροπλάνο κατέληξε ανεστραμμένο, αλλά είναι αρκετά σπάνιο», δήλωσε ο John Cox, CEO της εταιρείας παροχής συμβουλών για την ασφάλεια των αερομεταφορών Safety Operating Systems στο St Petersburg της Φλόριντα, σύμφωνα με το Associated Press.
Ο Cox, ο οποίος ήταν πιλότος, πέταξε με την US Air για 25 χρόνια και δήλωσε ότι το CRJ900 είναι εξοπλισμένο για να αντιμετωπίζει τέτοιες καιρικές συνθήκες. Είπε ότι μεταξύ των ερωτημάτων που πρέπει να απαντηθούν είναι γιατί από το αεροσκάφος που συνετρίβη έλειπε η δεξιά πτέρυγα.
Το Τορόντο, την ώρα της συντριβής, βίωνε ένα απίστευτο καιρικό σκηνικό με σφοδρές καταιγίδες με ισχυρούς ανέμους και πυκνό χιόνι.
Περίπου την ώρα της προσγείωσης, ισχυρές ριπές ταχύτητας 65 km/h (40 mph) έπνεαν μέσα από το χιόνι. Περίπου 22 εκατοστά χιονιού κάλυψαν το αεροδρόμιο κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
Οι ηχογραφήσεις αποκάλυψαν ότι ο πύργος ελέγχου προειδοποίησε τους πιλότους για μια πιθανή «ανωμαλία» στη ροή του αέρα κατά την προσέγγιση.