- Η οδηγία για τον "κανόνα των δύο στο πιλοτήριο" και στην Ελλάδα - Ο Andreas Lubitz ήταν ψυχικά άρρωστος και το απέκρυπτε - Αμέτρητες οι τραγικές οικογενειακές ιστορίες από την συντριβή του αεροπλάνου της Germanwings στις γαλλικές Άλπεις - Η νοσηλεία του σε νοσοκομείο του Ντίσελντορφ τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο - Ο 28χρονος πιλότος φέρεται να είχε σταματήσει τη φαρμακευτική αγωγή - Την πλήρη διερεύνηση των αιτιών της τραγωδίας ζητά η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών - Οργή από τους συγγενείς των θυμάτων: Γιατί τον άφηναν να πετάει;
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας πρότεινε να ισχύσει και στην χώρα μας ο κανόνας για την απαραίτητη παρουσία τουλάχιστον δύο ανθρώπων μέσα στο κόκπιτ των αεροσκαφών, καθόλη την διάρκεια της πτήσης, μετά την τραγωδία στις γαλλικές Άλπεις.
Την είδηση για την οδηγία αποκάλυψε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του mega, ωστόσο αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναι πως δεν πρόκειται για κάτι παραπάνω από μία πρόταση και μία ενδεχόμενη εφαρμογή του “κανόνα των δύο” και στην χώρα μας θα μπορούσε να είναι πιο καθησυχαστική.
Την ίδια ώρα, όλα στρέφονται γύρω από το πρόσωπο του μοιραίου συγκυβερνήτη του αεροπλάνου της Germanwings και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες εξακολουθούσε να βρίσκεται στην δουλειά του ενώ υπήρχε αποδεδειγμένο ιστορικό ψυχικών διαταραχών.
Οι πληροφορίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με την απίστευτη αεροπορική τραγωδία του αεροπλάνου της Germanwings, που συνετρίβη στις γαλλικές Άλπεις, καταφθάνουν με καταιγιστικούς ρυθμούς.
Ο 28χρονος πιλότος, Andreas Lubitz, επέλεξε να προδιαγράψει την -τραγική- μοίρα 149 αθώων ψυχών, όταν αποφάσισε να οδηγήσει το αεροσκάφος στην συντριβή, με το σενάριο της αυτοκτονίας να συγκεντρώνει ολοένα και περισσότερες πιθανότητες.
Η ψυχική υγεία του Γερμανού συγκυβερνήτη αποτελεί το πλέον σημαντικό ζήτημα στην αιματοβαμένη πτήση του Airbus 320, με τα δεδομένα να προκαλούν σύγχυση. Αρχικά η Lufthanasa (της οποίας η Germanwings είναι θυγατρική) είχε ανακοινώσει πως οι πιλότοι δεν περνούν από ψυχολογικά τεστ, για να το… “μαζέψει” αργότερα, ανακοινώνοντας πω η συγκεκριμένη διαδικασία γίνεται, ωστόσο όταν αναλάβουν οι πιλότοι τα καθήκοντά τους δεν επαναλαμβάνεται.
Την ίδια ώρα, το πανεπιστημιακό νοσοκομείο του Ντίσελντορφ παραδέχτηκε πως ο Lubitz είχε νοσηλευτεί εκεί και τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο (στις 10 Μαρτίου για τελευταία φορά) αλλά αρνήθηκε πως η συγκεκριμένη νοσηλεία αφορούσε σε κατάθλιψη.
Η αστυνομία της Γερμανίας ανακοίνωσε πως πιθανότατα ο 28χρονος πιλότος αντιμετώπιζε ξανά προβλήματα με την ψυχική του υγεία και φέρεται να είχε σταματήσει τη φαρμακευτική αγωγή. Ακόμη, ενώ ο γιατρός του είχε δώσει αναρρωτική άδεια για την ημέρα του δυστυχήματος, εκείνος έσκισε το χαρτί και πήγε κανονικά στη δουλειά του.
Σύμφωνα με φίλους του,ο Andreas Lubitz τον Ιούνιο επρόκειτο να περάσει από επανεξέταση για την άδεια πιλότου και όπως συμπληρώνει ένας φίλος του, είχε από μικρός εμμονή με τα αεροπλάνα και «θα πέθαινε αν δεν περνούσε τις εξετάσεις», κάτι που ίσως αποτελεί την απάντηση στο ερώτημα σχετικά με την απόκρυψη των δεδομένων για την υγεία του.
Η τελευταία ιατρική εξέταση του 28χρονου συγκυβερνήτη χρονολογείται από τον Ιούλιο 2014, ενώ το πιστοποιητικό ανανεώνεται κάθε χρόνο.
