Ο όμιλος Rogers, η μεγαλύτερη εταιρεία τηλεπικοινωνιών του Καναδά, αντιμετώπισε τεράστιο πρόβλημα, αφού βλάβη που εκδηλώθηκε διήρκησε 19 ώρες και επηρέασε το τραπεζικό σύστημα, τις μεταφορές, την πρόσβαση σε κυβερνητικά sites.
Σχεδόν κάθε έκφανση της καθημερινότητας στον Καναδά επηρεάστηκε από τη βλάβη αυτή, καθώς τέθηκαν εκτός λειτουργίας κινητά και σταθερά τηλέφωνα ενώ διακόπηκε και η πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Κάποιοι πολίτες δεν μπόρεσαν καν να επικοινωνήσουν με τον αριθμό έκτακτης ανάγκης 911, επεσήμανε η αστυνομία.
«Οι υπηρεσίες μας έχουν αρχίσει να αποκαθίστανται», ανέφερε ο όμιλος σε ανακοίνωσή του, αφού νωρίτερα είχε παραδεχθεί ότι σημειώθηκε «βλάβη στο ενσύρματο και ασύρματο δίκτυό της». Ωστόσο ο όμιλος επεσήμανε ότι δεν γνωρίζει πότε θα υπάρξει πλήρης αποκατάσταση των υπηρεσιών του.
Το NetBlocks, που παρακολουθεί τις διακοπές του ίντερνετ σε όλο τον κόσμο, ανέφερε χθες ότι ένας στους τέσσερις χρήστες στον Καναδά δεν είχε πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Ο Rogers είναι ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών ασύρματης τηλεφωνίας στον Καναδά, με 11 εκατομμύρια πελάτες κινητής τηλεφωνίας και τρία εκατομμύρια πελάτες ίντερνετ.
Η αιτία της βλάβης δεν έχει γίνει γνωστή.
Κοσμοσυρροή σε καφετέριες, βιβλιοθήκες, ξενοδοχεία
Οι Καναδοί έσπευσαν χθες σε καφέ και δημόσιες βιβλιοθήκες που είχαν ακόμη πρόσβαση στο διαδίκτυο και συγκεντρώθηκαν έξω από ξενοδοχεία ελπίζοντας να βρουν σήμα. Το σύστημα πληρωμής με πιστωτική και χρεωστική κάρτα είχε τεθεί εκτός λειτουργίας, ενώ τράπεζες ανέφεραν ότι αντιμετώπισαν προβλήματα με τα μηχανήματα αυτόματης ανάληψης.
Μάλιστα η Βασιλική Τράπεζα του Καναδά ανακοίνωσε στο Twitter ότι «όλοι οι χρηματοοικονομικοί θεσμοί της χώρας» έχουν επηρεαστεί.
Πολλά καταστήματα στο Τορόντο είχαν τοποθετήσει στις βιτρίνες τους επιγραφές «μόνο μετρητά».
Μικρά προβλήματα αντιμετώπισαν και τα αεροδρόμια της χώρας, μεταξύ των οποίων το διεθνές αεροδρόμιο του Βανκούβερ το οποίο ανακοίνωσε ότι οι ταξιδιώτες δεν μπορούν να πληρώσουν το εισιτήριό τους στους χώρους στάθμευσης, να χρησιμοποιήσουν τα ATM ή να κάνουν αγορές από τα καταστήματα.
Από την βλάβη επηρεάστηκε το τηλεφωνικό κέντρο της Air Canada, της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της χώρας.
Η αστυνομία πολλών πόλεων, ανάμεσά τους της Οτάβα και του Τορόντο, προειδοποίησε ότι αν και ο αριθμός έκτακτης ανάγκης 911 παραμένει σε λειτουργία, οι πελάτες της Rogers ενδέχεται να αντιμετωπίσουν προβλήματα στη σύνδεση.