Ανάμεσα σε όλα τα σενάρια που έχουν διακινηθεί, υπάρχει και αυτό της ερωτικής απογοήτευσης. Ο Andreas Lubitz φέρεται να διατηρούσε δεσμό με μία κοπέλα και όπως αναφέρει η daily mail, κάποιες εβδομάδες πριν το σοκαριστικό δυστύχημα, είχε αγοράσει δύο ολοκαίνουρια αυτοκίνητα.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως επρόκειτο να δωρίσει το ένα στην σύντροφό του, ενώ η αγορά έγινε από αντιπροσωπεία της Audi κοντά στο Ντίσελντορφ, περιοχή στην οποία ζούσε με την συγκεκριμένη κοπέλα.
Μάλιστα, το ένα από τα δύο αυτοκίνητα είχε παραδοθεί το προηγούμενο σαββατοκύριακο, δηλαδή ελάχιστες ώρες πριν ο Andreas Lubitz πάρει μαζί του 149 ακόμη ανθρώπινες ζωές.
Το περιοδικό Focus από την πλευρά του, αναφέρει πως δεν είναι γνωστό αν το αυτοκίνητο που παραδόθηκε προοριζόταν για τον ίδιο τον 28χρονο πιλότο ή για την φίλη του, ωστόσο αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι τα όσα αναφέρουν γερμανικά δημοσιεύματα περί προβλημάτων στην σχέση του ζευγαριού.
Παράλληλα, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) έκανε έκκληση σήμερα, με ανακοίνωσή της, για την πλήρη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος, προκειμένου να ληφθούν μέτρα για να αποφευχθούν παρόμοιες τραγωδίες στο μέλλον.
“Είναι επιτακτική ανάγκη να ολοκληρωθεί πλήρως η έρευνα για να καθορίσουμε τα μέτρα που μπορούν να αποτρέψουν την επανάληψη μιας τέτοιας τραγωδίας”, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση της ΙΑΤΑ, που δόθηκε στη δημοσιότητα στη Γενεύη.
Η Διεθνής Ένωση σημειώνει ότι “τα συμφέροντα της αεροπορικής ασφάλειας εξυπηρετούνται καλύτερα με αποφάσεις που βασίζονται στην πληροφόρηση και την πλήρη κατανόηση (των αιτιών) ενός δυστυχήματος ή ενός θέματος που αφορά την ασφάλεια”.
Η ΙΑΤΑ τονίζει εξάλλου ότι τα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί από ορισμένες αεροπορικές εταιρείες και αφορούν κατά κύριο λόγο τη μόνιμη παρουσία δύο προσώπων στο πιλοτήριο των αεροσκαφών κατά τη διάρκεια της πτήσης είναι “χαρακτηριστικά της προσέγγισης που έχει η βιομηχανία, η οποία θέτει ως βασική προτεραιότητά της την ασφάλεια”. Υπενθυμίζει όμως ότι “υπάρχει μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσέγγιση όσον αφορά την έρευνα μετά από ένα δυστύχημα, την οποία η βιομηχανία στηρίζει πλήρως”.
Μετά την αποκάλυψη ότι ο συγκυβερνήτης του Α320 της γερμανικής εταιρείας Germanwings πιθανότατα το οδήγησε σκόπιμα στη συντριβή του, πολλές αεροπορικές εταιρείες αποφάσισαν να επιβάλουν τη μόνιμη παρουσία δύο προσώπων στο πιλοτήριο στις πτήσεις μέσων αποστάσεων. Το μέτρο αυτό ίσχυε ήδη στις ΗΠΑ, ενώ το εφάρμοζαν επίσης η φιλανδική εταιρεία Finnair, η ιρλανδική Ryanair και η ισπανική Iberia. Από σήμερα το υιοθέτησαν επίσης:
-όλες οι γερμανικές εταιρείες: Lufthansa, AirBerlin, Condor, TuiFly και DHL/European Air Transport Leipzig.
-οι αυστριακές εταιρείες Austrian Airlines (θυγατρική της γερμανικής Luftansa) και Flyniki (θυγατρική της Air Berlin).
-οι βρετανικές EasyJet και Thomson Airways (TUI).
-οι καναδικές εταιρείες Air Canada, Air Transat και WestJet
-η γαλλική Corsair International (TUI France)
-η λετονική εταιρεία AirBaltic
-οι σκανδιναβικές Norwegian Air Shuttle και Icelandair
-η ελβετική Swiss (θυγατρική της Lufthansa)
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπλοΐας (EASA) προς το παρόν δεν έχει επιβάλει τη συνεχή παρουσία δύο προσώπων στο πιλοτήριο όταν ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης αναγκάζονται να βγουν από αυτό, για παράδειγμα για να πάνε στην τουαλέτα.
Στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων συνήθως το πλήρωμα του πιλοτηρίου αποτελείται από τρία πρόσωπα, έναν κυβερνήτη και δύο συγκυβερνήτες, έτσι που στο κόκπιτ να υπάρχουν πάντα τουλάχιστον δύο άτομα.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